Author Topic: NY symphonic sax  (Read 6167 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Miszy_Mo

• Member
  • *
NY symphonic sax
« on: 23 June 2007, 19:51:42 »
Hi

Ik ben van plan binnenkort een eigen sax aan te schaffen. Ik heb nu een Selmer mark VI, maar dit is een leensax van de fanfare. Binnenkort gaat hij naar een beginner en krijg ik een totaal gereviseerde Mk.VI.

Nu ben ik zelf ook gaan kijken voor een sopraansax met een iets scherpere en krachtigere toon, en ben uitgekomen bij een gebogen New York Symphonic serie III, goudlak.

heeft iemand ervaring met dit merk? Ik vond hem erg goed aanspreken en een hele mooie toon hebben, maar is het een kwalitatief goed merk?  Dit is namelijk een vrij grote investering, zoals jullie waarschijnlijk wel weten =)

groetjes, Moniek
Adolph Sax rules!

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 24 June 2007, 10:39:14 »
zoals ik al vaker heb gesteld:
NYS is het huismerk van Adams.
Adams kan het zich NIET permiteren rommel te verkopen.
Mijn tenor bevalt mij heel prima en mijn leerares is ook onder de indruk van de mogelijkheden.

Als we uit gaan van een A-merk-fee van 50% kun je heel simpel uittellen wat de prijs zou zijn als er een bekend merk op zou staan. Let wel op; het mondstuk wat adams mee geeft is TROEP.

Dus; klank en ergonomie kun jij veel beter beoordelen dan ik, duurzaamheid durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Restwaarde; wie zal het zeggen, maar rekening houdend met de relatief lage aanschafprijs zou ik me daar geen zorgen voor maken.
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Offline Miszy_Mo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 24 June 2007, 10:43:13 »
Ok, hardstikke bedankt  :-D

nu alleen zorgen dat ik het geld bij elkaar krijg. :?
Adolph Sax rules!

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 24 June 2007, 10:58:53 »
tip; er valt bij adams best te onderhandelen.
ik heb de helft betaald (= E700 korting) omdat er een deukje in de toeter zit en zelfs dan zullen ze er geen geld achteraan gegooid hebben.
Mijn minimale inzet als ik jou was zou zijn het monstuk van mijn dromen (tenzij je die al hebt) of een mooie rugzak, of of of als je begrijpt wat ik bedoel.  

gevoelsmatig hebben zij zeer regelmatig een paar exemplaren met een kleine schade die voor de helft van de prijs gaan (alt 500, tenor 700 dus sop ook iets van 500??) Je zou hier naar kunnen vragen! Ik heb helemaal geen moeite met mijn deukje. Wijs hem maar aan, hij zit op de rand van de beker...
yours Truly.
Prodigy

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #4 on: 24 June 2007, 11:48:28 »
..ik heb een NYS Alt gehad...prima sax: goede constructie, goede materialen.

Offline Miszy_Mo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 24 June 2007, 21:49:41 »
Quote from: "prodigy"
tip; er valt bij adams best te onderhandelen.
ik heb de helft betaald (= E700 korting) omdat er een deukje in de toeter zit en zelfs dan zullen ze er geen geld achteraan gegooid hebben.
Mijn minimale inzet als ik jou was zou zijn het monstuk van mijn dromen (tenzij je die al hebt) of een mooie rugzak, of of of als je begrijpt wat ik bedoel.  

gevoelsmatig hebben zij zeer regelmatig een paar exemplaren met een kleine schade die voor de helft van de prijs gaan (alt 500, tenor 700 dus sop ook iets van 500??) Je zou hier naar kunnen vragen!

Bedankt, goede tip! Ik krijg waarschijlijk via mijn fanfare al zo'n 20% erop, dus dat scheelt.. nu ben ik alleen een vrij belabberde onderhandelaar  :? maar vragen naar een ietwat beschadigd exemplaar is misschien wel een goed plan, bedankt! of ik er ook een mondstuk oid bij weet te krijgen is nog maar de vraag.. ik pak dat soort dingen altijd verkeerd aan..

en dat deukje weet ik niet te vinden trouwens  :-D
Adolph Sax rules!

Offline prodigy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 25 June 2007, 10:59:11 »
Ik krijg waarschijlijk via mijn fanfare al zo'n 20% erop, dus dat scheelt..

Nou dan ben je al een heel eind, toch?

nu ben ik alleen een vrij belabberde onderhandelaar  

ik verdien mijn boterham als inkoper, dus mij zit het wel in mijn bloed...

en dat deukje weet ik niet te vinden trouwens  :-D  :D
yours Truly.
Prodigy

Offline Miszy_Mo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 25 June 2007, 11:18:02 »
Ja als je al je brood ermee verdient, dan is het natuurlijk een koud kunstje om aardig wat van zo'n sax af te krijgen  :-D

toch hardstikke bedankt voor de tips!
Adolph Sax rules!