Ik denk dat veel beginners dezelfde "fout" maken door te gaan zoeken naar een zo goedkoop mogelijke toeter om dan uiteindelijk wat later toch wat meer te betalen voor een deftige toeter.
Daar kan ik helemaal achter staan. Mijn ervaring (Borgani - Topsax - Eastman - Yanagisawa) was wat waard, maar als ik het over mocht doen ging ik direct naar een huurtoeter als bijvoorbeeld mijn huidige Yana. Dat zal ik ook iedereen aanraden.
Dit zegt overigens nog niets over LC, want die heb ik nog niet kunnen testen. Misschien denk ik er dan anders over....
Overigens Shofar, je Bari is echt een kanon zeg. Wat een machtig geluid komt eruit zeg.(Je moest onze docent zien. Die was zeer te spreken over de toeter...) Ow en voor de nieuwsgierige saxforummers onder ons: de foto's van de betreffende bari ga ik niet meer maken, want die zijn hier te vinden
http://www.lcsax.eu/inleiding-saxofoons ... /baritone/. En nee, het is geen toeter die ik ga bespelen (het is een prachtig geluid, maar mijn sopraantje is mij dierbaar). Mijn zoon zal hem bespelen in ons
kwartet en
harmonie...