ik speel(de) op een selmer soloist D, heb me onlangs een meyer 7 aangeschaft, en wat 'n verschil!!! Het klinkt voller, warmer, meer volume, terwijl de selmer wat "scheller" klinkt, excuseer me maar ik vind 't juiste woord niet.
Ik heb ook de indruk dat de meyer (7M)veel makkelijker aanspreekt, bij de selmer had ik regelmatig last van mijn G, dat haperde soms, en ik moest oppassen voor een "piep"
Met die meyer kan ik doen wat 'k wil, dat piept blijkbaar niet, en de toon is mooi warm, vrijdan heb ik les en ben benieuwd naar de reactie van mijn leraar!!
Ik heb wel een lederen rietbinder erop gezet, besteld via ebay, van 't merk DM, ken 't zelf niet, maar lijkt me wel prima, en kost niet veel, 14 euro met verzending inbegrepen!!Kan je niet voor sukkelen hé.
Op mijn selmer D heb ik een oleg, zo'n metalen rietbinder, weet niet of die echt goed zijn??
Ik had ook problemen met mijn rieten bij de selmer, 2 te liecht, 2.5 te zwaar (Vandoren traditional), nu kan ik ze ineens beiden gebruiken, alhoewel 2 momenteel beter klinkt.
'k zou graag eens experimenteren met de Vandoren JAZZ en de Francois Louis, iemand tips?? En zo ja, waar kan je die venetueel per stuk ofzo kopen??? Kwestie van eens te proberen...thanks!