Zowel Skype als MSN zijn fijne mediums daarvoor.
Met MSN is het de bedoeling dat je elkaar toevoegt als contacten. Stel, ik voeg jou toe, dan krijg jij een vensterjte waarin staat dat ik (mijn e-mailadres) jou heeft toegevoegd, met de opties of jij die gene wilt toestaan of dat je die persoon wilt blokkeren.
Als jij die persoon toestaat, wordt het contact aan jouw contactpersonenlijst toegevoegd, en kun je zien wanneer de ander online is.
Fijn aan MSN is ook dat je met meerdere personen in een chatsessie kunt zitten. Natuurlijk met de webcam erbij.
Op Wiki vind je wat meer info over Skype:
http://nl.wikipedia.org/wiki/SkypeGroepsgesprekken zijn mogelijk, met webcam. Dat lijkt erg in de buurt te komen van wat jij aangeeft dat je nodig hebt.
Fijn ook is dat je met een headset echt kunt praten, in plaats van dat je alles moet typen.
Voor Skype moet je een account aanmaken, en dan kun je mensen toevoegen aan je contactlijst, net als met msn. Als je ziet dat je contact online is, dan dubbelklik je op het contact om hem te 'bellen', de ander hoort dan een geluid en kan 'opnemen' door te klikken op het venstertje.
Je kunt echter ook gebruik maken van YouTube.com, erg handig als je filmpjes met instrukties wilt maken.
Kijk eens naar
dat is een filmpje wat ik zelf wel lollig en handig vond, zoiets kun je ook maken in het Nederlands.
Het ligt eraan of je een interactief iets wilt opzetten, dus waarbij de verschillende partijen op elkaar kunnen reageren, of dat je meer in instruktie filmpje wilt maken.
Bij YouTube maak je een account aan, en filmpjes uploaden wijst zichzelf. Is echt erg gebruikersvriendelijk. Leuk is dat je je filmpjes kunt door linken naar bijv. dit forum, en dat ze online blijven tot jij ze zelf weghaalt. Mensen kunnen ook op jou reageren, op het filmpje dan, met een vraag of iets anders, of ze kunnen als reactie op hun beurt weer een filmpje sturen.
Mensen die jouw filmpje handig vinden en vaker willen zien kunnen jouw filmpje ook makkelijk 'bookmarken', dus bij hun favorieten zetten.
Zou wel gaaf zijn als er dergelijke filmpjes in het Nederlands komen

Je kunt alle kanten uit

Groetjes.