Welke artiest vind je goed of juist niet? En waarom?

Started by johnvs, 22 July 2007, 18:15:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zoot

:shock:    don't shoot the messenger    :shock:

Ellis11

Quote from: "Zoot":shock:    don't shoot the messenger    :shock:

Ja sorry, das helemaal waar. met excusus..

Sonny

Om nog maar eens wat olie op het vuur te gooien... ;-)

Maar smaken verschillen! Het heeft geen zin je smaak op te dringen aan anderen...
Happiness is a nice wet reed (Dexter Gordon)

Amanda

Quote from: "Sonny"Om nog maar eens wat olie op het vuur te gooien... ;-)
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Sonny

Amanda:
QuoteEn niet te vergeten Antoine Trommelen.
Dat is mijn smaak, mijn mening. Niks meer en niks minder Wink

Ik wist dat hij een idool (als ik het zo mag noemen) van je was maar kon niet meer op de naam komen... Voor mij trouwens ook een onbekende voor mijn leven voor Saxforum... ;-)

Amanda

Haha, er zijn er maar weinig die hem kennen.
Toch is hij fulltime met muziek bezig en kan er goed van leven.
Zonder lessen of workshops/masterclasses te geven, wat de meesten van dat niveau er extra bij doen.

Idool is een beetje een groot woord denk ik.
Ik heb ontzettend bewondering voor de manier waarop hij dat niveau heeft bereikt en weet vast te houden.
Plus dat zijn muziek gewoon fantastisch is!
En hij blijft doodnormaal. Dat is het mooie ervan.
Niks commercieels, gewoon een man met liefde voor zijn vak.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Sonny

'k Denk wel dat mevrouw Candy Dulfer ;-) het met evenveel plezier en liede doet...

Ellis11

Quote from: "Sonny"'k Denk wel dat mevrouw Candy Dulfer ;-) het met evenveel plezier en liede doet...

ohw... dat weet ik wel zeker. Zo zijn er wel meer. Fransje Bauer heeft er ook altijd erg veel schik in. Ook een vakman in zijn soort.....

prodigy

Quote from: "Ellis11"Ook een vakman in zijn soort.....

berdien stenberg...
andre rieu...

alles met een hoog "grootste familie van nederland" gehalte.

Ik bewonder hun zakelijk talent en wellicht zelfs hun muzikaal talent, maar als je die 2 gaat mengen krijg je iets waar ik niet warm van wordt.

N=1, is mijn mening
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

prodigy

wellicht wordt het tijd om een groot deel van dit topic te verhuizen naar artiesten of zo?
volgens mij gaat het inhoudelijk niet echt meer over het filmpje waar het topic mee begon...

edit: en dus nu ook gebeurd!!
yours Truly.
Prodigy

[size=84]NYS Serie I tenor  Otto Link STM 7*  Vandoren JaZZ 3[/size]

Zoot

Quote from: "Sonny"'k Denk wel dat mevrouw Candy Dulfer ;-) TOeT  8)

Sonny

Zoot schreef:
Quotedan is het toch weer jammer dat op haar nieuwe CD nog wel een kwartier "lege ruimte" zit.
dat is niet alleen bij haar hoor, maar als ik een CD kon en mocht maken zou die vol komen tot en met de laatste seconde....... Cool TOeT Cool

Ha ha ha... Dan klopt het wat ik eerder zei...
QuoteCandy Dulfer speelt wel leuk. Maar als je haar te veel hoort dan weet je het zo langerzamerhand wel...

Wellicht heeft ze dat zelf ook wel inmiddels? ;-)

Amanda

Quote from: "prodigy"wellicht wordt het tijd om een groot deel van dit topic te verhuizen naar artiesten of zo?
volgens mij gaat het inhoudelijk niet echt meer over het filmpje waar het topic mee begon...

edit: en dus nu ook gebeurd!!

;)
U zegt, wij draaien...

Quote from: "Sonny"Candy Dulfer speelt wel leuk. Maar als je haar te veel hoort dan weet je het zo langerzamerhand wel...

Ja, maar is dat niet met veel artiesten zo?
Je hebt artiesten waar je geen genoeg van kan krijgen, artiesten waarvan je een paar nummers best leuk vindt, maar niet te vaak moet horen en artiesten die je bagger vindt?
Het is maar net wat je smaak is.

Sonny

Amanda schreef:
QuoteHet is maar net wat je smaak is.

Zo is 't maar net... Ik kan eigenlijk altijd wel luisteren naar Ben Webster... Maar ik kan me voorstellen dat vele dit ook allemaal hetzelfde soort vinden... Over smaak valt simpelweg niet te twisten... Michel Brecker bijvoorbeeld! Ik weet dat hij technisch gezien geweldig goed was. Ik heb hem 1x live kunnen zien (2e rij... ik kon hem bijna ruiken ;-)). Maar toch spreekt mij echt niet alles aan wat hij speelt... Terwijl andere juist hem het toppunt vinden....

Ben Rodenburg

hij is gewoo het toppunt ;)

haha nee maar even zonder dollen :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII