Author Topic: Paul op Music-abc.com!  (Read 2094 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Paul op Music-abc.com!
« on: 22 February 2007, 17:09:17 »
Quote from: "Music-abc.com"
Op zoek naar perfectie
Dat mondstukken de geesten druk bezighouden blijkt wel uit het grote aantal mensen en firma's dat zich met ontwerpen en maken van dit essentiële onderdeel bezighoudt. Tot de meer bekende behoren zeker Ron Coelho, die ook het nodige aan nuttige informatie over hun grote passie met je wenst te delen, en de legendarische Jon Van Wie, die helaas 2 april 2003 op 45-jarige leeftijd overleed. Veel achtergrond-informatie is verder te vinden in Theo Wanne's 'Mouthpiece Heaven' en bij Paul Coates. En er bestaat uiteraard ook een speciaal forum met vragen als 'welk mondstuk is het beste?' en 'wat is de beste plaats van het riet op een mondstuk?'.

In Parijs is er het kleine atelier van Lebayle dat met veel persoonlijke inzet en vakmanschap het ultieme mondstuk probeert te realiseren. En ook in Nederland zijn enkelen gegrepen door de vele verborgen mysteries van het mondstuk. Paul Lanfermeijer bijvoorbeeld, die je op aanvraag ook graag een boekje in Word-formaat over mondstukken opstuurt. Nog meer geldt dit voor Marten Postma die jarenlang experimenteerde vanuit een heel eigen benadering van het hoe en waarom van het mondstuk in relatie tot de saxofoon zelf en daarbij verrassende resultaten behaalde - zijn gehele mondstukkenverhaal is als pdf-file te downloaden.

Eigenlijk was het wel te verwachten  :-D  ;-)

Edit:
Hij heeft wel de verkeerde link onder zijn naam staan!!! (nog de oude?!...)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Paul

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 22 February 2007, 20:25:31 »
Daan,

Ik had eigenlijk wel verwacht dat jij hem even een mailtje stuurt met de juiste url ! :-D  :D
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 22 February 2007, 20:30:47 »
Klusje voor Daan  :-D )
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #3 on: 22 February 2007, 22:03:16 »
Mailtje is verstuurd hoor  ;-) , het is trouwens wel een heel goede site.
Om de zoveel tijd is er weer wat nieuws vermeld op die site, erg leuk dat ook die mensen aandacht besteden aan het blijven updaten...

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #4 on: 23 February 2007, 12:23:50 »
Het is veranderd,
ik kreeg vandaag (dus snel) een reactie:

Dag Daan,

Kijk, dat is nog eens een heerlijke reactie - en bedankt voor het compliment. Mijn eerste insteek was indertijd om mensen in contact te brengen met het brede scala van de muziek, de vele aspecten ervan, de instrumenten en ook zeker met de jazz. Dat het aantal bezoekers aan mijn site steeds maar blijft groeien geeft aan dat ik wat dit betreft op de goede weg ben. En ook de regelmatige reacties van scholieren die om informatie vragen in verband met een werkstuk wijzen in dezelfde richting

Omdat ik ook sterk betrokken ben bij de plaatselijke jazzclub en inmiddels op tenminste zo'n 15 ontworpen websites toezie brandt het me wel eens in dat ik zo weinig tijd heb om nieuwe artikelen te plaatsen. Want er is immers nog zoveel meer info te verstrekken. Maar alles kost gewoon tijd. En sinds enkele maanden heb ik me ook nog laten strikken voor een wekelijks jazz-radioprogramma - op de lokale zender Radio Diemen - maar ook daar leer ik weer enorm veel van. En zo blijf je lekker bezig...

De URL van Paul Lanfermeijer heb ik inmiddels aangepast...

Met vriendelijke groeten,

Henk de Boer

Offline Paul

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 23 February 2007, 14:40:58 »
Daan,

eeuwige dank!
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet