Main Menu

metronoom

Started by Jetty, 04 October 2004, 11:46:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EelcoW

Ik heb ook nog zo'n ding. Die van mij is alleen niet meer 100% gelijk (de tikjes zitten soms met verschillende ruimtes uit elkaar). hij is volgens mij ook wel best oud..
ze klinken inderdaad wel prettiger dan die piepjes.

Thijs Leuven

Ik heb er zelf ook eentje, is alleen zo lastig meenemen he?  :lol:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Zoot

maarrrrrrrrrrrrrr stel: je hebt een stuk bladmuziek waar  :( NIET boven staat ... zoveel bpm           hoe kun je daar dan achterkomen.  :?

8) Gewoon spelen met ... en het Metronoom bijstellen tot het "fatsoenlijk" klinkt ?

Pieter

Er zijn metronomen met een tap functie.
Dan tik je op een knopje de maat mee en lees je het aantal bpm gewoon af.
Ik heb er zo een maar ik weet nu even niet meer welk merk.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Thijs Leuven

Meestal staat er toch wel een indicatie van het tempo bij een stuk? Dan kan je gewoon op gevoel doen.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

gerardm

Heb sinds vorige week een Korg Tm-40.
Handig ding : metronoom en stemapparaat in één.
Heeft me niks gekost.
Kado van mijn vrouwtje..... ;-)
Lien Cheng alt vintage look - Selmer S80 C** - LaVoz med hard
KAWAI CN 33 digitale piano

Daan

Erg grappig. Toch een oud onderwerp van 3 jaar  :D
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

maxsax

Quote from: "Pieter"Er zijn metronomen met een tap functie.
Lijkt me geweldig, wordt je dan voorzien van bier tijdens het het toeteren??  :twisted:
Yamaha 475 sopraan, vandoren S35 V5, francois louis lig, gonzalez 3
Selmer Serie II altsax, Lebayle Metal Jazz LR, Saxxas lig,  Vandoren Java 2,5
Selmer Serie II Tenorsax, Ottolink 7*, BG revelation jazz lig, Vandoren Java 3,5

Henk de Gans

Quote from: "FB"..ik gebruik een software metronoom...over de versterker en je hebt een constante ritme `sectie`
 8)
Toevallig FREEWARE :lol:  :lol:  :lol:  :roll:  :roll:  :roll:
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Ukridge

Online zijn er diverse metronooms beschikbaar. google maar eens op metronome online. Toch niet slechter dan een "'gewone"", lijkt me !?

Groet Ukridge
Nil Volentibus Arduum

Thijs Leuven

Alleen iets minder handzaam...

Henk de Gans

Een "gewone"kun je ook gebruiken voor het stemmen dacht ik, dat mis je met die online oplossingen.
sedert 26-6-2008
Tenorsax: Yamaha YTS 475/Otto Link OLR-404-5*
riet: Fibracell 3.5

Ukridge

Inderdaad iets minder handzaam,maar we hebben tegenwoordig toch allemaal een laptop!!
Een stemapparaatje kun je er los bij kopen. Ik kan me voorstellen dat je tijdens het oefenen de metronoom in de gaten houdt, maar niet constant het stemapparaat.

groet

Ukridge
Nil Volentibus Arduum

niesten

Waarom minder handzaam  :?:  :?:
Ik heb internet toegang op m'n mobieltje  :-D

Maaarten

ja en ik een camera  met 5mp, maarja
foon is niet zo lekker meer, ik heb nu een leuke samsung c180