Hallo,
ik ben Thijs, 16 jaar oud en ik speel al sax sinds mijn 11e, 5 jaar dus alweer.
Ik ben begonnen bij de plaatselijke harmonie, maar dit bleek na een paar jaar toch niet echt mijn ding te zijn, understatement, dus ben ik daar maar bij weg gegaan om mijn eigen ding te kunnen doen.
Ik heb sinds het begin van mijn muzikale carriere al een aantal bands versleten, nu ben ik bezig met een jazzfunk band, wat me erg goed bevalt.
Mijn favoriete stijl blijft toch gewoonweg cooljazz, de zweverige sfeer in de dorische stijl heeft gewoon iets naar mijn mening, uuuuuuren kan ik luisteren naar de platen van Miles Davis.
Ik heb 3 saxen op het moment, waarvan 2 oude Amerikanen en een oude Besson.
Mijn alt is een Conn ChuBerry uit 1927, originele lak en in perfecte technische conditie. De lak is verweerd, maar dat vind ik juist zo mooi er aan. Er zit een geweldig geluid in. Voor mijn alt heb ik een Meyer mondstuk, nummer 7.
Mijn tenor is een Buesscher Aristocrat uit (vermoedelijk) 1955. Eveneens in perfecte technische conditie, met originele, verweerde lak. Hierop gebruik ik een Otto Link 6*.
Mijn bariton is een Besson uit de zestiger jaren, originele zilveren lak. In iets mindere technische conditie, rammelt een beetje, maar nog prima bespeelbaar. Deze krijgt in de nabije toekomst waarschijnlijk een opknapbeurt. De lak is nog in zeer goede conditie voor zo'n oud beestje. Op mijn bariton speel ik met een Otto Link nummer 7*.
Zo, nu weten jullie een beetje wie ik ben, wat voor muziek ik mooi vind en wat voor saxen ik heb.
Thijs