lijkt mij een zeer goed initiatief,
puur technisch gezien kan ik zeggen dat dat zeer realiseerbaar is, je hebt 4 mogelijkheden om zoiets te maken:
je maakt gebruik van coldfusion (van adobe, kost centjes), van asp (van microsoft, kost centjes), van jsp (van sun, kan gratis), of van PHP (opensource, volledig gratis dus)
ik kan zoiets wel ontwikkelen, moest ik de tijd hebben zou ik meteen zeggen "ik begin eraan", maar VOOR september zie ik mezelf er niet meteen nog iets bijnemen, echter als je "geduld" hebt, kunnen we eens een skype meeting organiseren, en eens zien wat de vereisten zijn van zo'n site, en dan kan ik wel een concept uitwerken (qua programmatie dus) in september
*edit*
nog wat extra bedenkingen:
-als ik daar in september zou aan beginnen programmeren, denk ik dat ik dat tegen december afgewerkt zou kunnen krijgen (daar ik dat "na de uren" zou doen)
-ik wil dat wel op "vrijwillige basis" programmeren, ik vraag der dus niets voor
-ik zie het enkel zitten de programmering op mij te nemen, het "beheer" (proper houden van database enzo) en de hosting neem ik der liever niet bij, maar daarvoor zullen er nog wel vrijwilligers te vinden zijn
-stel dat dit echt iets wordt, kun je daar volgens mij zelfs overheidsinstanties over gaan aanspreken, zo'n database kan voor hen wel praktisch zijn als er iemand een diefstal komt melden
-ik zou iets ruimer gaan dan enkel diefstallen, ik zou er algemeen een "saxophone database" van maken, zodat iedereen ook zijn instrumenten kan registreren, met serienummer, merk, handelaar van aankoop, bouwjaar,...