Author Topic: tenor spelen  (Read 4963 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline EelcoW

• Member
  • *
tenor spelen
« on: 13 June 2006, 20:00:51 »
ik speel nu ongeveer 8 jaar alt sax, en ik ben van plan ook tenor te gaan spelen.

vandaag moest ik even langs bakker om een paar dingen te kopen, en ik heb om een keer te proberen op een paar tenors gespeeld.
ik had maar een paar keer eerder een tenor in mijn handen gehad, dus het was wel even wennen. ik heb gespeeld op een selmer reference 54, en een
conn en een buescher (ik weet alleen niet watvoor types  :-D ).
uit de conn kreeg ik geen lagere tonen, en ik vond de buescher en de selmer heel erg lekker spelen. ik ga denk ik binnenkort een keer met mijn docente, of iemand anders hier heelwat meer ervaring mee heeft, een keer naar bakker om iets beter te kijken. ik wil ook wat meer soorten tenors proberen (zoals een martin.. sommige personen op dit forum zijn daar heel enthousiast over :wink: )
ik heb nu niet heel lang gespeeld want de speelruimtes bij bakker zijn aan de zuidkant :shock:  , beetje warm dus.

heeft iemand tips ofzo voor dit? ik hoor het graag.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #1 on: 13 June 2006, 20:18:43 »
Yup... ik zou langs meerdere winkels gaan.
Bepaal je budget en speel op zoveel mogelijk toeters die in je prijs-range liggen en wees heel kritisch. 't Zijn tenslotte geen pepernoten en kosten behoorlijk wat.