Author Topic: Engelstalige rubriek  (Read 5760 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
Engelstalige rubriek
« on: 07 November 2006, 23:59:34 »
'k Zat te denken. Nu we toch in een multi-culturele samenleving wonen, en er atuurlijk ook veel internationale conservatoriumstudenten zijn, zou het handig zijn om een Engelstalige rubriek te maken?

Just a thought...

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #1 on: 08 November 2006, 00:29:40 »
thoh, ik heb der eerlijk gezegd geen idee van (vandaar ook mijn vote)

je moet je allesinds veel vragen gaan stellen:

-zal de moeite die het kost om zoiets te onderhouden zich lonen en genoeg extra traffiek?
-hoe lok je er visitors naartoe? want zomaar zullen ze er niet op terecht komen
-hoe ver wil je er in gaan? even uitgebreid als het nederlandstalige gedeelte?
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Tony

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 08 November 2006, 00:34:28 »
Neuh.. het gaat me er eigenlijk helemaal niet om om ze te lokken en of het loont.

Maar ik kan me zo voorstellen dat er toch wel engelse spelers zijn die hier op het forum vragen willen stellen. Dan is er gewoon 1 rubriek. Als daar niet in gepost wordt prima, wordt er wel in gepost dan zie ik wel hoe hard het gaat en of 't nodig is om het uit te bouwen.

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 08 November 2006, 08:05:46 »
Proberen kan altijd.
Maar er is toch al een Engelstalig saxofoonforum?
Zouden ze daar niet posten?
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Surion

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 08 November 2006, 09:11:39 »
niets houdt ons tegen om in een eigen engelstalige rubriek daar naartoe te verwijzen, je kunt ze ook aanschrijven en vragen of ze naar ons willen verwijzen (voor hun nederlandstalige gebruikers dan), kruisbestuiving heet dat :p
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Tony

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 08 November 2006, 10:17:20 »
Nope.. zo bedoelde ik het niet.
Het gaat me er meer om dat bijvoorbeeld Engelstalige spelers in Nederland bepaalde vragen kunnen hebben over winkels in Nederland, of optredens, of wat dan ook.

Het Engelstalig forum (saxontheweb) is hoofdzakelijk gericht op de US.

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 08 November 2006, 10:40:51 »
Ooh, op die fiets.
Nogmaals: je kan het proberen.
Loopt het niet kan je het altijd weer weghalen.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #7 on: 08 November 2006, 18:14:08 »
Ik zie het nut er totaal niet van in...
Ok er is wel een gebruiker met engelse achtergrond hier op dit forum :) .

Maar als ze alléén engels kunnen kunnen ze maar lekker naar Saxontheweb gaan of saxgourmet enz. enz. genoeg fora's voor die doelgroep... Ik zou het alleen bij nederlands talig houden... Ik kom hier toch ook geen belgen tegen die alleen franstalig spreekt...

Er waren een paar berichten gepost door mensen die een ander taal spreken maar niet Nederlands... Zoals die ene van saxforum.it (italiaans) en nog een paar advertenties door Engelse waarbij het bleek om oplichterij te gaan met het verkopen van een selmer sax... En dan ook nog die SPAM gebruikers... Trouwens geen last meer van SPAM gebruikers toch :) , volgende mij scheelde je dat heel wat werk per dag :P

In ieder geval ik heb voor Nee gestemd
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Oliver

• Member
  • *
    • http://home.planet.nl/~bree0170/kees/
Ik heb NEE gestemd
« Reply #8 on: 09 November 2006, 15:18:09 »
Wat ik eigenlijk vind, is dat na de lagere school al het onderwijs in het Engels zou moeten worden gegeven.
Het zou makkelijk zijn als in Europa Engels de voertaal zou worden.
Dan zou een Engels forum logisch zijn.
Waarschijnlijk gaan daar nog 1 of 2 generaties overheen.
Blijft lastig voor de chauvinistische Duitsers en Fransen.
Die vinden dat het in hun taal zou moeten.
Een zijwegje:
Ik ben tegen bijzonder onderwijs.
Ik ben voor scheiding van kerk en staat (of zo je wilt, politiek)
Als ouders hun kinderen islam, joods, rooms enz willen opvoeden, prima.
Die taak ligt ook immers bij ouders; het aangeven van normen en waarden.
Bijzonder onderwijs geeft alleen maar een scheiding in de samenleving.
Kinderen moeten al vroeg met anders denkenden worden grootgebracht.
Einde van de preek voor deze week.
Groeten Oliver :smt039
[size=75]Selmer Soprane Series III (modif), Vandoren Optimum SL4, Rico GrandClassic Select 2,5, BG Classic[/size][/b]

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #9 on: 09 November 2006, 17:58:35 »
Ik denk dat je zo'n 'scheiding' wat jij bedoelt altijd zou bestaan, ookal is het maar een elftal van een land die wint... Ik vind het moet gewoon lekker hollands blijven, ik vind mijn engels zeer slecht en heb er echt moeite mee... Ik krijg het nu ook niet meer op mijn beroepsopleiding omdat ik eenmaal voor duits gekozen hebt, wat dat betreft een betere 'vreemde' taal om in te handelen als ik daadwerkelijk die beroep ook ga worden/nemen...

En voor die mensen ook in Nederland zelf, als ze zo graag het meest gesproken taal spreken in hun land dan mogen ze van mij de eerste vliegtuig al naar amerika of engeland enz. nemen. Tuurlijk is het een taal die vele mensen hier kan verstaan/lezen/spreken. Maar ik vind dat dat de doelgroep niet is van dit forum... Maar over dit kan natuurlijk ook een poll gaan, en dan van iedereen een beargumentatie... Maar als je dan meerdere gebruikers wilt hebben vooral internationaal die alleen vreemde talen spreken, dan zouden dingen als 'saxforum.nl nieuwsbrief', sitetags/zoekwoorden enz. moeten veranderen...

Kortom ik zie de logica er niet in, probeer me maar over te halen ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Surion

• Member
  • *
Re: Ik heb NEE gestemd
« Reply #10 on: 09 November 2006, 23:09:49 »
Quote from: "Oliver"
Wat ik eigenlijk vind, is dat na de lagere school al het onderwijs in het Engels zou moeten worden gegeven.
Het zou makkelijk zijn als in Europa Engels de voertaal zou worden.
Dan zou een Engels forum logisch zijn.
Waarschijnlijk gaan daar nog 1 of 2 generaties overheen.
Blijft lastig voor de chauvinistische Duitsers en Fransen.
Die vinden dat het in hun taal zou moeten.
Een zijwegje:
Ik ben tegen bijzonder onderwijs.
Ik ben voor scheiding van kerk en staat (of zo je wilt, politiek)
Als ouders hun kinderen islam, joods, rooms enz willen opvoeden, prima.
Die taak ligt ook immers bij ouders; het aangeven van normen en waarden.
Bijzonder onderwijs geeft alleen maar een scheiding in de samenleving.
Kinderen moeten al vroeg met anders denkenden worden grootgebracht.
Einde van de preek voor deze week.
Groeten Oliver :smt039

ja man, dat zijn toch wel een paar extreme standpunten,...
na het lager alles in het engels??? damn, daar zeg ik toch wel radicaal NEE tegen, er zijn nu al zoveel mensen die moeite hebben met hun eigen moedertaal,... + het is ook niet aan iedereen gegeven om andere talen te beheersen, en mensen met een lagere intelligentie,... die mensen studeren dan ook eerder technischere dingen dan theoretische, ik wil zeker niet discriminerend overkomen ofzo met deze laatste uitspraak, die mensen hebben we ook nodig in onze maatschappij, moest iedereen een hoogbegaafde zijn zou het er nogal proper gaan uitzien *sarcasme*

scheiding kerk en staat en volledige vrijheid geloof: volledig akkoord :p

anywayz, t is niet echt ontopic, maar ik kon het toch niet laten daar op te reageren

verder: ik kan volledig in daan zijn redenering komen

Offline Ellis11

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 10 November 2006, 09:07:50 »
Ach, tis maar hoe je het bekijkt. Getalsmatig wordt er wereldwijd maar door zeer weinig mensen Nederlands gesproken en door nog minder mensen goed Nederlands gesproken en geschreven. Dat is echt niet alleen afhankelijk van opleiding. Zelf ben ik ook geen wereldwonder op dit gebied maar als ik bij mij op het werk wel eens in de rapportage kijk en zie welke taalfouten daar gemaakt worden slaat de schrik me wel eens om het hart. Vooral de jongere collega's maken veel spelfouten. "Werdt", ik wordt, raportage en zelfs veel woorden uit het vakjargon spelt men verkeerd. Begrijp me goed, ik vind dat zelf ook een van de lastigste dingen maar ben er wel alert op. Het lijkt erop dat men geen interesse heeft in de eigen taal en in dat kader is het helemaal geen gek idee om Engels als voertaal te gaan gebruiken. Ik zou er in ieder geval niet zoveel bezwaar tegen hebben maar ach... het is slechts een hypothese.

Offline EnglishSax

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 15 December 2006, 09:57:26 »
deze EnglishSax heeft de oplossing reeds gevonden.. gewoon nederlands leren lezen/schrijven

trouwens ik verwacht dat als iemand toch het eea plaatst hier in het engels dat er genoeg members zijn die zullen proberen om een MedeSaxFanaat goed op weg te helpen al is het in een ander taal
Alt: Selmer reference; meyer
Tenor: Selmer refernce ;selmer

Offline Surion

• Member
  • *
Re: Ik heb NEE gestemd
« Reply #13 on: 16 December 2006, 00:59:17 »
Quote from: "tonijn"

Hier treed ik u bij hoor. Ikzelf beheer ook enkele fora en tegenwoordig is het soms erg wat men durft te posten. Bij ons tegenwoordig is het soms erg wat men durft te posten. Bij ons (belgie) gaat de nederlandse taal op vlak van spellingskennis zienderogen achteruit.
Ik persoonlijk vind dt fouten maken ed als al 16 bent vrij belachelijk. Nuja ikzelf probeer ook een purist te zijn : -)
Onlangs was er op tv bij ons, een progamma waarin men onderzocht of de jongeren van nu 'dommer' zijn dan de jongeren van 30 jaar geleden. En op vlak van de Nederlandse taal bleek dit wel het geval te zijn ..

let me guess, koppen, op vrt, nav die stelling van dhr marc vandenbusse in de pers dat de leerlingen van tegenwoordig te weinig kennis hebben vergeleken met vroeger? die reportage vond plaats op het vhsi te brugge waar ik mijn middelbaar afgerond heb, ik ken die marc vandenbusse per toeval ook redelijk goed, zelf nooit les van gehad, maar hij was (en is wss nog steeds) actief in de technische ploeg van de school (licht & geluid), dus had k wel meermaals met die man te maken.
ik vind dat hij wel een treffelijk standpunt heeft, en ik volg het feitelijk van redelijk dichtbij, ik ben namelijk programmeur van www.lerarenforum.be waar hij de discutie op gang liet brengen