Main Menu

AKAI EWI 4000s

Started by Ben Rodenburg, 14 June 2006, 17:54:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ben Rodenburg

mensen, het is zover!!!

de EWI van AKAI is eindelijk in nederland aangekomen, in rotterdam zelfrs!!

ik ga morgen kijken en spelen natuurlijk of het wat is

wat zo nieuw en revolutionair is aan de nieuwe AKAI, is dat je met deze controller geen externe midi-module nodig hebt. alle effecten en geluiden zitten al in het instrument zelf, wil je het uitbreiden met nog meer geludien en effecten, dan is dat natuurlijk wel mogelijk door een externe module toch aan te sluiten!

brecker op de ewi (oude ewi)
http://www.youtube.com/watch?v=kOEF7f2HGoE&eurl=

de prijs in nederland zal ongeveer rond de 950 euro liggen, ik zal het excacte bedrag morgen vragen
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Red Hot Willie Pepper

Gaaf hoor!

Ik had een tijd terug al eens wat previews van het apparaat gezien op amerikaanse sites, maar goed om te horen dat ie nu ook in NL is.

Geef ons zoveel info als je mee kunt krijgen saxy-benny! Niet dat ik em kan betalen hoor, maar wellicht voor later  :lol: Een midi-sax staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.
[size=75]saxofoon in de koffer.. wat klopt er niet?[/size]

Daan

Quote from: "Red Hot Willie Pepper"Een midi-sax staat nog steeds hoog op het verlanglijstje.

En benny weet je al wanneer je zo'n EWI gaat testen/nemen? Want dat wou je toch doen, ik blijf het rare instrumenten vinden... Maar dat denk ik over keyboard ook enz. met die instelgeluiden. Het ziet er wel gaaf uit, maar het zou leuker zijn als het echt als een saxofoon eruit zou zien...

[Edit:]

ik zie nu staan:
Quote from: "saxy-benny"EWI BINNEN!!! OP NAAR FEEDBACK"

Zie: Klik hier!

Ik was een tijdje terug naar Feedback geweest in Utrecht. Daar had ik zo'n grote lessenaar gehaald voor mijn nieuwe kamer, mooi en was ook goedkoop vergeleken met andere lessenaars. Weet je misschien of je die EWI zou kunnen uitproberen in Feedback? Ben trouwens wel erg nieuwsgierig :) .
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Ben Rodenburg

ik ga hem morgen even bespelen!

moet je even mailen of ze hem ook in utrecht heben
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Ben Rodenburg

ik herb er op sgespeelt!

wat een stoer ding zeg!!! je moet wel wennen, de plek wara d eoctaafklep zit, zitten nu rollertjes. als je een roller opschuift naar boven ga je een octaaf naar boven, wat zorgt voor een bereik van 8 OCTAVEN!!! :|

links zitten 2 bendings sensoren, hiermee kan je de pitch van de toon laten zakken of verhogen

grepen zijn hetzelfde, of tenminste, je hebt het heel snel onder de knie!!!

ik ga hem binnekort halen
:D

Daan

Leuk, wie weet ga je je idool evenaren  ;-)

Surion

daar twijfel ik nu es NIET aan, hij is al ZEER goed op weg :p
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Ben Rodenburg

ik hoop het beste!

ik wil iig niet overkomen als die jongen die brecker nadoet maar die jongen met als grootste invloed brecker :D

subtiel verschjil maar tog :P

Jazz.jr.rob

ik nog niet alles gelezen.
wel ff bekeken..
maar wa voor mondstuk zit daar op...?
is dat "normaal" mondstuk met riet
of wa moet ik me hier bij voorstellen?
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Ben Rodenburg

een tuutje, geen em,bouchure nodig iig...

het mondtuk is vibrato gevoelig, doro middel van bijten in het monstuk, neit te hard natuurlijk anders krijg je tid:

(A)

[/url]

Daan

Hoe zit het eigenlijk met je embouchure op zo'n EWI, is het gewoon dezelfde houding?

En over dat mondstuk, ik moet toch weer even lachen dat ik die weer zag. Dacht gelijk aan die hond:

Maarja het is wel erg balen als dat je overkomt  :? ... Ik zit nu te denken dat die hond misschien gewoon honger had, en misschien was het wel zo dat hij die dag geen eten kreeg doordat zijn baasje het vergeten was :P .

Tony

Het mondstuk blijft me tot in den eeuwigheid achtervolgen ;)

Hondje krijgt gewoon netjes 2x per dag eten hoor :)

Ben Rodenburg

raad waar ik nu op aant spelen ben, ik heb er eentje gekocht ;)

Ben Rodenburg

ben er een beetje mee an de slag gegaan, basis is er, veel zal er volgen ;)

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... ed__2_.mp3

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... =grace.mp3

die eerste heb ik met hulp van mn keyboard gedaan, de geluiden zijn uit t keyboard, tijdens het opnemen heb ik het keyboard niet aangeraakt btw ;)

de 2e is met een geluid uit het instrument zelf gemaakt

Ben Rodenburg

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... titled.mp3

ik ben nog steeds druk bezig met proberen zoals je horot
;)