Welke muziek doet het bij jou -en door wie (alt)

Started by the martin, 19 December 2004, 19:13:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Funkysaxy

Ik heb niet het zelfde geluid als hem, heb wel zelfde mondstuk, rietbinder en zelfde rieten, maar zijn geluid herken je echt uit duizenden...
gewoon uniek

Daan

Quote from: "Funkysaxy"Ik heb niet het zelfde geluid als hem, heb wel zelfde mondstuk, rietbinder en zelfde rieten, maar zijn geluid herken je echt uit duizenden...
gewoon uniek

Maar je hebt zelf wel een mooi geluid vind je?
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Ben Rodenburg

jeff beckenstein heet die tog?
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

EelcoW

Quote from: "florentino"
Quote from: "the martin"Bij mij is dat dus Jazz.

De gekte begon met Stan Getz..  Maar goed dat staat ook al bij de tenor thread.

Ik wilde ook nog wat alt-saxofonisten vermelden:
Julian Cannonnball Adderley (Best of the best and beyond)
Art Pepper (Vooral omdat die een The Martin Alto speelt  8)
Paul Desmond - De "dry Martini" sound, om jaloers op te worden

Mag ik Kees ten Dam ook nog noemen ? (Altsax bij Marco B)
Niet echt jazz natuurlijk, maar wauw, wat kan die man een sound produceren.

Oooh ja, en wat dacht je van Gerald Albright (Luister maar eens naar de Phil Collins BigBand - Live in Paris, het eerste nummer.)

Gek eigenlijk  :shock: Ik ben meer een tenor speler (hoewel ik ook alt speel) maar toch kan ik zo meer altspelers op noemen dan tenor...

Welke altsaxofonist heeft jullie hart gestolen :?:

IK merk dat onder saxofonisten  dat ze niet veel  bekende saxofonisten
of groepen kennen waar saxofoon wordt gespeeld, het zijn meer allemaal (commerciele bekenden)  die genoemd worden

dus nog iemand die wat anders weet
nou ik raad jullie ook de  jazzrock(fusion) band   SPYRO GYRA

ja spyro gara is cker goed :D lekkere muziek ook.

Daan

HIJ SPEELT MET ZIJN LEVEN!!! uuh zijn sax...

Zie zo gevaarlijk dat zou ik zelf niet durven  :?

Een super tip voor de mensen die stukjes tekst vergaten te posten in hun vorige post zie de knop [edit] aan de rechterkant van je post ;) . Zo wordt het overzichtelijker voor iedereen. Tenzij je graag van "spammen" houdt en alles probeert te doen om veel post te krijgen. Vraag Anthony dan zo'n script waarmee hij kan instellen hoeveel iemand post om het vervolgens bij jouw te doen ;)

Daan

Omdat hij waarschijnlijk zijn studie saxofoon heeft afgerond :P Hij is gewoon een beroepsmusicus, hij speelt in vele bands enz.

Daan

Quotegijsplas

Welkom op het Saxforum.
Als je John Coltrane goed vindt, misschien vind je dan ook wel Michael Brecker goed.

Pieter

En Pekka Savijoki, het ASK, en Desaxes.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Pieter

En niet te vergeten natuurlijk Ties Mellema enne...Leo van Oostrom. Maar mijn voorkeur gaat op het moment uit naar Arno vanwege zijn emotionele spel en leuke projectjes als het stuk van "Ter Veldhuis" voor sax en ghettoblaster. Maar ook Pekka vanwege zijn zeer overtuigende en zeer nauwkeurige manier van spelen.

Oh ja, en ik mag toch zeker het "Rotterdams Saxofoonkwartet" niet vergeten....Oeps :oops:
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

EelcoW

ik heb ook wel een paar favorieten:

- Stan Getz. heerlijk geluid, hele goede solo's..
- Maceo parker. hoewel ik zijn sound wat minder vindt, vind ik zijn muziek heel erg goed. et swingt lekker :)

oude jazz saxofonisten (zoals cannonball of charlie parker) vind ik ook wel is lekker om naar te luisteren. de solo's van charlie parker zijn echt legendarisch goed...

en dan heb ik nog iemand voor het nederlandse lijstje :) :
Tineke Postma. ze is nog niet heel bekend maar kan heel erg goed spelen! ze heeft ook een mooie sound (en is ook nog mijn docente :D )

Pato

Ik ken der wel!

ze was laatst nog op nps toch? rond middernacht...

speelde toen sopraan...

Daan

Ik denk dat ze wel bekend is in de Nederlandse muziekwereld.

Pekka Savijoki, het ASK, Jean-Marie Londeix.

die kende ik nog niet...

Pieter

Komen uit de klassieke sax wereld en zijn zeer de moeite waard om je in te verdiepen.

Daan

Ik dacht even, laat ik maar wat muziek downloaden van Arno Bornkamp, maar dat is erg lastig :S .
Dan maar een CD pakken... ik luister nu naar: Arno Bornkamp & Ivo Janssen - Adolphe Sax Revisited.
Toen ik nog maar net begon was ik naar die optregen gegaan, ik weet niet meer waar het precies was maar ik ga het navragen.
Erg mooi was het toen, ik denk dat ik toen net begon met saxofoon spelen :) .
Je wordt wel rustig van die muziek.

jupialto

Quote from: "Daan"Ik dacht even, laat ik maar wat muziek downloaden van Arno Bornkamp, maar dat is erg lastig :S .
Dan maar een CD pakken... ik luister nu naar: Arno Bornkamp & Ivo Janssen - Adolphe Sax Revisited.
Toen ik nog maar net begon was ik naar die optregen gegaan, ik weet niet meer waar het precies was maar ik ga het navragen.
Erg mooi was het toen, ik denk dat ik toen net begon met saxofoon spelen :) .
Je wordt wel rustig van die muziek.

Als je dit (boven) leuk vindt heb ik mogelijk nog een aardige tip:"Saxorido" van Friedemann Graef & Achim Goettert (Free Music Production nr. own-90010 Berlijn)
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"