Author Topic: mondstukken  (Read 2104 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline SFANX

• Member
  • *
mondstukken
« on: 22 June 2006, 12:04:34 »
sinds ik mijn pas verworven bariton speel merk ik dat ik heel veel klank verloren ben op mij beide andere saxen :shock: het lijkt wel of ik daarop niet meer normaal kan blazen. bij mijn saxprofeet al ff gevraagd wat het kan zijn. Het lijkt erop  dat mijn beide andere mondstukken een te kleine tipopening hebben (alt&tenor otto link super tone master 6*) ik ben sindsdien ook bezig met een goede combinatie aan rieten te vinden. :x  ik speelde op m'n alt Hemke premium 2,5 en op m'n tenor rico select jazz 4s/4m. het lijkt erop dat mijn baritonmondstuk met riet(rico royal metalite M7/hemke premium 3) het enige is wat lekker speelt gromt gilt en doet wat ik wil. :lol:  :roll: lang intro, korte vraag; hoe kan ik met zo weinig mogelijk moeite en problemen mijn apparaten weer laten klinken als saxen!!!!  :oops: ik heb begrepen dat als je eenmaal aan het kl*ten bent dat het nog wel ff kan gaan duren :P  :cry:
alt: buescher aristocrat "big B" 1945  tenor: buescher aristocrat"big B"1947  bar: dolnet(50er jaren)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #1 on: 22 June 2006, 20:39:26 »
Volg de volgende stappen:
 - Weet wat je wil
 - Lees er zo veel mogelijk over
 - Lees ook veel over mondstukken en wat de variabelen zijn
 - Lees nog meer over verschillende mondstukken
 - Kies één of meerdere types