Main Menu

Digitale effecten

Started by Tony, 03 October 2007, 13:44:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tony

Heeft iemand van jullie wel eens met effecten gespeeld? M.n. delay en reverb.

een tijd geleden heb ik met een multi-effecten pedaal van Digitech geexperimenteert mar dit beviel me niet, er bleef niet zoveel over van het sax geluid. Nu heb ik bij behoorlijk wat nummer toch wat meer galm nodig en in sommige gevallen is een delay ook erg vet.

Heeft er iemand suggesties of ideeën welke het goed doen i.c.m. de Sax?

Tom

Toen ik nog in bandjes speelde gebruikte ik gewoon de reverb van de P.A. installatie.
Werkte goed.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Tony

Yup... doe ik nu ook.
Maar omdat ik tussen nummers wil kunnen switchen en niet meer afhankelijk wil zijn van de geluidsman, wil ik het zelf kunnen regelen.

Tom

Ik heb nu een 8 sporen mengpaneel met fantoomspanning in mijn "oefenhok".
Zo'n DJ ding. (geruild voor een slof sigaretten) :-D
Eigenlijk is dat een soort mini PA met tulp, xlr en Jack in en uitgangen.
Die kan je ook op het podium gebruiken.
Bij die van mij kan je alleen de tonen regelen maar je hebt ze ook met reverb.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.

Tony

Klopt ja... die heb ik ook, alleen niet met 8 sporen ;) Kan ik ook alleen maar tonen op instellen maar geen delay, reverb e.d.

Daarom zoek ik een losse unit...

Tom

Misschien kun je hier wat vinden.

http://www.peterverspuy.nl/

Zij hebben veel studio materiaal.

FB

...ik heb sinds kort een Behringer gitaarversterker met 99 digitale effecten. Nog niet echt sax er over laten spelen..zal het eens proberen. De versterker kan verbonden met een PA.
Mooi ding trouwens: 2x versterker van elk 60 Watt..
Gekocht bij www.shop2rock.de(of com). Goedkoper (incl. verzending) dan waar ook in NL.
Uitgebreid assortiment.
 8)
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

johnvs

Ik kan je de Reflex van Lexicon aanbevelen. Lexicon is en topmerk op het gebied van reverb in studio's. De studiouitvoering kost tientallen duizenden euro's. De Reflex is een goedkope uitvoering met dezelfde knowhow. Ik heb hem al lang. Tegenwoordig zijn ze 2e hands te vinden voor een paar honderd euro.
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

Conn-artist

Ik gebruik sinds een paar maanden een Behringer 1204 FX: dit is een mixer met ingebouwde 99 effect-processor. Met settings als reverb, delay, plates, flanges, pitch change, etc. En je kan er natuurlijke nog externe effect processors (pedaal, bijv.) aanhangen.

Ik heb een klein oefenhok met belabberde akoestiek, en gebruik 'm om mee te spelen met (oefen)muziek: mic op de sax/trompet, beetje echo erbij om de akoestiek te compenseren, iPod inpluggen en spelen maar. Een van de beste uitgaven die ik het afgelopen jaar gedaan heb :)
Nothing surpasses great sax

Maaarten

vergeet dan ook de pioneer djm serie niet. De 600 kost 800euro en de djm800 klinkt beter en is moderner, kost 1400. Is wel meer voor dj;s dus geen fantoomvoeding!

Thijs Leuven

QuoteIk gebruik sinds een paar maanden een Behringer 1204 FX: dit is een mixer met ingebouwde 99 effect-processor. Met settings als reverb, delay, plates, flanges, pitch change, etc. En je kan er natuurlijke nog externe effect processors (pedaal, bijv.) aanhangen.

Hoe is het behoud van je geluid dan?

Ik wil zelf ook wel wat met effecten gaan vogelen, om toch de mogelijkheden van je instrument nog meer uit te breiden.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Conn-artist

Quote from: "Thijs Leuven"Hoe is het behoud van je geluid dan?

De klankkleur verandert niet door de mixer, tenminste, niet dat me is opgevallen. En dat zou je ook niet willen tenzij je met de equalizer gaat spelen ;)

Ik speel met een koptelefoon op, zodat ik alleen het geluid via de mixer hoor. Het onversterkte geluid in m'n 'oefenbox' is echt slecht, en dit is een enorme verbetering.

Maar misschien heb ik je vraag niet goed begrepen.

Ben Rodenburg

er kan wel degelijk vervorming oplopen van het geluid!

zet maar eens een behringer en een soundcraft naast elkaar, dan is wel degelijk verschil!

Behringer bijvoorbeeld staat bekend om zn ruis en geeft vaak ook meer laag weer. Soundcraft is een van de betere merken en staat bekend om zn flexibiliteit in allerlei zalen en de bekende soundcraft faders (lopen heerlijk soepel) en geeft het geluid precies weer zoals er word opgenomen door de mic

ik heb een behringer  :lol: en ik ervaar de ruis als zeer irritant :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Conn-artist

Quote from: "saxy-benny"[...]

ik heb een behringer  :lol: en ik ervaar de ruis als zeer irritant :P

Ik ben geen geluidstechnicus, en heb geen hardware om vergelijkend warenonderzoek te doen. Maar op het geluidsniveau waarop ik het apparaat gebruik (dwz.: zonder poweramp/PA er achter) en met de korte kabels in m'n oefenhok, heb ik geen enkel last van ruis. Prima apparaat :)

Ben Rodenburg

ik heb goeie kabels, niet te lang, langste is een meter ofzo, en heb ook niet echt superveel ruis ofzo, maar wel een beetje, als je dan de track afmixt hoor je hem bijna niet, dus jullie hebben wel gelijk hoor

toch kan je beter een mackie hebben ofzo ipv een behringer ;)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII