Main Menu

Filmpje

Started by Michiel, 01 August 2007, 22:59:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michiel

Ik bedacht me zojuist dat ik nog een filmpje van mezelf heb 'geyoutubed', dus waarom niet even plaatsen.

Het volgende filmpje is een stukje nadat ik 7 maanden niet getoeterd heb ivm mijn stage in Portugal.Viel wel even tegen vooral qua embouchure en ademsteun, maar heb het inmiddels weer helemaal opgepakt.(beeldsscherm op z'n kant zetten)

http://www.youtube.com/watch?v=EcDkfaD8lAg

Feedback altijd welkom  :-)

Pieter

Quote from: "Michiel"Het volgende filmpje is een stukje nadat ik 7 maanden niet getoeterd heb ivm mijn stage in Portugal.Viel wel even tegen vooral qua embouchure en ademsteun, maar heb het inmiddels weer helemaal opgepakt

Nou....dan zijn we natuurlijk benieuwd naar het verschil!

Het is moeilijk beoordelen wanneer je een heel klein stukje laat horen na lang niet spelen. 1 dag niet gespeeld en je hoort het zelf, 2 dagen niet gespeeld en je partner hoort het. Kun je nagaan wat 7 maanden doet.
In dit licht bezien het volgende:
-Volgens mij heb je een ontspannen benadering van de muziek, maar op dit moment mis je klankkwaliteit en ga je gespannen klinken, zeker in de hoogte.
-Het ligt misschien aan de opname, maar ik denk dat je te hoog bent ten opzichte van de piano. Het kan best zijn dat je goed afgestemd hebt, maar dat doordat je nu een wat mindere embouchure hebt ga je zowiezo hoger klinken. Het is niet altijd goed te horen dus ik kan het best mis hebben.
-Je kunt beter tijdens korte rustpauzes niet je toeter uit je mond halen. dan houd je je embouchure constant en sta je klaar voor de komende inzet.
-Leuk initiatief! ben echt benieuwd naar het vervolg.
-Waarom hangen er slingers??
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Smelly Jelly

Quote from: "Pieter"
Quote from: "Michiel"Het volgende filmpje is een stukje nadat ik 7 maanden niet getoeterd heb ivm mijn stage in Portugal.Viel wel even tegen vooral qua embouchure en ademsteun, maar heb het inmiddels weer helemaal opgepakt

-Het ligt misschien aan de opname, maar ik denk dat je te hoog bent ten opzichte van de piano. Het kan best zijn dat je goed afgestemd hebt, maar dat doordat je nu een wat mindere embouchure hebt ga je zowiezo hoger klinken. Het is niet altijd goed te horen dus ik kan het best mis hebben.

Ik heb eerder het idee dat je de melodie van de C-partij (op de bladmuziek van de piano) meespeelt. Zonder te transponeren dus, wat je wel zou moeten doen om samen te kunnen spelen. En verder: je hoeft niet stil te staan tijdens het spelen (alsjeblieft niet!) maar je houding hier is wel erg verkrampt en komt niet ten goede aan je toonvorming.

Verder ben ik het eens met Pieter, het gevoel is prima!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Michiel

Quote from: "Pieter"

Nou....dan zijn we natuurlijk benieuwd naar het verschil!

Het is moeilijk beoordelen wanneer je een heel klein stukje laat horen na lang niet spelen. 1 dag niet gespeeld en je hoort het zelf, 2 dagen niet gespeeld en je partner hoort het. Kun je nagaan wat 7 maanden doet.
In dit licht bezien het volgende:
-Volgens mij heb je een ontspannen benadering van de muziek, maar op dit moment mis je klankkwaliteit en ga je gespannen klinken, zeker in de hoogte.
-Je kunt beter tijdens korte rustpauzes niet je toeter uit je mond halen. dan houd je je embouchure constant en sta je klaar voor de komende inzet.
-Leuk initiatief! ben echt benieuwd naar het vervolg.
-Waarom hangen er slingers??

- Thanx!
- We hadden inderdaad niet zorgvuldig afgestemd.
- De slingers hangen er vanwege terugkomst bij wijze van welkom-terug feestje. (Ik ben diezelfde dag om half 10 's ochtens op zondag uit mijn bed getoeterd door collega-muzikanten op de melodie van Carnaval festival)

Zodra de pianist er weer eens is zal ik inderdaad een vervolg-filmpje maken, dat is een goed idee.

Bianca

Hahaha, ik zou zo maar niet naar IDOLS gaan!
Maar je bent het in ieder geval na zoveel tijd niet verleerd!!!
Lekker blijven oefenen!
Komt allemaal wel goed. :lol:
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax