Noob wil nieuw mondstuk ;)

Started by Sanny, 11 July 2007, 21:57:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sanny

Zoals de titel al zegt..

Zit ik er over te denken om een nieuw mondstuk te kopen.. Ik heb een Jupiter 700 serie ( jaja ik weet het :P) Met een 4c flutmondstuk :P

Nu ben ik aan het kloten met dikkere rietjes enz, dat lukt me nog.

Maar een nieuw mondstuk.. daar heb ik toch echt de ballen verstand van :P

Dus suggesties? Tips?

Alvast bedankt  :-D

Smelly Jelly

Hee Sanny,

Ik ben als verkoper van dit mondstuk natuurlijk niet geheel objectief.... Ik ben echter bekend met het (kunststof) 4C mondstuk en een (ebonieten) meyer is echt een sprong voorwaarts qua geluidskwaliteit!

Ook als je hem ergens anders koopt... :wink:
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

the martin

Quote from: "Sanny"Ik heb een Jupiter 700 serie ( jaja ik weet het :P) Met een 4c flutmondstuk :P

Met een jupiter hoeft toch niets mis te zijn. Als die goed afgesteld en onderhouden is heb heb je daar een prima saxje aan lijkt me..

Wat het mondstuk betreft is de vraag altijd: Wat wil je er mee gaan doen?

En de standaard antwoorden zullen zijn:
Klassiek - probeer eens een Selmer S80 C*
Modern/Jazz - Eerste stap lijkt mij een Meyer 6M of zoiets
Rock - Kijk eens bij Dukoff

FB

TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

the martin

Je hebt gelijk....

Ik had het alleen over de standaard antwoorden....

Dus:
Rock - Neem eens contact op met FB

Smelly Jelly

Quote from: "the martin"
Quote from: "Sanny"Ik heb een Jupiter 700 serie ( jaja ik weet het :P) Met een 4c flutmondstuk :P

Met een jupiter hoeft toch niets mis te zijn. Als die goed afgesteld en onderhouden is heb heb je daar een prima saxje aan lijkt me..

Wat het mondstuk betreft is de vraag altijd: Wat wil je er mee gaan doen?

En de standaard antwoorden zullen zijn:
Klassiek - probeer eens een Selmer S80 C*
Modern/Jazz - Eerste stap lijkt mij een Meyer 6M of zoiets
Rock - Kijk eens bij Dukoff

Mee eens! Dit zijn de standaard antwoorden, om te kijken wat voor jou het beste is moet je gewoon uitproberen. Belangrijke factoren zijn hierbij je smaak en je speelniveau. Ga eens naar een winkel, laat je daar adviseren en probeer een paar mondstukken uit. En mocht de keuze daarbij toevallig vallen op een Meyer 4M, dan heb ik nog een mooie in de aanbieding voor een zachte prijs :wink:

sorry winkelier!!!

Wel moet ik opmerken dat je, als je je in de wereld van de mondstukken begeeft, niet meteen te hard van stapel moet lopen. Zorg dat je een goed referentiepunt hebt (de 4C is dat in mijn ogen niet), bijvoorbeeld in de vorm van een Selmer C*, Soloist of Meyer. Dan kan je aan de hand daarvan vergelijken. de stap van een 4C naar bijvoorbeeld een Dukoff lijkt me om deze reden niet verstandig. Neem de tijd om je smaak te ontwikkelen en speel op verschillende mondstukken, dat is een investering die zichzelf in speelplezier terugbetaalt.
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

the martin

Sanny

Ik denk dat Modern/Jazz het dichtste bij mij in de buurt komt.

The martin zegt:
Eerste stap lijkt mij een Meyer 6M of zoiets

Smelle Jelly zegt:
En mocht de keuze daarbij toevallig vallen op een Meyer 4M

Wat is het verschil? :P
Als ik topics zie over tipopeningen enzo :|
Moet nog veeel leren :P

FB

..ik heb mijn VanDoren Jumbo vervangen door een M6: bevalt erg goed...Jazz/Blues
TopSax saxofoons

FB

..kan ik trouwens nieuw leveren, prijs op aanvraag.
TopSax saxofoons

FB

"Throughout jazz history, Meyer mouthpieces have produced some of the world's greatest alto sax sounds. Meyer's new G takes tradition a step further with chamber and tip openings that allow today's musicians to recreate the sounds made famous by saxophonists of the past,such as Paul Desmond. Conceived and developed in response to requests by professional musicians, free-blowing G by Meyer produces warm, full sound and can accommodate numerous playing styles.

Available in three different facings -- 5M (.071), 6M (.076), 7M (.081)."
TopSax saxofoons

the martin

En die aantallen zijn dus in inches
5M (.071) = 1,8 mm
6M (.076) = 1,9 mm
7M (.081) = 2 mm
Een 4M zal dan wel 1,7 mm zijn

Een 4C = 1,70 mm

Een overgang van 0,1 mm (5M) is al een hele verbetering
De overgang naar een 6M lijkt me echter aan te raden..
Daar kun je jaren mee vooruit.
Maar hou er wel rekening mee dat dit weer training van je embouchure vereist...

Sanny

Oke :D Danku

Wat zou ongeveer de prijs daarvan zijn?
Als ik 2de hands ga bijvoorbeeld?
Of is dat niet aan te raden?

Vandaag Careless Whisper gespeeld, dat ging echt super goed :| Dus heb er weer alle vertrouwen in :D

CBone

Quote from: "Sanny"Oke :D Danku

Wat zou ongeveer de prijs daarvan zijn?
Als ik 2de hands ga bijvoorbeeld?
Of is dat niet aan te raden?

Vandaag Careless Whisper gespeeld, dat ging echt super goed :| Dus heb er weer alle vertrouwen in :D

2de hands kan alle kanten opgaan. Nieuw 108 euri in Deventer en 127 euri in Muiderberg, A'dam 121 euri.
Nieuw in de USA is ongeveer 75 dollar met een tientje verzendkosten, komt in totaal overeen met zo'n 60 euri (oops!!)

hmmmmm, de dollar wordt steeds zwakker, deze produkten uit de USA worden er echter in NL niet goedkoper op.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie