Author Topic: Nieuwe saxliefhebber online  (Read 6828 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
Nieuwe saxliefhebber online
« on: 29 June 2007, 23:11:59 »
Hallo,

ik ben Thijs, 16 jaar oud en ik speel al sax sinds mijn 11e, 5 jaar dus alweer.

Ik ben begonnen bij de plaatselijke harmonie, maar dit bleek na een paar jaar toch niet echt mijn ding te zijn, understatement, dus ben ik daar maar bij weg gegaan om mijn eigen ding te kunnen doen.

Ik heb sinds het begin van mijn muzikale carriere al een aantal bands versleten, nu ben ik bezig met een jazzfunk band, wat me erg goed bevalt.

Mijn favoriete stijl blijft toch gewoonweg cooljazz, de zweverige sfeer in de dorische stijl heeft gewoon iets naar mijn mening, uuuuuuren kan ik luisteren naar de platen van Miles Davis.

Ik heb 3 saxen op het moment, waarvan 2 oude Amerikanen en een oude Besson.

Mijn alt is een Conn ChuBerry uit 1927, originele lak en in perfecte technische conditie. De lak is verweerd, maar dat vind ik juist zo mooi er aan. Er zit een geweldig geluid in. Voor mijn alt heb ik een Meyer mondstuk, nummer 7.

Mijn tenor is een Buesscher Aristocrat uit (vermoedelijk) 1955. Eveneens in perfecte technische conditie, met originele, verweerde lak. Hierop gebruik ik een Otto Link 6*.

Mijn bariton is een Besson uit de zestiger jaren, originele zilveren lak. In iets mindere technische conditie, rammelt een beetje, maar nog prima bespeelbaar. Deze krijgt in de nabije toekomst waarschijnlijk een opknapbeurt. De lak is nog in zeer goede conditie voor zo'n oud beestje. Op mijn bariton speel ik met een Otto Link nummer 7*.

Zo, nu weten jullie een beetje wie ik ben, wat voor muziek ik mooi vind en wat voor saxen ik heb.

Thijs  :smt020
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Joke

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 29 June 2007, 23:46:08 »
Hoi Thijs,

welkom en veel plezier bij dit forum.

Weet je zeker dat je geen tikfout bij je leeftijd gemaakt hebt? (omgedraaid misschien?)  :wink:

16 jaar en als favoriete stijl 'cooljazz, de zweverige sfeer in de dorische stijl''. Ik ben heel wat jaartjes ouder en ik weet eerlijk gezegd niet waar je het over hebt. En dan 3 saxen, ik ben al blij dat ik er 1 heb.

Ik moet je een compliment geven voor je foutloze spelling, er zijn tegenwoordig niet zo veel 16-jarigen meer (en ook ouderen), die je dat na doen.
gr. Joke

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 29 June 2007, 23:47:31 »
Welkom op het saxforum ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: 30 June 2007, 10:36:38 »
Weet je zeker dat je geen tikfout bij je leeftijd gemaakt hebt? (omgedraaid misschien?)

8) jij schrijft het......ik dacht 't  8)

Welkom hier, enne eh eh.... :roll: ... het knopje linksboven gezien? daar kun je een stukje muziek neerzetten      :roll:

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 30 June 2007, 13:14:09 »
Welkom en veel plezier op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 30 June 2007, 13:20:00 »
Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

Nee, ik ben echt 16 en niet 61  :lol:

En over die 3 saxen, tja... Eerst koop je een oude Amerikaan, dan begin je bariton mooi te vinden en daarna besef dat zo'n tenor toch ook wel erg mooi klinkt. Voor je het weet heb je er 3 in je huiskamer staan.

Ik zal eens kijken of ik wat muziek kan uploaden, heb een keer meegeholpen aan een CD van een vriendin van me.

PS
Op mijn spelling let ik erg goed, ik vind het bijzonder storend wanneer iemand domme fouten maakt. Zeker bij een medium als het internet waar op fora je enige manier van communiceren geschreven taal is vind ik dat je gewoon duidelijk moet schrijven zodat iedereen weet waar je het over hebt.  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 30 June 2007, 13:31:17 »
music_page.php?song_id=17

The Girl from Ipanema. Opgenomen 20 mei 2006 (alweer dik een jaar geleden!  :shock: ), mijn allereerste keer in de studio.

Opgenomen in de thuisstudio van mijn saxofoon leraar, Harrie Lambrichts.

Zang: Karlijn Roex (ze zingt nu nog beter)
Piano: Egbert Derix, pianist van het Searing Quartet. Een van mijn favoriete Nederjazz bands, met Peter Hermesdorf op tenor en sopraan. Geweldige, innovatieve muziek. Egbert is nog een hele aardige man ook. (www.searingquartet.com)

Als jullie dit leuk vonden zal ik de rest van de cd ook nog online zetten, zijn nog twee andere nummertjes. Ik heb als eerste deze gepakt omdat ik hier een solo heb, een korte, maar toch een solo. Bij de andere twee nummers doe ik begeleidend werk.  :)

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 30 June 2007, 14:35:49 »
Welkom op het saxforum!

@zoot & Joke: is iemand onder de 20 die naar dat soort muziek luistert raar dan? Er bestaan er wel een paar meer ;) (ik ben ook 16).

Ik vind dat je een mooie klank hebt, ook lekker smooth gespeeld. Ik wil graag nog een nummertje horen, het klinkt leuk.

leuk dat je ook een bariton hebt. ik wil er ook 1 :/ ! en een sopraan!

Offline sopraan!

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 30 June 2007, 15:02:48 »
Welkom!

Ik vond je stuk erg leuk klinken.

Jammer dat je zoveel saxen hebt, maar er geen sopraan tussen heb zitten!  :cry:

Zoot

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: 30 June 2007, 15:51:07 »
@zoot & Joke: is iemand onder de 20 die naar dat soort muziek luistert raar dan? Er bestaan er wel een paar meer  (ik ben ook 16).

:shock: juist niet...... maar zoals je zelf al zegt, er zijn er maar een paar van. het gros luisterd naar herrie   :roll:      :shock:

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 30 June 2007, 17:17:40 »
Bedankt allemaal! Ik zal zometeen de andere stukjes ook nog online zetten.

@Eelcow
Bedankt! Ik ben erg trots op mijn klank, veel mensen die ik ken (niet professioneel dan  :lol: ) die sax spelen hebben niet zo'n geweldig geluid, ze spelen wel heel goed, maar hun klank is echt waardeloos. Daarom ben ik zo blij dat ik wel een mooi geluid heb  :D (ik heb een alt, tenor en bariton, geen sopraan)

@sopraan!
Persoonlijk vind ik sopraan niet zo mooi als alt, tenor of bariton. Alhoewel het wel leuk is om te spelen, mijn oom heeft een sopraan waar ik af en toe wat op speel. Misschien dat er nog eens een sopraan bij komt.

@Zoot
Yep, veel van mijn leeftijdgenoten luisteren naar dingen waar ik helemaal groen en geel van word. Ik luister niet alleen maaar jazz, ik luister verder ook nog klassiek, oude rock (Led Zeppelin, Pink Floyd) en Dream Theater (progressieve metal) luister ik ook erg graag naar. Dit zijn dan wel bijzondere soorten muziek, naar mijn mening. Eenvoudige dingen luister ik niet graag naar, ik wil er pas tijd en moeite aan besteden als het iets is wat niet iedere idioot kan maken.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 30 June 2007, 17:26:34 »
music_page.php?song_id=18

de laatste (Angel Eyes) was te groot of kapot, aldus deze website. Ik zal het later nog eens proberen.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 30 June 2007, 17:53:05 »
http://www.annyhuyts.nl/mshfotos/juni23b/juni23b.html

fotootjes van mij en mijn funky band.

Offline Miszy_Mo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 30 June 2007, 19:16:51 »
Hi Thijs!

Welkom, volgens mij kennen wij elkaar.  :-D

groetjes, Moniek
Adolph Sax rules!

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #14 on: 30 June 2007, 19:25:27 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Bedankt voor de leuke reacties allemaal.

PS
Op mijn spelling let ik erg goed, ik vind het bijzonder storend wanneer iemand domme fouten maakt. Zeker bij een medium als het internet waar op fora je enige manier van communiceren geschreven taal is vind ik dat je gewoon duidelijk moet schrijven zodat iedereen weet waar je het over hebt.  :D

welkom, dan moet je maar niet teveel op mijn taalgebruik letten...
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S