akai ewi 4000s probleem

Started by bird, 30 August 2007, 13:56:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bird

Hoi!

Ik heb een akai ewi 4000s saxofoon en een mac powerpc g5.
Deze zijn gekoppeld aan elkaar met een e-mu xmidi-usb kabel.
Nu wil ik de soundbank van de ewi wijzigen, maar als ik dat via het programma uniquest wil doen, dan krijg ik de foutmelding "error! sysx data  is missing bytes!"
Zowel de ewi als de mac hebben hun poort geopend op 1.
Wie kan mij helpen?

Groetjes, Hans.  :(
from just around...
(Selmer Superaction II sopraan en alt, Akai EWI 4000s)

Ben Rodenburg

programa werkt bij mij ook neit op mn mac...

wel op windows, ik heb ook nog geen oplossing gevonden!!!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

bird

He Benny!

Nou, da's al heel wat!
Dan kan ik de data gewoon bij mijn vriend op de pc overzetten...
Thanx!

Groetjes, Hans. :wink:
from just around...

bird

He Benny!

De factory preset soundbank van de ewi vind ik niet zo mooi...
Ik wil er graag andere soundbanks inzetten ("bnk" genaamd)...
Ik heb wel native instruments gedownload, maar die heeft de extensie nki!
Heb jij of anderen nog mooie bnk's? Liefst met veel saxen en andere jazz instrumenten...
Toffe saxforum trouwens...

Groetjes, Hans.  :(
from just around...

Ben Rodenburg

ik ben nu aan het sparen voor reason, een software programma, dat wel werkt ;) en supermooie midi plugins heeft!

ook goed live te doen met ene laptop!

ander smoet je patchman even mailen ofzo!

http://www.patchmanmusic.com/
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Amanda

Ik verplaats je topic even naar Elektronische apparatuur.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

bird

okee...

hans.
from just around...

bird

noppes... op de pc van mijn vriend dezelfde foutmelding...
via garageband kan ik gewoon spelen...
maar uniquest ziet de ewi niet...
from just around...

EelcoW

Quote from: "saxy-benny"ik ben nu aan het sparen voor reason, een software programma, dat wel werkt ;) en supermooie midi plugins heeft!

Ik raad Reason ten sterkste af, om de rede dat het geen VST(i)-ondersteuning heeft (vst(i) plugins zijn essencieel vind ik), en het is heel moeilijk te koppelen aan andere software(en ook sommige hardware).
Ik raad je Cubase of FLstudio aan.

oja, Als je dingen over Flstudio zoekt zal je waarschijnlijk wel een keer lezen dat FLstudio een noob-midisequencer is. dit was 5 jaar geleden zo, nu totaal niet meer. Ik weet alleen niet zeker of FLstudio mac ondersteuning heeft.

Smelly Jelly

Quote from: "Eelcow"
Quote from: "saxy-benny"ik ben nu aan het sparen voor reason, een software programma, dat wel werkt ;) en supermooie midi plugins heeft!

Ik raad Reason ten sterkste af, om de rede dat het geen VST(i)-ondersteuning heeft (vst(i) plugins zijn essencieel vind ik), en het is heel moeilijk te koppelen aan andere software(en ook sommige hardware).

oja, Als je dingen over Flstudio zoekt zal je waarschijnlijk wel een keer lezen dat FLstudio een noob-midisequencer is. dit was 5 jaar geleden zo, nu totaal niet meer. Ik weet alleen niet zeker of FLstudio mac ondersteuning heeft.

????

Reason IS een VSTi....

Tenminste mijn versie wel.

Gebruik het niet.

digitale troep.

bah  :wink: .
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Ben Rodenburg

brecker gebruikte ook reason ;)

EelcoW

Quote from: "Smelly Jelly"
Quote from: "Eelcow"

????

Reason IS een VSTi....

Tenminste mijn versie wel.

Gebruik het niet.

digitale troep.

bah  :wink: .

Je kan Reason gebruiken als VSTplugin, met ReWire. Ik heb dat wel eens geprobeerd met een enorme latency als gevolg, en die moet je bij dit soort dingen natuurlijk zo klein mogelijk houden. Het is niet gemaakt als VST-plugin.
het is bovendien ook overbodig om een programma als reason in een programma als Cubase te laden. beetje dubbelop.
Je kan beter een programma als Cubase/Flstudio hebben met een paar goede VSTplugins. Je moet je dan wel even verdiepen in
je kan dan beter Cubase met een paar goede VST-plugins hebben. Je moet je dan wel even in synthesizers verdiepen enzo. Dat moet je bij Reason trouwens ook, als je zelf ook sounds wil maken.

Ik zeg niet dat Reason bagger is, ik vind het alleen onhandig werken en het is niet goed compactible met andere software.

Het beste is natuurlijk om hardware te hebben, maar dan ben je meestal 10x zo duur uit.

Ben Rodenburg

ik ga toch ook liever voor de hardware, makkelijker te linken enzo, en je hebt er ook een visueel beeld bij, toch iets makkelijker

bij reason is dat ook wel zo, maar hardware vind ik toch makkelijker, ook met aansluiten enzo voorts, en bovendien ziet her er stuurder uit als je met een 19 inch rek aankomt dan met een laptoppie :P

EelcoW

idd, software is eigenlijk meestal een goedkoper initiatief van hardware. hardware kan meer, en het is vaak ook makkelijker te bedienen.

Je moet trouwens ook een best stevige laptop hebben als je live wil spelen. Live spelen met latency lijkt mij niet te doen.

Ben Rodenburg

Ik ben nog eens even dit topic gaan lezen...

De reden waarom ik reason wil is dat het in principe als een 19' rack werkt. Het gaat mij nog geen eens om de interne soundmodules (die overigens ook wel ok zijn) maar om de samplers.

Ik wil zelf sounds kunnen maken en bewerken. Nou kan ik binnenkort bij een maat van me een akai s2000 op gaan halen, een sampler uit volgens mij 95 of 96. Ga ik eerst daarmee aan de slag en daarna pas de echte digitale wereld haha ;)

Iemand dit al ontdekt?

Draadloos midi!