Main Menu

Nog eentje erbij...

Started by Bianca, 16 June 2007, 23:02:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bianca

Hoi, ik ben Bianca, 36 jaar.
Mijn muziekgeschiedenis is als volgt:
- met 6 jaar begonnen op een blokfluit in een blokfluitclubje
- op 11-jarige leeftijd begonnen met de klarinet, 10 jaar lang bij een harmonie orkest
- daarna zo'n 5 jaar sopraansaxofoon bij een fanfare
- vanwege mijn werk als vrachtwagenchauffeur geen tijd voor de muziek, dus een grote pauze
- in 2005 kreeg ik gezondheidsproblemen, en heb altijd de muziek gemist, dus via eBay kocht ik een Doppler sopraansaxofoon, die totaal niet tegenviel
- later toch maar een Selmer III sopraan aangeschaft (spijt van gehad)
- kreeg rugproblemen, Selmer verkocht, op de sopraninosax gespeeld, die ik ondertussen opgesnuffeld had via internet
- nu ben ik een ander instrument aan het beoefenen, omdat er weinig animo voor een sopranientje in een vereniging of gezelschap hier in de buurt. Dat andere instrument is een hobo. Tevens heb ik nog een klarinet.
Dus uiteindelijk doe ik het met 3 instrumenten tegelijkertijd: sopranino voor de Klezmer, klarinet en hobo voor het klassieke gedeelte, omdat ik sinds kort in zo'n gezelschapsgroep zit.
En ik vind het nog leuk ook... :-D
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Bianca

Gats...ik krijg geen foto in beeld.
Hij is wel van het juiste formaat, aangegeven met een Urlink, en nou zie ik nog steeds geen plaatje... :shock:
Van link naar rechts:

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

CBone

Olla Bianca, plaats de url ff in het vak "upload van andere site", volgens mij moet ie t dan doen.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Zoot

jeetje.........indrukwekkende CV
             ...welkom hier...
 8) Toet-Toet, groet van ZoOt 8)

Daan

Welkom!
ik vind sopranino ook erg leuk klinken...
Klik hier! geweldig :) . om vrolijk van te worden ;) ...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Tony

Bianca

Verhip, je hebt gelijk! De foto staat er nu wél naast!
Bedankt!  :lol:
Ik had de link in de regel daarboven gezet, en die werkt dus niet...

En Daan, idd een leuk muziekje, gaat goed samen met een mondharmonika.
Ik vind de sopranino ook zo leuk klinken met een accordeon, gaat ook heel goed samen.
Van link naar rechts:

Bianca

Quote from: "Daan"Welkom!
ik vind sopranino ook erg leuk klinken...
Klik hier! geweldig :) . om vrolijk van te worden ;) ...

En deze:
(ik vind hem er persoonlijk geen mooi geluid uit krijgen):
http://www.youtube.com/watch?v=TSiCr3A7Vyg

Over de Taiwanese 'nientjes:
http://www.youtube.com/watch?v=5NCuI_MzW44

Er staan ook 2 filmpjes van de sopraninosax waarop Jazz wordt gespeeld: vréselijk!!!
Doet je zeer aan je oren.  :smt009
Van link naar rechts:

saxtammie

Ook nog welkom van mij!

Bianca

Bedankt allemaal!  :P
Van link naar rechts:

Oliver

Welkom op het forum.
Ik was eigenlijk wel benieuwd waarom je spijt kreeg van die
Selmer III?
Kun je ons dat nog laten weten ?
Groeten Oliver  :smt039
[size=75]Selmer Soprane Series III (modif), Vandoren Optimum SL4, Rico GrandClassic Select 2,5, BG Classic[/size]

Jazzy-L

zozo Mooie Geschiedenis ^^
welkom hier ^^
Make your words Sweet like Music!
Groetjes,
    Loraine

Bianca

Quote from: "Oliver"Welkom op het forum.
Ik was eigenlijk wel benieuwd waarom je spijt kreeg van die
Selmer III?
Kun je ons dat nog laten weten ?
Groeten Oliver  :smt039

Ik heb vroeger een Selmer 80 van de vereniging gehad: een onding, elke keer wat mis mee, blies niet fijn, constant lek, etc.
Toen heb ik, na een aantal jaartjes niet gespeeld te hebben ivm met mijn werk (was altijd weg), op eBay zo'n Doppler sopraansax gekocht.
Helemaal geen verkeerd instrument, blies gemakkelijk, kwaliteit was prima (afgezien van de plastic key-inlays), en de stemming was goed!
Later zag ik op internet een Selmer III staan, helemaal niet duur. Deze was van een Amerikaanse professionele speler, die deze als bij-instrument had.
Hij wilde deze kwijt, omdat hij een Yamaha sopraan had aangeschaft, omdat hij zulke grote (!) handen had, en op een een Yamaha beter de grepen kon pakken.
Beetje onderhandelen over de prijs, en ik had een bijna nieuw instrument voor een prikkie.
Heb het na laten kijken, en hij was prima in orde (alleen een beetje LEK, en men zei daar ook dat er exemplaren van Selmer continue lekkerig zijn.
Maar op één of andere manier bevallen mij de Selmers (sopraan) echt niet, kon er ook niet aan wennen. Gewoon niet mijn ding.
Ik denk dat het individueel is, vergelijk het maar met auto's: de ene vindt dat merk het werelds, en de ander vind dát merk weer het einde...
De ene houdt van Philips, de ander van Bose.
Gek genoeg vond ik dat chinees/taiwanees sopraantje veel beter blazen.
Ik ken er meer die absoluut geen Selmer willen, maar zweren bij de Yanagisawa's, Buescher, enz.

Daarom zeg ik: het is persoonlijk.
Ik heb een Yanagisawa sopranino, maar denk er echt niet over om een dubbel zo dure Selmer sopranino aan te gaan schaffen.
Je ziet op internet meer negatieve verhalen daarover dan positieve...

Als ze mij de keuze zouden geven die Doppler sopraan of de Selmer, dan zou ik echt voor de Doppler gaan.
Raar maar waar!
Van link naar rechts:

Amanda

Een beetje laat, maar alsnog een welkom.

Jouw mening over Selmer deel ik.
Het merk is niet heilig.
Ik zweer bij mijn Buffet sopraan en ben nog geen Selmer tegen gekomen die er aan kon tippen.
Wil niet zeggen dat het slechte saxen zijn, maar ik ben van mening dat je verder moeten kijken dan een merk.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo