Author Topic: Geluid dempen?  (Read 28739 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Surion

• Member
  • *
    • Beaufour Saxophone Quartet
(No subject)
« Reply #15 on: 30 May 2007, 00:20:44 »
pfjw, daar heb ik toch wel serieus geluk van hoor, :p ik woon ergens in the middle of nowhere

links van mij een leegstaand huis, rechts van mij, koeien, achter mij, paarden, tegenover ons huis, koeien

dichtstbijzijnde huis is op goeie 400m en dat is dan nog nie eens bewoond, is een handelszaak
Beaufour Saxophone Quartet: http://www.beaufour.be
Mainstream Music Band: http://www.mmband.be
S, Jupiter JPS-747, Selmer E | A, Le Monde Universal Vintage, Selmer E  & Otto Link n°7 | T, 1934 Couesnon Otto Link n°8 | B, Selmer Serie II 80 Super Action

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
(No subject)
« Reply #16 on: 30 May 2007, 06:20:47 »
Quote from: "Surion"
pfjw, daar heb ik toch wel serieus geluk van hoor, :p ik woon ergens in the middle of nowhere

links van mij een leegstaand huis, rechts van mij, koeien, achter mij, paarden, tegenover ons huis, koeien

dichtstbijzijnde huis is op goeie 400m en dat is dan nog nie eens bewoond, is een handelszaak

Maar sinds jij er woont geven die koeien zure melk zeker?  :-D

't Schijnt wel dat klassieke muziek de melkproductie bij koeien kan verbeteren - misschien repertoire aanpassen?
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #17 on: 22 June 2007, 20:20:20 »
Voor de iets meer eisende mensen onder ons:
http://www.esmono.nl/

Ik heb al info aangevraagd, want er staan geen prijzen op de site.  8)
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #18 on: 22 June 2007, 23:44:21 »
Ja, ik heb er een. Tweede hands weliswaar maar toch. Staar je niet blind op zo'n ding. Er zitten heel veel nadelen aan ondanks het overgrote voordeel van het ongestoord kunnen spelen.
Mijn cabine meet 1.60 x 1.60 x 2m. inwendig. Hij was oorspronkelijk 2 x2 x2m. Bestaat uit panelen, elk zo'n 80 kg. Je hebt perse een betonnen vloer nodig om hem op te zetten. Het is ondanks ventilatie best snel warm binnen. Je geluid slaat dood. Hoge tonen worden lelijker omdat de lage tonen geabsorbeerd worden. En hoewel je buiten niks meer hoort wanneer ik erin speel, (dus ik denk dat de buren het ook niet meer horen), hoor je het in huis nog steeds erg goed.
Prijzen; een poosje geleden voor een cabine van 1.20 x 1.20, buitenmaat, enkelwandig: 5000 euro. Een dubbelwandige was het dubbele.
Als je een beetje handig bent maak je zoiets zelf voor een fractie van de prijs. Het is dat ik het ding voor een prikkie op de kop kon tikken en gratis kon vervoeren door iemand die een dubbelasser aanhanger heeft, anders zou ik hem nooit gekocht hebben. Er moest ook nog een verhuizer komen om de panelen naar boven te laten brengen want die zijn echt niet te versjouwen. Als je nieuw koopt instaleren ze hem wel voor je natuurlijk.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 23 June 2007, 02:57:58 »
Jemig wat een prijzen...!
En je zit nog met het gesjouw, in elkaar zetten, bah-bah...
Niet leuk meer.
Zou de gemeente er geen subsidie op geven?!
In de trant van:"Bespaar je buren, koop een geluidscabine met aanzienlijke korting via de gemeente!"

:smt102  zou toch kunnen? (hahaha)

Ik droom wel lekker verder...
Van link naar rechts:

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #20 on: 23 June 2007, 20:55:52 »
Je geluid slaat dood. Hoge tonen worden lelijker omdat de lage tonen geabsorbeerd worden  

was er niet ergens een forumlid dat daarom een spiegel in de cabine had gehangen?

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #21 on: 23 June 2007, 21:54:10 »
Jup dat is Tony, en dat helpt wel enorm hoor...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #22 on: 23 June 2007, 22:10:37 »
Denk er nu toch maar sterk over om mijn kleine oefenhokje maar aan te gaan passen...dan ben ik toch heel wat voordeliger uit dan de bijna 6000(!!!) euro die ik in een offerte aangeboden kreeg van 'Keizerisolatie'.
Sloeg bijna steil achterover...  :smt118
Van link naar rechts:

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #23 on: 23 June 2007, 22:30:59 »
daar word je inderdaad stil van.........

8) ben je geen cabine meer nodig. 8)

Een tijd terug stond er een 2e handsje op marktplaats, is geloof ik voor rond de 500 euro weggegaan.... vond ik al errug veel voor "gipsplaat"

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #24 on: 24 June 2007, 00:47:49 »
Ja, er stond nu ook ook zo'n zelfbouwgeval op.
Ach, ik heb gelukkig geen buren die klagen, ik had me al een beetje ingedekt met van die zwarte eierdopgevallen aan de muur, een beetje zo voor de eerste nood, ik had zoiets van: komt wel een keer.

En idd, van de prijs: daar werd ik even stil van...  :smt087
Van link naar rechts:

Offline Jazzy-L

• Member
  • *
    • http://www.partypeeps2000.com/asp/AccountInfo.asp?user=M_CornBraid
(No subject)
« Reply #25 on: 24 June 2007, 11:13:12 »
Op zich vind ik niet dat ik me erg met de buren bezig houd.
ik speel ellke dag zo'n 2 uur van 6 tot 8 en om 8 uur
jah dan ga ik pas eten , ik kan niets anders doen,omdat er naast mij een gehandicapt jongentje woont met hem hou ik dan wel rekening. maar voorderest hou ik het zo

Buren hebben nooit geklaagt, alleen bij mijn vader toen hij voor een optreden moest oefenen ,maar dat was omdat de cd-speler voor de meespeelmuziek precies tegen hun muur staat,,

Sinds dien hebben we toen bedacht als we echt langer dan 2 uur moeten spelen dat we dan ergens anders spelen,, ik kan zelf wel bijna altijd terecht bij mijn muziekschool.

Mischien is dat een oplossing..
Make your words Sweet like Music!
Groetjes,
     Loraine

Offline Bianca

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #26 on: 10 November 2007, 22:36:22 »
Het is en blijft een moeilijk geval om alles goed geïsoleerd te krijgen.
Er wordt gespeculeerd over zg. kooi-constructies, een bouwwerkje binnenin de ruimte waar je musiceert zonder dat het contact maakt met de buitenkant waarin de kooi gebouwd wordt.
Bijv. ijzeren spijkertjes/schroefjes mogen dus niet door de wand geboord worden, enz.
Een houten frame wat 'zweeft'.

Maar ik heb inmiddels 'gewoon' van die bontgekleurde platen op de muren geplakt met kit.
Daaroverheen zouden nog normale wandplaten moeten komen, maar dat komt misschien nog wel een keer.
Het helpt wel wat, maar ik denk dat het geluid ongeveer 60-70% gereduceerd is, dus het is niet helemaal optimaal.
Het dempt...

Trouwens, mijn (buiten)wanden zijn gipsplaat, een rond gat gemaakt en ik heb zo'n wc-ventilatortje erin gedrukt met een stuk slang die daarvoor bestemd is, aan de buitenzijde.

Wel makkelijk als je een stopcontact binnenin hebt, ik heb een lang snoer naar een stopcontact in een (slaap)kamer liggen, als ik de oefenruimte ga gebruiken, stop ik de stekker in het stopcontact, en dan gaat gelijk het spotje (met spaarlamp) branden.
De ventilator kan ik binnenin zó aanzetten als dat nodig mocht zijn door ook de stekker in het stopcontact te steken.
Van link naar rechts:

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Re: Geluid dempen?
« Reply #27 on: 30 July 2008, 14:48:24 »
Toch niet tijdens het rijden hopelijk?  :lol:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Zoot

• Guest
« Reply #28 on: 30 July 2008, 17:24:47 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Toch niet tijdens het rijden hopelijk?  :lol:

tja, bellen  :evil: mag niet handsfree....... maar autorijden :lol:  :cry:  :lol:  toch wel........ :?:

Offline jeebee50

• Member
  • *
« Reply #29 on: 07 October 2008, 12:09:13 »
Mijn iedee is om 2 doeken (het aantal dat je neemt hangt af van de grote van de doeken, kamer en de mate waarin jij wilt dat het geluid gedempt word.). op te hangen aan haakjes aan het plafond tijdens het spelen.
Dus gordijnen dicht :D
-- To sax or not to sax, that's no question --

Alt sax Selmer SA 80-II jubilee, mondstuk Selmer Claude Delangle, rieten: van Doren Jazz 2,5