Author Topic: het is geen bandje, het is geen harnas  (Read 18514 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #15 on: 15 June 2007, 02:31:47 »
Quote from: "Sonja"
uuum....ik heb cup E.... :-D

wie oh wie verzin nu eens een goed ontwerp voor vrouwen!!! ik speel ook veeel bari, maar altijd nog steeds een zere nek hoor...een gewoon harnas is ook geen uitkomst vind ik..

een nieuwe uitdaging voor dhr brassman?
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Sonja

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #16 on: 15 June 2007, 11:19:07 »
Quote from: "Sanny"
Ik heb een harnas, die sluit onder mn borsten ;)
gaat over mn rug naar voren over mn sleutelbeen zegma.

Is echt fijn :D

als je een kleine cup hebt is t idd geen probleem...maar ik met mn E`tje is gewoon lastig...en t doet zeer eronder dan..en trouwens..als ik zo`n ding draag verdwijn t sluitingkje onder mn uuum..tja.voorgevel...Auw dus..Nu weet ik dat ik een geval apart ben want zo heel stevige vrouwen op een barisax zie je gewoon bijna nooit, maar ik ben er zo een..

idd brassman..ik wil wel voor proefpersoon spelen hoor!! :-D
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #17 on: 15 June 2007, 11:22:40 »
Quote from: "Zoot"
ik heb vorig jaar ergens een harnas gezien  ( vlg mij in De Tent in Dinant ) in drie uitvoeringen. Man / vrouw / kind
vlg mij zaten die bandjes  bij de vrouwen een stukje boven de middel....... maar hou me ten goede.......
 8) ik lette niet op bandjes  8)

ps AMANDA HELP HELP   :oops:

Ik?
Hoezo?
Ben niet in de tent geweest, dus kan je niet helpen :-D
Daar is-ie niet zwaar genoeg voor.
Sorry.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #18 on: 15 June 2007, 11:23:05 »
Quote from: "prodigy"
je hebt ook die van lebayle, die zit niet om je bovenlichaam maar om je broek en dan met een band over de rug en schouder. Ziet er van voren uit als een gewonen strap. Heb alleen geen idee of je dan weer last van je kruis krijgt. Ik wil er niet aan denken dat het gewicht van een bari via een hefboom aan je broek trekt....

en hoe zit die band aan je broek vast, want je moet natuurlijk niet hebben dat dat touwtje opeens losschiet, maar het zijn wel de ultieme bretels. Nu hopen dat ze een beetje hufterproof zijn.
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 15 June 2007, 12:38:28 »
Quote from: "Jazz.jr.rob"
en hoe zit die band aan je broek vast, want je moet natuurlijk niet hebben dat dat touwtje opeens losschiet, maar het zijn wel de ultieme bretels. Nu hopen dat ze een beetje hufterproof zijn.

als ik goed geinformeerd ben hoort de riem in de broek van de foto bij het harnas. Die kun je ook om je buik doen. op www.lebayle.com staan plaatjes zonder voorbeeld torso, dus uitsluitend de strap.
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Offline Sanny

• Member
  • *
    • http://www.cf-tuning.nl
(No subject)
« Reply #20 on: 16 June 2007, 21:53:25 »

als je een kleine cup hebt is t idd geen probleem...maar ik met mn E`tje is gewoon lastig...en t doet zeer eronder dan..en trouwens..als ik zo`n ding draag verdwijn t sluitingkje onder mn uuum..tja.voorgevel...Auw dus..Nu weet ik dat ik een geval apart ben want zo heel stevige vrouwen op een barisax zie je gewoon bijna nooit, maar ik ben er zo een..

Ik hoop dat je er een vindt!

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Re:
« Reply #21 on: 20 December 2008, 12:09:42 »

Offline Jeeke

• Member
  • *
    • http://www.delaaileuters.nl
Re: het is geen bandje, het is geen harnas
« Reply #22 on: 20 February 2010, 12:45:26 »
Ik heb ook de BA-Sling. Ik heb  maat DD en ik draag de Ba Sling onder een jasje, vestje,enz. dus geen raar gezicht. En wat is nu belangrijker, pijn in je nek of er mooi uitzien?
Ondertussen is de suède band verdwenen en is het zwart canvas geworden, dus geen zwarte nek meer.
Kortom een fijne draagband.
Groetjes, Jeeke.

Zoot

• Guest
« Reply #23 on: 20 February 2010, 19:59:07 »
Quote from: "Jeeke"
Ondertussen is de suède band verdwenen en is het zwart canvas geworden, dus geen zwarte nek meer.
Kortom een fijne draagband.
Groetjes, Jeeke.

Zag de :shock:     leverancier op SaxUs 2009 en bovenstaand probleem kwam ter sprake, het nekstuk is nu van ander materiaal  =D>   en geeft geen problemen meer. Inderdaad........    8)    een fijne draagband   8)

http://http://www.blazersatelier.nl/

Offline regenboog

• Member
  • *
« Reply #24 on: 23 November 2010, 21:32:55 »
Ik heb de BA sling al sinds ik sax speel dus 1,5 jaar. Het scheelt mij een hoop nekpijn. En met mijn C cup gaat t prima je moet m gewoon om je tiet heen doen ipv eroverheen. Ik vind het ideaal. Inmiddels is hij alleen grijs ipv zwart op sommige plekken.

Offline mattim

• Member
  • *
« Reply #25 on: 24 November 2010, 00:03:57 »
Ik heb hem ook. Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht omdat ik pijn in de nek en veel last van hoofdpijn had. De BA sling werkt echt prima =D>  :!:
Ik vind hem echter in het gebruik niet echt handig. Het om doen van de BA sling vraagt enige oefening. De instelling van de mijne verloopt waardoor ik aan het eind van de repetitie de sling opnieuw moet instellen en dit laatste gaat niet echt handig.
Inmiddels ben ik bevrijd van de nek- en hoofdpijn klachten en gebruik in mijn elastische draagriem van BIN weer. Ik doe de BA sling niet weg, hij blijft in mijn koffer zodat ik hem, indien nodig weer kan gebruiken. Ondanks mijn kritiek op de sling vind ik het toch een aanrader als je nekklachten hebt. De druk wordt over 2 riemen verdeeld en dat voel je erg goed. Met de gebruikservaring die ik heb zou ik hem opnieuw kopen.
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5

Offline jthole

• Member
  • *
« Reply #26 on: 28 November 2010, 09:36:45 »
Ik heb voor de bariton ook een soort sling, van het merk BG. Die ontlast inderdaad mijn nek, en geeft veel meer vrijheid dan een harnas. Ik ben er erg enthousiast over.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Offline Brassman

• Member
  • *
« Reply #27 on: 11 March 2011, 20:44:56 »
Vele kritieken op het internet gelezend hebbend,positief en negatief, heb ik inmiddels de BA Sling grondig herzien en aangepast aan de onder andere hier geplaatste commentaren.

Het nekstuk is veranderd, maar het hele ontwerp is ook aangepast om het vrouwelijk deel der muziekanten tegemoet te komen in hun terechte verwijt dat ...

Sinds begin dit jaar is er dus een verbeterde versie, eenvoudiger in gebruik en afstellen, en nog comfortabeler.
(stevigere haak inbegrepen!)

Tot 1 April introductieprijs, die net als een U-tuubje ergens op het net te vinden is.

Dan hier een voorstel:

Iedereen die een oud model BA Sling heeft, kan/mag tot 1 April tegen onkosten (€ 9,25 incl.verzenden)) een nieuw model bestellen.
De enige voorwaarde is dat je je oude BA Sling per normale post terugstuurd naar het Blazersatelier.

Gelieve dan op het bestelformulier onder bedrijf 'vervanging'in te vullen.

Ik ben er van overtuigd dat je er (nog) meer plezier mee zult hebben.

Brassman

Offline mattim

• Member
  • *
« Reply #28 on: 12 March 2011, 09:08:08 »
Filmpje vernieuwde BA sling hier:

http://http://www.youtube.com/watch?v=Pj1z0rBMQ5k
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5

Zoot

• Guest
« Reply #29 on: 12 March 2011, 11:55:31 »
Quote from: "Brassman"
Iedereen die een oud model BA Sling heeft, kan/mag tot 1 April tegen onkosten (€ 9,25 incl.verzenden)) een nieuw model bestellen.

eh  :roll: eh tot en met 3 april zeker......  :lol: scheelt een postzegel  :lol: