Main Menu

bandjes

Started by Pato, 02 March 2005, 17:52:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pato

goedenmiddag samen,

ff een topicje over in welke bandjes je zit:
ikzelf speel in de bigband van de muziekschool, een bigband in zeeland, en wil binnenkort m'n eigen bandje beginnen, en daarmee een soort candy dulfer-achtige muziek mee gaan maken ( weet nog niet precies wat, maar die sound bevalt me wel)

groetjes uit brabant,

Pato

Ben Rodenburg

ik speel soms in vixy, een ska band uit schiedam. http://www.vixy.nl
ook speel ik in de bigband van mijn school
soms word ik gevraagd voor korte projecten (open dagen, voorspeelavonden)
en ook ik ben van plan een eigen bandje te beginnen, wat dan een beetje kike stern achtige mzueik moet worden
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Sonja

ik speel bij de windmill-bigband, www.wmbb.nl en bij de enterprise-bigband. helaas nog geen site van. Bij de windmill sta ik alleen niet ingeschreven bij de vaste leden omdat ik een vaste invaller ben, dan speel ik weer eens alt, tenor of bari. Lig er maar net aan wat nodig is, maar ik ben er dus iedere repetitie en optreden bij. Bij enterprise speel ik bari. ook ben ik 1e saxofonist bij de drechtstadse muziekvereniging. dat is een soort showorkest. Vorig week heb ik weer ingevallen bij bigband blast, zo leer je nog eens wat mensen kennen he :wink:  maar je begrijp dat ik me niet hoeft te vervelen :shock:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Pato

k moet uiteraard ook voorspeelavonden doen, en voor school optreden en zo

maar dat zijn meer de losse zaken

met mijn eigen bandje lukt t tot nu toe aardig, moet alleen nog die juiste gitarist vinden:)

juinen

Hallo,
Ik speel in een coverband, bestaande uit een ritmesectie, twee zangeressen en een 6 man/vrouw sterke blazerssectie.
Wij spelen 60-70-80-90-00er jaren muziek.
We zijn een feestband en proberen ongeveer een maal per maand op te treden.
Groetjes,
maaike

the martin

Alt - Bigband Multisound - (Zijn nog op zoek naar trombonisten trouwens  :cry: Dus als je nog iemand weet :!:  )
Tenor - Jazzcombo Jazzed friends
Trombone - www.dweilorkestffanders.nl - (50+ optredens per jaar  :twisted: )

Erik

Op dit moment speel ik in de eindhovense rock/soul & pop band Out of the basement, www.outofthebasement.nl , en rond de carnaval speel ik ook nog in een kapelletje de durbloazers uit Helmond. In de band speel ik op alt en in de kapel dit jaar voor het eerst op sopraan (beviel erg goed). Verder heb ik voorheen ook in een fanfare een big-band en een al-round orkest gespeeld.
Alt: Rene guenot,
     mondstuk: King,
     Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Pato

klinkt lekker actief hier:D

k kom ff melden dat ik nu eindelijk mn gitarist gevonden heb:)

the martin

Het leven van een muzikant gaat niet over rozen  8)

Tony

Ik ben gestopt met Bigbands omdat ik et eigenlijk niet zoveel vond. Heb 2 jaar in 1 gespeeld, het was leuk maar op den duur begon het toch te vervelen. Ik vind het leuk om op de voorgrond te staan en niet ergens de 5e partij te blazen.

Nu speel ik in 2 reggaebands wat me eigenlijk heel erg goed bevalt. In 1 band zijn we met 2 tenoren en in de andere ben ik de enige. Het is beide leuk. Vooral als de tenoren lekker op elkaar ingespeeld zijn en elkaar goed aanvullen met Riffs en solo's e.d.

the martin

Ik ben ook gestopt. De 13de nog 1 optreden on Apeldoorn en dan is het ook voor mij Bexit BigBand.
Ik heb meer vrije tijd nodig voor een studie dit ik ga volgen (JAVA) en was eigenlijk ook op zoek naar een plek waar ik meer op tenor zou kunnen doen.

Ik ben nu invalspeler voor een andere BigBand (Swinging Brass) en voor de rest hou ik nu "lekker" de maandagavond vrij voor studie.

Tony

Quote from: "florentino"Helaas voor kij speel ik ook nergens, ik ben nog steeds oefenen, bijna elke dag, maar nu niet meer(buren hebben een baby gekregen), en nog steeds niet op les, en over twee maanden  gaat mijn vrouw bevallen van een zoon, dus ik krijg  jammer genoefg geen tijd meer voor mijn sax,
hoop maar dat mijn kinderen dat later van mij overnemen,
mijn dochter wil liever drummen of gitaar, (maar dat kan nog veranderen)
ach ja in ieder geval iedereen succes hier(ben beetje jaloers op jullie)
groetjes

Toch zul je zien dat het best wel meevalt. Spelen en een kleine gaan heel goed samen. Waarschijnlijk vind je a.s. kleine het hardstikke leuk als je een beetje speelt. Dus wanhoop niet... lekker blijven spelen.

Tony

Wat ik ook een nadeel van een bigband vind is dat er ongemerkt best veel tijd in gaat zitten qua oefenen. Als je je stukken niet lekker in je vingers hebt zitten loop je uit de maat wat bij een BB al snel chaotisch wordt.

det

hoi allemaal!

Best leuk om zo te lezen in wat voor bands iedereen speelt.
Ik zelf speel bij 3 verenigingen.
- Drumfanfare Exempel in Empel
- Sophias vereeniging in Loon op zand. (bij het middenorkest)
- De Black WoooW, dat is een soort van carnavalsband maar dan        met andere muziek. (70's en 80's)
Ik speel ook nog bij de percussion groep van Loon op Zand.
Druk druk druk dus maar wel errug gezellig.

Groetjes Det

Jetty

idd hele actieve mensen hiero, ik heb een paar jaar op een fanfare in dr88 gezeten, maar daar ben ik net mee opgehouden. ik wil hier in dronten of omgeving wel weer graag gaan spelen, maar het moet wel te bereizen zijn. dus als iemand nog wat weet..... :D

groetjes jetty
Living my life
--------------------------------------------------------------------
A: Selmer SA II 80 (in bruikleen) T: Conn 16M (jaren \'60)