saxofoon standaard

Started by asterix, 13 September 2007, 21:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

asterix

Wie gebruikt er een saxofoonstandaard?
Hoe ze je er je sax in?

Amanda

Ik heb er 1.
Je hangt de rend van de beker aan het bovenste ding en je sax steunt met de onderkant van de beker tegen dat onderste ding.
Ik weet even niet hoe ik het anders uitgelegd krijg.

Hierbij een foto :-D

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Anacho

Precies zoals Amanda zegt inderdaad :). Het voelt een beetje eng in het begin maar hij staat echt wel stevig.

Ben Rodenburg

koop een saxrax, ben je veel zekerder van je zaak ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Tom

Een saxrax is meer voor op het podium.
Staat wat steviger maar is ook een stuk duurder.

Heb je thuis niet echt nodig.

Of je moet een stevige drinker zijn :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Ben Rodenburg

haha, of uisdieren hebben :P

ik heb hem voor me tenor, en het is idd best een aanslag op je portomonnee, maar hij is het zeker waard! wil er ook een voor me alt ooit :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Amanda

Daarom staan ze bij mij ook niet in de kamer als ik niet thuis ben :-D
De katten zijn soms nogal onbehouwen, zeker die kleine. Daar kijk ik dus wel voor uit.
Maar in de pauzes tijdens concerten of repetities is het heel handig.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Maaarten

zo'n k&m is stevig zat. Ik gooi er weleens mee, en de poten kun je vast draaien als ze erg los gaan zitten.
Heb die van mij al 8 jaar.

Maar ik zou weleens zo'n ding willen hebben die je in de beker kunt stoppen.

Daan

Zo'n Saxxy standaard is inderdaad erg handig.

Ik gebruik hem zelf ook, maar ik leg me sax eerder in mijn koffer dan dat ik hem er toch op zet. Ook uitkijken dat je niet op de pootjes stapt. En het draadje is niet echt stevig wat als scharnier werkt.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Tom

Ik legde vroeger mijn sax ook altijd in de koffer, compleet met nek.
Totdat mijn deksel een keer dicht viel.
Zat er een aardige deuk in mijn nek.
Toch maar weer in de standaard.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Ben Rodenburg

ik gebruik de saxxy voor mn alt, ook best prettig, alleen ben ik nog steeds bang dattie er een keer gaat uitvallen, even sparen voor een raxx ;)

Thijs Leuven

Ik heb twee van die standaards beschreven in de eerste post, en een ongeveer dezelfde voor mijn bariton... Ik heb tot nu toe nergens last van gehad, mijn bariton is er één keer uitgedonderd (eerste keer dat ik hem erin zette, had hem net een dag of twee), maar dat was omdat ik de standaard niet goed had vastgedraaid  :oops:

Verder heb ik geen enkele problemen, staan lekker stevig, makkelijk mee te nemen...

Thijs
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Zoot

8)   'k zal even een beetje tegengas geven    8)

Saxrax Walhanger New € 47,00    

Prachtige standaard voor aan de muur.
WALL HANGERS TO FIX UP WHERE YOU WANT. This is a product that we have had the most calls about getting to market as soon as we can. A WALL MOUNTABLE stand for saxophones,clarinets, flutes. If you are stuck for space or just want to get your prized horn off the floor and way from the hands of young children then this is just what you have been waiting for. The unique, all steel construction, allows for the saxophone to be parallel to the wall OR at 90 degrees. This means you can place it next to a wall, bookshelf or door opening.

:-D