Author Topic: Saxforum meeting 2008 / Saxforum Nieuwjaars borrel.  (Read 27394 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #105 on: 10 February 2008, 19:08:18 »
Ik heb nog overwogen om te komen, maar er stond een vriend op de stoep en samen hebben we Nijmegen onveilig gemaakt...

Ben wel benieuwd naar foto's en verslagen!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #106 on: 10 February 2008, 19:42:28 »
Ben ook weer terug. (anders postte ik dit niet)

Vond het leuk om de forummers eens 'normaal' te leren kennen. En ook mijn kennis van verschillende saxen is enorm uitgebreid.
Ik weet nu dat een goede sax niet eens zo duur hoeft te zijn. Ook zijn die oude Amerikanen me 100% meegevallen qua applicatuur. meer dan 100% eigenlijk.

Na de tijd met John nog shoarma gegeten (zeer belangrijk, eten  :-D  ), lang niet meer gehad ook, was echt gaar van al het toeteren, en 5 uurtjes zonder eten zijn. (had niet zo zin om wat mee te nemen)

Ben nu nog best wel moe/lui eigenlijk, ga ff koffie drinken, later!

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #107 on: 10 February 2008, 19:44:46 »
Mijn foto's staan hier: viewtopic.php?p=32381#32381
Ik vond het erg gezellig!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #108 on: 10 February 2008, 20:14:22 »
gave foto's hoor Amanda. Ik vind zeker dat het voor herhaling vatbaar is. Op het trompetforum lukt het ze maar niet om dit voor elkaar te krijgen dus hulde voor de organisatoren. Jammer dat ik nu toch niet een sopsax heb uitgeprobeerd. Dan kon ik eindelijk eens echt genieten van mijn kattengejammer :-D want we zijn de hele middag aan het toeteren geweest. Heeeerlijk

Offline jthole

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #109 on: 10 February 2008, 20:26:30 »
Het was een gezellige meeting!

Bedankt Harpje, dat je zoveel bladmuziek had meegenomen!!

Ideetje voor de volgende keer om vooraf één of twee nummers af te spreken? Ik dacht er eerst even aan om ze dan online te zetten, zodat iedereen ze kan uitprinten, maar dat kan waarschijnlijk niet ivm copyrights.

In ieder geval was het leuk vandaag!
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #110 on: 10 February 2008, 20:27:49 »
Hee harpje, had dat ff gezegd!
Dan had je even op de mijne kunnen toeteren :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #111 on: 11 February 2008, 08:30:13 »
Voor mij werd, om gezonheidsreden, de trip te lang.

Komende zomer zal ik een weekend aanwezig zijn op een natuurcamping in Drenthe. Blijf dan gewoon overnachten.
Neem wat TopSaxen mee en de BBQ. Dus wie weet zie ( en hoor) ik jullie dan?

Complimenten voor de organisatoren!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #112 on: 11 February 2008, 08:58:07 »
Quote from: "Maaarten"
Ik weet nu dat een goede sax niet eens zo duur hoeft te zijn. Ook zijn die oude Amerikanen me 100% meegevallen qua applicatuur. meer dan 100% eigenlijk.

Hij is te koop jongens (en meisjes)...
Ik vraag 6000 euro  :-D )

Qua alt was er alleen keuze uit verschillende Selmers en één Martin The Martin Alto..
De Selmers klonken als Selmers, erg goed, fijne ergonomie, maar niet het geluid wat ik zoek.
Die Martin... Ergonomisch erg goed, licht afgesteld, krachtig en vol van toon.. Jullie mogen raden welke mijn favoriet was  8)
Wat een toeter  :!:

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #113 on: 11 February 2008, 09:15:31 »
Jammer dat ik er niet was met mijn martin commII :P

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #114 on: 11 February 2008, 09:18:02 »
Heee, je vergeet mijn Bundy :-D

Offline jthole

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #115 on: 11 February 2008, 09:22:42 »
Quote from: "the martin"
BIN
Harm had inderdaad een leuke verzameling toeters meegenomen..
De Selmers waren goed. Maar die La Mondes...
ERRUG lekkere toetertjes..  Ik was verbaasd..

Ik was ook best onder de indruk van die Le Monde alten! De Universal (met de antieklak) vond ik niet zo bijzonder, maar de Global (goudlak) had een mooi breed geluid! Ik heb er maar heel eventjes op gespeeld, maar mijn eerste indruk was absoluut positief.

Harm vertelde dat de Global en de Universal een heel andere legering hebben (de Global heeft een hoog kopergehalte), en dat daardoor het verschil in geluid veroorzaakt werd.
A: Martin Indiana + Selmer SA80 II / Vandoren V16
T: Martin Committee III / OL Tone Edge
B: Keilwerth Toneking / OL Tone Edge

Offline the martin

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #116 on: 11 February 2008, 09:25:21 »
Oeps, je hebt gelijk... Een indrukwekkend toeterje  8)
En nu je het zegt.. Die Toneking en (was het een)  Dolnet heb ik niet eens geprobeerd..
Stom van me

En Eelcow.. Inderdaad jammer.. Dat is nog zo'n toetertje waar ik benieuwd naar ben

Wat ook jammer was dat FB niet aanwezig was. Ik ben nog steeds benieuwd naar die chinese toeters van hem..
Zeker na het bespelen van die La Mondes..

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #117 on: 11 February 2008, 11:02:15 »
Dan ik nog even wat ervaringen;

Buescher Super 400 - Sluit me bij The Martin aan. Geluid is zwoel en beheerst. Mist net een beetje het karakter van "hier ben ik".

King Super 20 - M'n "schatje". Doet precies wat ie moet doen. Knallen en lekker spelen. Wat mij betreft een gedeelde plaats met the Martin.

Martin the Martin - Wat een ouwe honker. Bruut en rauw geluid. Lekkere applicatuur en een perfecte uitstraling (als je daar van houdt tenminste). Beest van een toeter. Staat zeker op m'n  verlanglijstje (iemand een Super 400 kopen?).

Mark VI van Maaarten? - Mooie toeter. Speelt lekker, geen verkeerde klank maar mist net een beetje het scherpe randje waar ik naar op zoek ben.

Conn van Jeroen. Aktie van de rechterhand vond ik niet helemaal lekker en veel te hoog. Geluid was op zich ok maar niet wat ik bij sommige Conn's heb ervaren. Volgens mij heeft deze ook niet de rolled toneholes wat misschien het klankverschil zou kunnen verklaren.

Le Monde.
Heb er 2 geprobeerd. M'n favoriet was wel die zilverkleurige "kerstbal". Speelde heerlijk in het laag en liep mooi gelijkmatig naar boven. Lekkere sound en prima applicatuur. Wat minder bruut en rauw als bij de bovengenoemde Amerikanen maar absoluut een verassende en goede sax waar je veel in kunt stoppen en veel uit kunt halen. Voor dat geld zeker een aanrader.

Selmer Series III.
Ook een heerlijke toeter. Typisch Selmer geluid.

Selmer ref 54.
Ook een fijne toeter. Iets warmer geluid dan de Series III.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #118 on: 11 February 2008, 11:04:44 »
@the Martin;

Waar is eigenlijk je Quantum Runyon gebleven? Zag je alleen maar met een Berg Larsen rond rennen :)

Offline the martin

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #119 on: 11 February 2008, 11:16:29 »
Die heb ik nog steeds, maar vind hem voor normaal werk iets te fel...
Die BL is perfect..

EN op alt gebruik ik nog steeds