Author Topic: Opzet site muziekvereniging  (Read 7457 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Amanda

• Member
  • *
Opzet site muziekvereniging
« on: 06 June 2006, 16:34:32 »
Ik had al eens een site gemaakt, als probeersel.
Het bestuur vond het toen niet nodig.
Maar nu zien ze eindelijk in dat het toch wel handig is.
Daarom heb ik een totaal nieuwe site ontworpen.
Een stuk professioneler, handiger in gebruik en mooier.

Hij staat nu nog gelinkt aan mijn eigen site, maar als het bestuur het goedkeurt wordt er een .nl adres aangevraagd.

Wat vinden jullie??
http://bfodacapo.amandafotografie.nl/
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 06 June 2006, 21:38:08 »
Hallo Amanda,
Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om uit het niets een site te bouwen. Ik ben webmaster van www.harmonieamicitia.nl en dat was tot voor 3 weken terug mijn enige koppeling met muziek. En tsja, waar je mee omgaat wordt je mee besmet dus nu speel ik Tenorsax (zie mijn welkom). Of ik ooit nog lid ga worden weet ik niet, maar de druk op mij wordt flink opgevoerd.

Tips and trics:
voeg iets meer kleur aan de site toe, tenzij wit de huisstijl is natuurlijk.  
Maak voor foto's gebruik van een webalbum generator. Ik zelf ben erg blij met Jalbum (http://jalbum.net/). (op verzoek heb ik wel een workshop voor dat programma)
Probeer een host te vinden die gastenboeken (databases) ondersteund zodat je van een gesponsorde versie af kunt en het gastenboek in de huisstijl kan gieten
Wat ik zelf leuk vind is een hoofdstuk "repertoire" zodat o.a. een prima indruk van het niveau van het corps opgedaan kan worden. Daarbij is het ook nog handig voor later, werkt prima als archief.

Verder prima site, wordt vanzelf ramvol!!
Ik zou zeggen: Uploaden maar!

Het allerbelangrijkste vind ik dat een verenigings site actueel is. Niets zo frustrerend dan in de agenda de concerten van 2002 terug te vinden...

yours truly
Prodigy
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 06 June 2006, 22:30:19 »
Amanda mooie potretten maak je hoor!
Ik heb nou wel het idee dat die paard me gewoon de hele tijd aankijkt  :? .

Wat ik wel zo doen is gewoon de site simpel houden van je vereniging. Wat mij mooier lijk is gewoon de links naar de pagina links plaatsen (ja de links links plaatsen begrijp je? :P ). En dan die logo mooier, dan wordt het al stukken mooier (vind ik!) en inderdaad een kleurtje, niet te vel gewoon een licht kleurtje denk aan licht blauw of licht geel ofzo.

En prodigy treden jullie ook ergens op in IJsselstein ik wil het wel eens zien hoor :) .

En Amanda, waarom doe je deze niet in je onderschrift?:

Is leuk, beetje promoten ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #3 on: 06 June 2006, 23:47:52 »
ik vind hem zeer goed, sober, eenvoudig, EENVORMIG, overzichtelijk, geen overvloed aan kleuren en foefelementjes, zeer mooi gemaakt. alleen zou ik persoonlijk toch zorgen dat de links onderaan wat meer opvallen, ik zie dat je naast zwart-wit ook geel gebruikt, maar die links geel maken zou natuurlijk geen goed idee zijn, misschien dat oranje die je op andere paginas voor links gebruikt?

misschien ook even over de site van prodigy: ook zeer mooi overzichtelijk sober eenvoudig & eenvormig, alleen spijtig dat je links een scrollbar nodig hebben, kan je ze niet dichter bij elkaar krijgen zodat scroll wegvalt? een andere oplossing zou zijn om een tabelstructuur te gebruiken,... (en je links in include te steken (is met een klein stukje php zeer eenvoudig op te lossen), een scrollbar op een 1024 resolutie voor links vind ik persoonlijk niet kunnen,... op een 800 resolutie, tjah, de mensen die dat nog tegenkomen weten dat ze best eens aan een nieuwe pc toe zijn :p
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline vincentk

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 07 June 2006, 10:51:17 »
Hey Amanda,

Ik heb ook nog een opmerking eigenlijk 2.
Ik zou de foto`s in je foto album niet steeds in een nieuw scherm openen, als je in je target tag een naam zet dan blijft het bij 1 popup.

en onder tekst vind ik het niet zo mooi als daar een logo oid onderstaat daardoor wordt het minder leesbaar (zeker omdat het zwart op grijs is)

maarja dit zijn mijn voorkeuren misschien vind jij het wel prima zo.

