Author Topic: teken de petitie  (Read 7733 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sonja

• Member
  • *
teken de petitie
« on: 01 June 2006, 12:49:02 »
TEKEN DE PETITIE TEGEN DE PEDOFIELEN- PARTIJ
http://www.skatespots.be/nvd/index.php?page=home
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #1 on: 01 June 2006, 13:11:44 »
Ja... zo'n partij is echt te ziek voor woorden.

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 01 June 2006, 13:21:46 »
hier nog een, waar je nog een reactie voor de NVD kan achterlaten

http://www.komnuinactie.nl/Petitie/home/index.php
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #3 on: 01 June 2006, 16:50:25 »
Ja, ik vind het echt absoluut niet normaal die mensen, wat mankeren ze om er zo over te denken. Ik heb heus wel begrip voor mensen met bepaalde gevoelens maar ik vind het echt te ver gaan als het gaat over kinderen... (al ben ik zelf natuurlijk ook nog niet zo oud) maar toch... freaky mensen. Nasty...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline jupialto

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 02 June 2006, 11:18:55 »
Zelf werk ik momenteel veel met jonge kinderen (12 tot 18 jaar), en mij valt op dat de anonimiteit van zoiets als MSN kinderen soms voor gigantische problemen stelt; vervolgens is een helder-denkende volwassene nodig om het veroorzaakte puin te ruimen...

Indien je nu kinderen zelf laat beslissen wanneer ze b.v. sex willen hebben, zal er m.i. door de aantrekkingskracht die van sex uitgaat een enorme hype ontstaan die lijdt naar vroegtijdige sex bij kinderen.
Vraag je voor de grap (hoezo "grap") es af of alle kleine kinderen in Thailand en de Filippijnen nu echt gelukkig zijn door de sex die ze hebbe gehad of door het geld dat ze er voor krijgen....

Tuurlijk snap ik MARTIJN ook wel: vrijheid van meningsuiting enzo, en vooral de ogenschijnlijke veiligheid (of moet ik zeggen: geiligheid) van het internet die een waas van onzichtbaarheid veroorzaakt.

Maar eh,....wie lost de psychische problemen achteraf op...?...

Pedo's, gebruik je verstand en laat je helpen, AUB!!!!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #5 on: 02 June 2006, 15:13:13 »
vergeef mij het woord, maar ik vind dat het vetzakken zijn als dat erdoor komt, dan zal het spijtig zijn voor nederland, maar dan kom ik de belgische noordgrens niet meer over
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Oliver

• Member
  • *
    • http://home.planet.nl/~bree0170/kees/
Dit wordt toch wel een serieus onderwerp.
« Reply #6 on: 02 June 2006, 17:38:48 »
Ooit wel eens iets van Piet Vroon gelezen?
Hij was een gedragspsycholoog, die geprobeert heeft e.e.a. in kaart te brengen.
Hij stelt dat in de evolutie van de mens er drie niveau's te onderkennen zijn.
Het laagste niveau:
ruggegraad, hersenstam en het lybisch systeem is het reptiel
Daarom werkt "reuk" als zintuig zo sterk
Tweede niveau:
kleine hersenen en deel grote hersenen is het niveau van het zoogdier
Voornamenlijk worden hier de zintuigen en de motoriek afgewerkt.
Derde niveau is de cortex, en dat is het primaten deel.
Hier zetelt ons bewustzijn, de reden, creativiteit (muziek), het verstand
Vaak proberen we ons gedrag verstandelijk te verklaren (corticaal),
echter een groot deel van onze reacties komt van lagere niveau's.
Sexualiteit is eigenlijk van een erg laag niveau, de voortplanting.
Dat we er zoveel lol in kunnen hebben is van een veel hoger niveau.
(en houden zo!)
Mensen met een sexueel probleem bv incest of pedofilie, hebben een geestelijk defect.
Incest is biologisch fout (verzieken van de genen),
maar ook moreel; de geborgenheid/intimiteit van ouder-kind, wordt
letterlijk verkracht door in deze intimiteit sexualiteit te brengen.
Pedofilie is even fout, biologisch en moreel.
In de gezondheidszorg is al lang bekend dat mensen met zo'n probleem, NIET te helpen zijn.
Het zijn bijna altijd mannen en het is m.n. een hormonale kwestie.
Ook TBS is een schijnvertoning; deze mensen zijn niet klaar te maken voor de maatschappij;
een sexueel defect leidt onherroepelijk tot herhaling.
De enige afdoende manier om de samenleving te beschermen is de chemische behandeling
tegen de hormonen die de oorzaak zijn.
En dit kan gaan tot en met (al dan niet chemische) casteratie.
Vrijheid van meningsuiting is echt iets anders dan vrijheid van handelen.
Wat dacht je van respect?
Vanuit respect verkracht je geen vrouwen en laat je kinderen met rust.
Dit is MIJN mening die bovendien stoelt op wetenschappelijke informatie.

Zo en nu verder met saxofoons.
Groeten Oliver :smt039
[size=75]Selmer Soprane Series III (modif), Vandoren Optimum SL4, Rico GrandClassic Select 2,5, BG Classic[/size][/b]

Offline Oliver

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 01 October 2006, 12:20:03 »
OUD NIEUWS; de politiek is bezig met de verkiezingen
Ik baal er stevig van (als dat al de goede woorden zijn)
Van het feit dat mijn stelling op wrange wijze weer is bewezen.
De stiefVADER van een vriendin, al weervoudig betroken bij dit soort zieke praktijken.
Melanie, weer een slachtoffer van een mislukte idee dat TBS zou werken.
Oliver :smt021  :smt070  :smt067
[size=75]Selmer Soprane Series III (modif), Vandoren Optimum SL4, Rico GrandClassic Select 2,5, BG Classic[/size][/b]

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 01 October 2006, 12:43:57 »
Het moeilijkste in dit soort zaken is, denk ik, de wet combineren met  de wetenschap. Vaak zitten deze elkaar in de weg terwijl hetzelfde doel gediend wordt. Oplossingen zijn vaak niet te vinden op het moment dat zaken spelen, omdat de "lerende" periode meestal jaren duurt.
Het is makkelijk om een standpunt in te nemen ten aanzien van 1 aspect van het onderwerp ( rechten van het kind) maar het dient de maatschappij niet wanneer het grotere geheel uit het oog verloren wordt (vrijheid van meningsuiting)
Mijn persoonlijke mening is dat iemand zijn vrijheid geheel mag verliezen wanneer hij aan een kind zit, zowiezo aan een ander. En nog sterker: Zit er iemand aan MIJN kind, dan sta ik niet voor mezelf in.
Toch denk ik dat het goed is dat daar dan een overheid is die daar genuanceerder mee omgaat.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Oliver

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 01 October 2006, 13:11:25 »
Pieter
Onze maatschappij heeft zich ontwikkeld zoals deze nu is.
Persoonlijk vind ik dat we in toleratie veel te ver zijn doorgeschoten.
Een "alles moet kunnen" maatschappij.
Jij noemt "vrijheid van meningsuiting"
Een groot goed; totdat deze vrijheid gebruikt wordt om anderen bewust diep te beledigen.
Nee ik ben geen mohammedaan.
Ministers komen weg bij extreem grove fouten met een excuus.
Veelvoudige winkeldieven staan iedere keer na 3-6 dagen weer buiten.
Als je TV gestolen wordt moet de dief eerst een "afstandsverklaring" tekenen voordat je 'm terug krijgt (als tie nog heel is)
Mijn schoonmoeder werd vandeweek bijna geplet door een vrachtwagenchauffeur.
Een vrolijk "Sorry ik had u niet gezien" en gas erop.
Kinderverkrachters moeten "leren" terug te komen in de maatschappij.
Wat we maatschappelijk "NORMAAL" vinden wijzigt in de tijd.
Ik persoonlijk ben voor (hou je vast voor dit politiek incorrecte standpunt)
de doodstraf voor meervoudige delicten van deze aard.
Of tenminste verplichte chemische of chirurgische casteratie.
Maar dat zal wel duidelijk zijn uit vorige reacties.
Ook al zijn er zat mensen die kunnen aantonen dat dit geen afschrikkende werking zou hebben.
Ik heb 2 dochter die (goddank) nooit hiermee te maken hebben gehad.
Maar ik kan je garanderen dat als mij kleinzoon (nu 1/2 jaar) ooit het
slachtoffer zou worden, ik de wet in eigen handen neem.
Groeten Oliver

