Vandoren optimum rietbinders

Started by JazZeus, 19 April 2007, 18:09:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JazZeus

Even een oud topic heropend:

Met de lage stand van de dollar worden onderdelen voor de sax vanuit Amerika best betaalbaar. Bovendien heb ik contact met iemand in Amerika, die daar een adres heeft. Door het daarheen te sturen en dan te wachten totdat ze - met m'n rietbinder - terug komt naar Nederland ben ik een stuk goedkoper uit.

Voor de zekerheid wil ik nog even vragen:

Passen de genoemde rietbinders (FL, Vandoren optimum, en Rovner) op een Selmer C* en een Meyer 6? Vooral van de Optimum wil ik het graag zeker  omdat ik denk dat het die gaat worden.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

EelcoW

Ik gebruik een vandoren optimum op mijn meyer 6 (alt), en hij past perfect.

Ik heb ook een selmer C*, maar daar speel ik nooit op. Ik denk wel dat hij daarop past.

Maaarten

Dat past zeker allemaal, gewoon doorgeven aan de verkoper wat je mondstuk is.

deHerbergier

Quote from: "JazZeus"Ik ben al een tijdje gek op die Vandoren Optimum rietbinders met drie inlegstukjes. Ik wil er graag een aanschaffen voor mijn altsax maar de goedkoopste die ik heb kunnen vinden op internet was 80 dollar (uitvoering MET cap).

Weet iemand of je dat ding ook ergens kan kopen voor een redelijke prijs (eventueel tweedehands)?

Want deze arme student wil een toprietbinder!  :wink:

Volgens een verkoper worden de VD rietbinders gemaakt door BG. Leuk is dat je 2 BG's voor de prijs van 1 VD hebt. :)

Nee, het was geen verkooppraatje, daarmee hield de verkoper mij af van het kopen van een dure VD. Ik heb nu een BG (met de standaard plaat) en ik ben er zeer tevreden mee.

Maaarten

ik geloof er ook niks van.
Ik vind de optimum wel vrij prijzig. Heb liever een FL ultimate.
Wel vind ik die BG binders een beetje lomp, voor de rest niks op aan te merken