ik las dit
Nog steeds zoeken muzikanten naar dit type saxofoon, dat door de schaarste op de markt steeds duurder wordt.
op wikipedia, en ik vroeg me af of iemand dit kan bevestigen en misschien de waarde kan schatten?
het gaat om de sopraan
Er zouden altijd muzikanten zijn die naar de Mark VI op zoek zijn... Of het nou een goede is of een slechte hij zou altijd (via internet) verkocht kunnen worden.
Zo schaars zijn ze eigenlijk niet, er bestaan minder Super Action Balance, er zijn wel veel M VI saxofoons geproduceerd alleen de vraag naar het instrument is aanzienlijk groot.
Een instrument wordt natuurlijk op zijn kwaliteiten beoordeelt hoeveel waard hij is. Maar bij deze saxofoons kunnen ze meer waard zijn door het juiste serienummer...
Vele saxofonisten zijn dus niet alleen op zoek naar dit type maar ook een bepaald serienummer!
Het instrument wordt zowel door klassieke als jazz saxofonisten bespeeld. Het wordt gezien als de beste all-round saxofoon.
De saxofoon is volgens mij mede door Marcel Mule ontworpen (kan ook een ander beroemd klassieke saxofonist wezen).
Nog steeds worden modellen gemaakt die de Mark VI proberen te klonen. Dus gewoon na maken... Door zowel de Thaiwanezen als andere bekende merken.
Het is in ieder geval een saxofoon waarbij je eindeloos over zou door kunnen discusseren.
De waarde kan echt gigantisch uit een lopen van 2 Mark VI saxofoons met totaal verschillende serienummers...
Deze saxofoon is eigenlijk dé concurrent geworden van dé saxofoonmerken. O.a. Yamaha, Yanagisawa enz. maar ook vooral Selmer zelf!
Deze saxofoons worden heel veel verkocht via internet, dus verkoopsites.
Als iemand er eentje koopt via internet ipl. een nieuwe moderne saxofoon (die goedkoper kan kosten) scheelt dat natuurlijk weer inkomsten van ze!
Heb je een bepaalde sopraan op het oog met serienummer ofzo?
Of is toevallig Kenny G(orelick) je idool

, aangezien hij op een Mark VI sopr speelt rond 1965-1967