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 07 June 2006, 13:39:55 »
Bedankt voor alle tips, ik zal ze zeker meenemen!

De kleur zit ik zelf ook wat mee.
Het logo is echt zwart.

Ons binnen uniform bestaat uit gele giletjes, vandaar het geel.
Misschien dat ik de menu knoppen dan blauw maak, dat is de kleur van ons buitenuniform.

De foto-opzet is bewust zo gekozen, omdat niet iedereen alle foto's gaat bekijken. Meestal kijk je alleen naar de bekenden e.d.
Het is maar wat je makkelijk vindt :D

Het logo onder de tekst ga ik idd weghalen. Ik stoorde me er ook wat aan :D

Een repertoire gedeelte komt er niet in. Dat was 1 van de weinige eisen van het bestuur. Vond ik ook wel leuk, maar helaas...
Misschien dat ik nog wel muziek upload en die bij de links plaats. Zodat de mensen een idee krijgen van het geluid dat we produceren :D

En idd, hij moet actueel blijven. Niks zo slordig als een mooie, maar niet bijgehouden site :D

Bedankt allemaal!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #6 on: 07 June 2006, 16:51:57 »
Veel plezier en sterkte bij het onderhouden van je site.

Ik persoonlijk hou wel van websites zonder al te veel toeters en bellen.

Ik zou alleen het menu boven aan plaatsten (Dit werkt prima maar bovenaan VERWACHTEN mensen het eerst dit soort dingen)

Verder moet je je afvragen wat ze willen met deze site.
Is het een verkapt clubblaadje of is het de bedoeling om hiermee ook meer optredens binnen te halen :?:

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 07 June 2006, 17:21:04 »
Het is vooral om de vereniging te promoten.
Nieuwe lede, donateurs, optredens, enz.
Daarom moet hij zo overzichtelijk mogelijk.

In het forum zit een heel leden gedeelte, wat pas zichtbaar is as je geregistreerd bent.

Offline Joke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 07 June 2006, 23:44:53 »
Hoi Amanda,

Ik weet uit ervaring hoe leuk het is om een website te bouwen (en hoe moeilijk het is om alles up to date te houden). Je hebt al een hoop adviezen gekregen, dus ik zal niet in herhaling treden. Maar waar ik me altijd aan erger op het web, is als er spel- of tikfouten in een site staan.
Dus toch nog een advies van mij: kijk de teksten nog eens zorgvuldig na. Als je dat wilt en het niet als kritiek opvat wil ik er wel eens door heen lopen en je mijn opmerkingen in een pm doorgeven. Als je al die teksten zelf al zo vaak gezien hebt tijdens het opbouwen, zie je het zelf meestal niet meer.
gr. Joke

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 13 July 2006, 10:51:48 »
Allemaal bedankt voor de adviezen!

Het is uiteindelijk: www.bfodacapo.nl geworden.
Heb wat kleine dingetjes aangepast.
Ik ben nog 1 ding vergeten zag ik. Het menu bovenin bij Geschiedenis.

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #10 on: 25 July 2006, 00:35:41 »
zeer mooi, alleen zie ik nog 1 klein minpuntje, dat guestbook, zo'n prefab met veel reclame die niet binnen het geheel past, spijtig,...
op welke server draai je, ondersteunt die php & mysql? zoja => ik wil je (na 10 september (mijn laatste herexamen)) wel een guestbookje programmeren dat volledig binnen je lay-out past (eventueel met beheerspanel als dat nodig is), en dat bijgevolg volledig reclamevrij zal zijn, dit natuurlijk volledig gratis enzo, zolang k nie afgestudeerd ben is dit nog steeds een hobby :p
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 25 July 2006, 08:12:00 »
Dat zou fantastisch zijn!

Dit was omdat ik verder niks kon vinden voor een gastboek en het toch wel leuk vond om dit erin te hebben.