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 01 October 2006, 14:22:15 »
Ik ben het eens met alle bovenstaande schrijvers, maar vraag me af of petities en dergelijke het probleem juist niet erger maken.

Tuurlijk die gasten van de NVD zijn ziek, maar ze komen wel eerlijk uit voor hun geaardheid. Ze erkennen denk ik zelf niet dat ze een probleem hebben, maar ze openen wel de discussie. Nu is het aan ons als weldenkende mensen om ze op andere gedachten te brengen, in plaats van ze meteen buiten te sluiten (met alle mogelijke vreselijke gevolgen van dien).

Denken jullie echt dat een wetsvoorstel om sex met minderjarigen te legaliseren er ooit door zal komen? Het is natuurlijk verschrikkelijk wat deze mensen beogen, maar ik ben ervan overtuigd dat uitsluiting alleen maar tot totale afkeer van de maatschappij door deze mensen leidt, waardoor we ook de middelen verliezen om deze verschrikkingen uit te roeien, we kunnen dan alleen nog maar handelen als het al te laat is!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 01 October 2006, 22:05:05 »
Een maatschappij als de onze kent vele dilemma's. Wat te denken van gedwongen opnamen en behandeling van psychiatrische patienten.
Ik begrijp de persoonlijke gevoelens van veel mensen, zoals ik al eerder schreef, ik meet wat dat betreft ook met twee maten, maar ik ben toch blij dat we hier niet het systeem van eigen rechter spelen mogen volgen. De maatschappij is inderdaad voortdurend in beweging en elke tijd heeft zijn eigen waarden en normen. In de middeleeuwen was je als meisje van 15 eigenlijk al een oude vrouw en het is bij ons niet eens zo lang geleden dat de leeftijd waarop je sex met minderjarigen mocht hebben opgetrokken is naar, ik meen, 16 jaar. Althans dat las ik laatst. De dilemma's waar we voor staan zijn te complex om in 1 zin samen te vatten en zeker te complex om persoonlijke oplosssingen te laten prevaleren boven wat de wet ons aan mogelijkheden biedt.
Vrijheid van meningsuiting is een heel groot goed wat, wat mij betreft, nooit opgegeven mag worden aan degene die er misbruik van maken.
Doodstraf?? Nee inderdaad, dat vind ik een afglijden naar een volstrekt immorele maatschappij.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 01 October 2006, 22:18:19 »
Quote from: "Pieter"
Doodstraf?? Nee inderdaad, dat vind ik een afglijden naar een volstrekt immorele maatschappij.

Indedaad. Het valt me op hoe vaak mensen de islam als achtergestelde cultuur bestemplen, en zelf voor zoiets barbaars als de doodstraf pleiten... Laten we onze nog prille (want slechts sinds de Verlichting bestaande) "beschaving" nu niet te grabbel gooien!
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #13 on: 01 October 2006, 22:46:39 »
Maakt niets uit welk cultuur of waar ze vandaan komen ik blijf het belachelijk vinden. Er lopen genoeg gekken nog rond, helaas kunnen we niet eenmaal de wereld veranderen :)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 02 October 2006, 16:12:18 »
Quote from: "Daan"
Maakt niets uit welk cultuur of waar ze vandaan komen ik blijf het belachelijk vinden.
 Ehm, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt Daan... :?: