Author Topic: teken de petitie  (Read 7736 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
    • http://www.rijnmondband.nl
(No subject)
« Reply #15 on: 02 October 2006, 16:21:28 »
Quote from: "Daan"
Maakt niets uit welk cultuur of waar ze vandaan komen ik blijf het belachelijk vinden. Er lopen genoeg gekken nog rond, helaas kunnen we niet eenmaal de wereld veranderen :)

Ben het [eindelijk] eens met je eens Daan!

Belachelijk.
Slagwerker, Rijnmondband te Schiedam

Offline jupialto

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #16 on: 02 October 2006, 16:52:05 »
Wat ons telkens weer opbreekt bij dit soort kwesties, is dat we onze eigen waarden & normen verwachten terug te zien in het gedrag van de ander.
Dat automatische verwachtingspatroon is hooguit gebaseerd op enige naiveteit.
Ik denk dat elk politiek systeem zo zijn voors en tegens kent waar het gaat om de acceptatie van volledige vrijheid van denken & handelen.
Gekoppeld aan onze eigen waarden & normen-patroon zullen we "iets anders" snel veroordelen en vervolgens ver van ons gooien als zijnde immoreel. Maar gegeven het feit dat de menselijke beschaving nog jong is, hebben we nog ff te gaan om te leren om te gaan met dingen die we verachtelijk vinden, maar die dat in de grond wellicht niet zijn.....

Nee, nu niet schrikken: ik ben niet voor MARTIJN, maar.....is de liefde voor kinderen nu iets smerigs en zo ja, waar ligt de grens dan of waar leg jij die?

ik vind de discussie rond dit topic erg goed, maar verzuim niet om te graven in je eigen opvoeding en je ladenblokje met waarden & normen en probeer je ietwat te verplaatsen in de optiek van anderen (hoe "ziek" dan ook!!). Je wint ermee dat je kritischer kijkt naar dit soort onderwerpen en je mening gefundeerder kunt overbrengen.
Als ik praat over mijn eigen kinderen en het leed hen aangedaan door anderen, neig ik ook snel naar "de vuist zal spreken"; maar doorgedacht bedenk ik me wat de winst van zoiets is.....
Ons systeem van rechtspraak mag dan niet altijd tegemoet komen aan ons gevoel van genoegdoening, het zorgt er m.i. wel voor dat ook de dader enig "lijden" ondergaat en dat vind ik dan weer (in al mijn sadisme :-D ) prettig om te weten.
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #17 on: 02 October 2006, 16:53:31 »
Quote from: "Smelly Jelly"
Maakt niets uit welk cultuur of waar ze vandaan komen ik blijf het belachelijk vinden.
 Ehm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Daan... :?:

Hmm nu ik het zo teruglees denk ik dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoelde... was ook niet zo duidelijk verwoord! Ik zal nog een poging doen.

Mijn bericht had betrekking op de discussie of het recht wel/niet in eigen hand genomen mag worden, en of pedofielen die de fout in gaan de doodstraf verdienen. Ik probeerde aan te geven dat we in mijn ogen als westerse maatschappij geen haar beter zijn dan "achtergestelde" culturen (zoals de islam soms onterecht wordt genoemd) als we de doodstraf toepassen of mensen eigen rechter laten spelen, Hoe afschuwelijk deze misdaden ook zijn!

Ik probeerde aan te sluiten bij het standpunt van Pieter dat eigen rechter spelen/ de doodstraf uitvoeren ook volstrekt immoreel is. An eye for an eye makes the whole world blind!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline jupialto

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #18 on: 02 October 2006, 17:41:08 »
Smelly,

Ik snap je. Ik reageerde niet slechts op jou maar ook op andere uitingen rond dit topic.
Overigens ben ik dat wel met je eens, hoor!
Maar mijn angst is dat we steeds verder "verkillen" in de contacten met kinderen, waar ze die nu net zo nodig hebben.
groet, Menno

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 02 October 2006, 17:49:12 »
Ik reageerde ook niet op jou, maar op het bericht van Daan (die dacht ik niet helemaal begreep wat ik bedoelde... :smt024

hehe, misverstandje opgelost!
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #20 on: 02 October 2006, 18:00:49 »
Uhh jawel, het maakt niet uit wat voor 'ras' of welke cultuur ze hebben dat soort mensen met die bedenkingen vind ik gewoon uuh niet helemaal 100%.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #21 on: 02 October 2006, 18:02:11 »
Quote from: "jupialto"
Wat ons telkens weer opbreekt bij dit soort kwesties, is dat we onze eigen waarden & normen verwachten terug te zien in het gedrag van de ander.
Dat automatische verwachtingspatroon is hooguit gebaseerd op enige naiveteit.
Ik denk dat elk politiek systeem zo zijn voors en tegens kent waar het gaat om de acceptatie van volledige vrijheid van denken & handelen.
Gekoppeld aan onze eigen waarden & normen-patroon zullen we "iets anders" snel veroordelen en vervolgens ver van ons gooien als zijnde immoreel. Maar gegeven het feit dat de menselijke beschaving nog jong is, hebben we nog ff te gaan om te leren om te gaan met dingen die we verachtelijk vinden, maar die dat in de grond wellicht niet zijn.....

