Welk mondstuk?

Started by Anacho, 11 September 2007, 00:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anacho

Ik ga volgende week auditie doen voor een Big Band na 13 jaar vooral klassiek te hebben gespeeld. Zal wel even wennen worden maar het lijkt me superleuk om een keer echte jazz te gaan spelen dus ik ga er voor.

Nou heb ik een Selmer Super Action 80 II met een Selmer C** mondstuk, waar ik Vandoren ZZ 3.5 op gebruik (laatst van 3 naar 3.5 gegaan). Ik las dat Meyer mondstukken veel gebruikt worden in big bands. Alleen gaan die van 4M tot 11M ofzo, welke zou ik dan moeten hebben? Had een 8M gevonden voor 55 euro...

Oh en moet ik dan ook een andere binder hebben dan dat standaard Selmer blikje? Welke zou erbij passen?

Daan

Probeer eens een Meyer 5M mondstuk, dat zou moeten gaan denk ik.
Je hoeft natuurlijk nog niet je standaard binder te vervangen, als je er geen problemen mee hebt...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Anacho

Ja ik dacht al dat 8M wel beetje een grote stap zou zijn in één keer :).
Hoe groot is de invloed van de binder op het geluid? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen...

Paul

Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Anacho

Ziet er goed uit... pm ;).

Paul

Mondstuk is verkocht.
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Anacho

Quote from: "NRG"Ik zou voor een auditie niet direct een ander mondstuk aanschaffen, maar gewoon op je oude, vertrouwde mondstuk spelen.
Mocht de bigband jou graag hebben, en bevalt het spelen in de bigband goed, dan kan je altijd nog gaan kijken naar een ander mondstuk.

Het was niet zozeer alleen voor de auditie maar ik ben gewoon benieuwd naar hoeveel geluid ik uit mijn saxofoon geperst krijg, en dat bedoel ik niet in de zin van decibellen :). Ik zal eens kijken hoe de Meyer speelt en dan beslis ik wel welke mee gaat naar de auditie...