Main Menu

cannonball

Started by beginner, 19 November 2006, 20:29:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beginner

Gisteren  naar Harry Bakker geweest ik heb mijn Selmer SA 80II altsaxofoon terug gebracht het lak ging er weer van af en dat binnen 2mnd dat was de 2de al binnen 6mnd .

Ik heb nu een cannonball mad meg altsaxofoon gekocht zonder lak en daarbij nog Lebayle metal jazz nr6 mondstuk bijgenomen klinkt super

Ik heb de saxofoon met 3andere merken vergeleken maar deze klinkt toch het beste een mooie donkere geluid wel vet  1nadeel het gewicht is even wennen  :D
1*Alt cannonball mad meg, Mondstuk Selmer Super Session D  
2*Tenor Grassi Mondstuk SML metal 4* Selmer c*
Francois Louis Ultimate Rietbinder voor Alt

the martin

Nog geld terug gekregen..?

beginner

Quote from: "the martin"Nog geld terug gekregen..?

Jazeker niet veel het prijs verschil is niet zo groot ik heb mijn Selmer c* er ook bijgenomen . :D

Daan

Of zocht je misschien een mooie sax die qua uiterlijk echt cool eruit ziet maar ook nog eens super speelt  :-D  ;-)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

beginner

Quote from: "Daan"Of zocht je misschien een mooie sax die qua uiterlijk echt cool eruit ziet maar ook nog eens super speelt  :-D  ;-)  je wilde hem niet verkopen toch of nu wel . Ik wilde eerst een Reference54 nemen maar ze wilde niets van de prijs afdoen en ik vind 3600 euro voor een sax toch wel veel en als daar de lak ook afgaat  is de lol er snel af  :)

Daan

haha, je bent de zoveelste die het gevraagd heeft als ik hem weg doe... of het ruilen (benny  ;-) . Maar ik doe het absoluut niet voor het uiterlijk van mijn sax... en toen ik een reference probeerde vond ik die gewoon minder dan mijn sax, kortom het is iets heel persoonlijks. Door die lak veranderd de klank van die sax niet dus probeer daar ook aan na te denken ;)

En ja, doordat ik die sax van me zo mooi vond (vind ik nog steeds hoor...) had ik hem gekregen :) . We gingen naar Saxcompany in Den Bosch, bij Harry Bakker Saxofoons hadden ze hem niet meer.

Me vader zei 'laten we naar die saxwinkel gaan gewoon weer even laten zien ook aan je moeder hoe mooi hij is', maarja ik was toen ook niet achterlijk en heb er gewoon niets over gezegt  :-D toch een bundy sax met een vet geluid of een first sax of een yamaha enz.?

Daan

Slim, altijd goed om op een studie sax te beginnen vind ik, ik bespeel nog steeds op mijn eerste sopraan sax  :!: , nu ik er zo over denk nog nooit een andere sopraansax bespeelt ookal was het maar een minuut... Maarja ik ga ook niet vragen aan mijn docent of ik op haar sopr sax mag spelen, ik denk wel dat ik het zou mogen maar ik vind niet dat je dat kan vragen :) .

Het is een Yamaha YSS 475, ook van Harry Bakker en inderdaad diezelfde actie hadden ze toen ook. Na 3 maanden ofzo huren besluit je het te kopen... dan wordt de huur van de koopsom afgetrokken. Aantrekkelijk natuurlijk, maar iedereen is er natuurlijk blij mee ;) . zo ook mijn ouders waarbij ik natuurlijk nog steeds de sax bespeel  :) .

Helaas speel ik veeeeeeeeel te weinig sopraan sax... Ik heb hem dan ook niet hier liggen maar dat is privé. Ik vind sopr sax absoluut het mooiste instrument om klassiek mee te spelen. maar ook hier gaat eigenlijk niet mijn voorkeur naar toe...

Toen ik 2 jaar sax speelde, kreeg ik een prof instrument. Pas later merkte ik echt dat ik er opgegroeid was vooral toen het leren van Ademsteun aan bod kwam, wat kan dat soort dingen je toon gigantisch verbeteren... Ik denk dat je een vet geluid zou je nooit krijgen zonder ademsteun (zeg maar je buikspieren aanspannen...), maar dat is les 2 eerst goed je ademhalingstechniek leren :) , ademen via je middenrif, bv. bij het gapen... of je ruikt wat lekkers... Of je doe je handne in je zij en haal zo adem dat je handen vanzelf naar buiten worden gedrukt, alsware een ballon... Dit soort dingen zijn namelijk grappig om te weten ik kan er zelf wel om lachen maar je weet gelijk hoe het moet...

Hoe kom je eigenlijk aan je onderschrift tekst? : Go against the flow, like a perfectly working airplane!

beginner

Quote from: "Saxofreak"Hey beginner, gisteren waren m'n man en ik ook bij Bakker en hebben je verhaal minofmeer meegekregen, erg vervelend om mee te beginnen... maar er kwamen uiteindelijk inderdaad aardige toontjes uit de oefenkamer  :wink:  leuk dat je een andere naar je smaak hebt gevonden.
(ps. wij waren daar om m'n eerste altsax te kopen :!:  dus nu staan m'n kids met glimmende oogjes en handjes aan de oren te luisteren naar de herrie die ik produceer  :-D

Jeske

Wat cool dat je zo enthousiast bent over je Cannonball! Zelf heb ik sinds twee maanden de mad meg tenor en die is ook super!

Het is dat m'n budget het niet helemaal toelaat en m'n eigen alt eigenlijk ook super is, maar anders zou ik de alt-versie ook overwegen!

Veel plezier ermee :-D

beginner

Quote from: "Jeske"Wat cool dat je zo enthousiast bent over je Cannonball! Zelf heb ik sinds twee maanden de mad meg tenor en die is ook super!

Het is dat m'n budget het niet helemaal toelaat en m'n eigen alt eigenlijk ook super is, maar anders zou ik de alt-versie ook overwegen!

Veel plezier ermee :-D

Hij is inderdaad mooi en speelt super , Mijn docente heeft er ook opgespeelt en die vondt het helemaal geweldig vooral de combinatie met de Lebayle metal .

Hoe ziet ie er van jou er nu uit is ie al groen van de corrosie ?

Saxofreak succes met je alt veel oefenen dan komt het wel goed .