Nee, nu niet schrikken: ik ben niet voor MARTIJN, maar.....is de liefde voor kinderen nu iets smerigs en zo ja, waar ligt de grens dan of waar leg jij die?

ik vind de discussie rond dit topic erg goed, maar verzuim niet om te graven in je eigen opvoeding en je ladenblokje met waarden & normen en probeer je ietwat te verplaatsen in de optiek van anderen (hoe "ziek" dan ook!!). Je wint ermee dat je kritischer kijkt naar dit soort onderwerpen en je mening gefundeerder kunt overbrengen.
Als ik praat over mijn eigen kinderen en het leed hen aangedaan door anderen, neig ik ook snel naar "de vuist zal spreken"; maar doorgedacht bedenk ik me wat de winst van zoiets is.....
Ons systeem van rechtspraak mag dan niet altijd tegemoet komen aan ons gevoel van genoegdoening, het zorgt er m.i. wel voor dat ook de dader enig "lijden" ondergaat en dat vind ik dan weer (in al mijn sadisme :-D ) prettig om te weten.

Mooi gezegd!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #22 on: 02 October 2006, 18:37:39 »
Uhh jawel, het maakt niet uit wat voor 'ras' of welke cultuur ze hebben dat soort mensen met die bedenkingen vind ik gewoon uuh niet helemaal 100%.

Daan uit je antwoord blijkt dat je (weer) helemaal niet hebt begrepen wat ik bedoelde. Ik heb het niet over mensen met een bepaald ras of cultuur met dat soort ideeën... ik trok een vergelijking in de discussie over de doodstraf, die uit de discussie over pedofielen volgde...

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #23 on: 04 October 2006, 14:22:57 »
Quote from: "SimbaFons"
En dan nu de gewetensvraag .....

Waarom is sex met minderjarigen überhaupt bij wet verboden?

Kunnen (of mogen) we tegenwoordig zelfs niet meer bepalen waar grenzen ligt? Aan de ene kant wordt er gezeurd dat er te veel regels zijn en aan de andere kant moeten er blijkbaar regels komen die een ieder zelf wel had kunnen bedenken.

Overigens zie ik niet direct het verband tussen sex en naastenlifde, maar dat terzijde.

Ik ben het met je eens als het gaat om grezen stellen. Ik vind ook dat als mijn vriend 20 zou zijn en het dan zou gebeuren dat dat dan verboden is. Iedereen heeft zijn eigen grenzen.

Maar: realiseer ook, dat kinderen van 7/8 het misschien nieteens beseffen, en zo wel, en is altijd nog een verschil tussen sex uit eigen wil of sex tegen de wil in.

Misschien zie ik het nu helemaal verkeerd, maar ik denk er wel zo over. En ik vind die pedofielen partij uitermatig overdreven.

Pedofilie vind ik zowieso niet kunnen, maar een partij met als uitweg het legaal maken van pedofilie (of hoe het ook mag heten)
vind ik best schandelig.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #24 on: 04 October 2006, 22:47:29 »
Quote from: "SimbaFons"
Laat ik heel duidelijk stellen dat ik sex met kinderen uitermate ongepast vind. Maar ik vind ook dat door overal regels voor vast te leggen de eigen verantwoordelijkheid wordt verzwakt. Je kan je immers ook verschuilen achter de regelgeving. Wanneer de wetgever stelt dat sex met kinderen onder de 16 jaar verboden is stel die daarmee tegelijkertijd dat het met boven 16-jarigen dus wel mag. Ook dat vind ik discutabel, maar wettelijk gezien is daar dus geen speld tussen te krijgen.

Een politieke partij voor naastenliefde is te zot voor woorden en dient geen enkel maatschappelijk belang. (even mijn rechtlijnige stelling).

Mee eens.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Lisjeee!

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #25 on: 04 October 2006, 23:04:15 »
Ik ben het volledig met je eens geloof ik. Al weet ik niet wat discutabel is.  :-D

Offline jupialto

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #26 on: 04 October 2006, 23:43:10 »
Laten we, in het besef dat er allerlei valkuilen zijn en blijven, niet vergeten die liefde uit te stralen en te geven die ik associeer met "warmte".
Kinderen kunnen niet zonder die warmte/liefde!

Sluit daarbij je ogen niet voor die "vroegrijpe vogels" die zelf als kind al op onderzoek uitgaan en volwassenen uitdagen. Ja, je moet dan sterk staan, maar je mag ook geprikkeld raken, zolang het daarbij blijft. Krijg je het gevoel dat het verder kan gaan dan jij kunt beheersen, praat er dan op zijn minst over. Dat lucht op, maar geeft ook ruimte voor waarschuwende woorden van anderen en daarnaast kun je steun halen uit woorden van anderen.

Opvallend dat communicatie ook hier weer van doorslaggevend belang kan zijn.....
Ja, ik geef het toe: ik ben redelijk "gedeformeerd"  :D als het gaat om communicatie.
groet, Menno