Author Topic: Meyer  (Read 4068 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Michiel

• Member
  • *
Meyer
« on: 06 July 2006, 13:23:08 »
Ik heb me zojuist aangemeld ivm de volgende vraag.

Ik denk er  al een tijdje over om een nieuw mondstuk aan te schaffen. In mijn ongeveer 12-jarige saxofoon carriere heb ik altijd op een Selmer c* gespeeld. Nu heb ik goeie dingen gehoord over de Meyer mondstukken. Heeft iemand ervaring hiermee? (of tips welk mondstuk het wel moet zijn als niet een Meyer moet zijn?

Offline Pato

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 06 July 2006, 13:43:02 »
het ligt er maar net aan wat voor klank je wil bereiken met je mondstuk.

ik zou je aanraden om gewoon eens een middagje uit te trekken en naar een (grotere) muziekwinkel gaan om daar eens een tijd allerlei mondstukken uit te proberen...

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #2 on: 06 July 2006, 13:49:26 »
neem de trein naar weert en dan de bus naar ittervoort
en rij naar adams.
of pak de auto, ligt vlak langs de snelweg...
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
(No subject)
« Reply #3 on: 06 July 2006, 15:49:01 »
Quote from: "Jazz.jr.rob"
neem de trein naar weert en dan de bus naar ittervoort
en rij naar adams.
of pak de auto, ligt vlak langs de snelweg...

Vanuit Breda zou ik zeker ook aan Saxcompany in Den Bosch denken. Niks mis met Adams, maar ik verwacht dat in Den Bosch het assortiment mondstukken wat uitgebreider is. Of eerst even bellen wat ze wel en niet op voorraad hebben.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 06 July 2006, 17:36:54 »
had ik eerder moeten weten want ik ben vanuit zeeland daar heen gerezen ;)
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
(No subject)
« Reply #5 on: 06 July 2006, 20:09:32 »

Blijft de moeite waard, genoeg te zien en te proberen bij Adams, neem aan dat je je daar best een dag vermaakt hebt.
Adams is natuurlijk een begrip in de wereld van oa blazers, maar ik denk dat het overgrote deel van hun bezoekers komt uit de fanfare en harmoniewereld e.d. Dit zal je vooral bij iets als mondstukken merken in hun voorraad.
Qua instrumenten ligt er nagenoeg alles en dat ook nog in overvloed, waar kan je bijvoorbeeld op je gemak een Selmer baritonsax gaan proberen en dan ter plekke keuze hebben uit minimaal 8 exemplaren, om maar wat te noemen. Maar een Link HR voor alt ligt er niet........ff bellen dus als je van wat verder weg komt.  :D

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline Michiel

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 07 July 2006, 08:48:47 »
Quote from: "CBone"

Blijft de moeite waard, genoeg te zien en te proberen bij Adams, neem aan dat je je daar best een dag vermaakt hebt.
Adams is natuurlijk een begrip in de wereld van oa blazers, maar ik denk dat het overgrote deel van hun bezoekers komt uit de fanfare en harmoniewereld e.d. Dit zal je vooral bij iets als mondstukken merken in hun voorraad.
Qua instrumenten ligt er nagenoeg alles en dat ook nog in overvloed, waar kan je bijvoorbeeld op je gemak een Selmer baritonsax gaan proberen en dan ter plekke keuze hebben uit minimaal 8 exemplaren, om maar wat te noemen. Maar een Link HR voor alt ligt er niet........ff bellen dus als je van wat verder weg komt.  :D

Kijk! dat zijn bruikbare tips. Leuk klusje aan het begin van de vakantie.

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 07 July 2006, 19:08:08 »
heb daar een mooi mondstuk kunnen vinden ;)
tis idd best groot.
ik kwam binne en voor je heb je dan die cabines om te spelen.
maar ik zag verder helemaal niemand  
maar toen ben ik maar aan zon bali gaan staan en heb toen een uur of 4 staan spelen.

Offline Michiel

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 15 July 2006, 13:20:16 »
Quote from: "LisanneHilhorst"
en is het een meyer geworden? ik speel wel op een meyer en bevalt prima

Ja. Ik ben donderdag naar Adams geweest. Op een heleboel mondstukken gespeeld. De uiteindelijke keus ging tussen een Vandoren V16 A5 die ook erg lekker speelde maar die vond ik toch iets te fel omdat ik ook actief bij een harmonie ben.

Ik speelde eerst op een Selmer S80 C*, ik heb ook nog op andere selmer mondstukken gespeeld. Deze zijn het niet geworden omdat de meesten wel iets weghadden van mij oude C* en ik wilde toch wel iets anders.

Het is dus een Meyer 7 geworden. Nu speel ik heb een iets lichter riet (vandoren 2,5) hierdoor is het geluid een stuk warmer. Alhoewel ik nog wel met rieten aan het proberen ben.