Author Topic: King Super20  (Read 9220 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #15 on: 22 October 2007, 10:43:08 »
Quote from: "strangersinthenight"
Kan iemand me eens uitleggen wat dat juist is een "underslung''? een octaafknopje op de nek aan de onderkant? Voordelen?...:?  :)


Op de site van saxpics.com...
a new, under-slung octave mechanism (called the "accelerated octave key")

Geen idee of het echt iets uitmaakt. VInd het mechanisme wel mooi ;)

Offline strangersinthenight

  • Member
  • *
  • Posts: 56
(No subject)
« Reply #16 on: 22 October 2007, 10:48:03 »
Jaja, maar meestal als ik zoek naar dat befaamde under-slung mechanisme vind ik hele korte zinnetjes zoals op die site van saxpics. Maar nog steeds vraag ik me af wat het is en waarom het door iedereen zo geweldig w gevonden

Offline the martin

  • Member
  • *
  • Posts: 3.566
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #17 on: 22 October 2007, 10:52:17 »
Ach, esthetisch is het bijzonder verantwoord vind ik

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #18 on: 22 October 2007, 11:02:38 »
Ja ik ook... het staat zowiezo iets "luxer" dan het "reguliere" octaaf mechanisme :D

Offline Thijs Leuven

  • Member
  • *
  • Posts: 1.628
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #19 on: 22 October 2007, 11:58:55 »
Hmm... ik vind gewone octaafkleppen toch mooier  :oops:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ben Rodenburg

  • Member
  • *
  • Posts: 1.211
  • Gender: Male
    • Website
(No subject)
« Reply #20 on: 22 October 2007, 14:20:34 »
ja ik snap dat nut ook nooit eigenlijk van die octaaf klep!

Wel een mooie toeter hoor tony!!!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #21 on: 22 October 2007, 14:33:21 »
Quote from: "saxy-benny"
Wel een mooie toeter hoor tony!!!


Thanks.
Zat net je foto's van je VI nog eens te bekijken. Qua "afgeleefd uiterlijk" lijken ze wel veel op elkaar. Zou wel eens koel zijn om je VI en de S20 eens naast elkaar te zetten.

Offline Ben Rodenburg

  • Member
  • *
  • Posts: 1.211
  • Gender: Male
    • Website
(No subject)
« Reply #22 on: 22 October 2007, 16:53:07 »
ik vind het een goed plan!

wat dat uiterlijk betrefd, heb je gelijk in! viel mij ook al op, en dat terwijl mijn sax 50 jaar jonger is :P
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #23 on: 22 October 2007, 17:43:41 »
Die is geen 50 jaar jonger ;)

Een uitgeleefd uiterlijk betekend meestal dat het een te gekke toeter is en er veel op gespeeld is. Ben wel erg benieuwd naar het verschil tussen die 2.

Zoot

  • Guest
(No subject)
« Reply #24 on: 22 October 2007, 19:08:34 »
Quote from: "Tony"
Ja ik ook... het staat zowiezo iets "luxer" dan het "reguliere" octaaf mechanisme :D


ik durf het b i j n a niet te vragen...... waar moet ik kijken???                    :oops:  :oops:  :oops:

Offline CBone

  • Member
  • *
  • Posts: 491
    • http://www.bigbandboesten.nl
(No subject)
« Reply #25 on: 22 October 2007, 19:13:27 »
Quote from: "Zoot"
Quote from: "Tony"
Ja ik ook... het staat zowiezo iets "luxer" dan het "reguliere" octaaf mechanisme :D

ik durf het b i j n a niet te vragen...... waar moet ik kijken???                    :oops:  :oops:  :oops:


Bij zijn nekkie.
De echte underslung zit natuurlijk op de Conn 6m, waarbij ook het gat aan de onderzijde zit. De inspiratie van Yanagisawa is i.i.g. duidelijk.

Ik blijf het mooi vinden.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #26 on: 22 October 2007, 20:39:46 »
Quote from: "CBone"
De echte underslung zit natuurlijk op de Conn 6m, waarbij ook het gat aan de onderzijde zit. De inspiratie van Yanagisawa is i.i.g. duidelijk.

Ik blijf het mooi vinden.


Zomaar even een vraagje... de inspiratie van Yanagisawa? Daarmee bedoel je dat Yani dit overgenomen heeft en niet dat Yani hiermee begonnen is. Volgens mij waren er in die tijd nog geen Yani toeters n.l. ;)

Offline Thijs Leuven

  • Member
  • *
  • Posts: 1.628
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #27 on: 22 October 2007, 21:20:52 »
Dat zegt hij toch...  :lol:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ben Rodenburg

  • Member
  • *
  • Posts: 1.211
  • Gender: Male
    • Website
(No subject)
« Reply #28 on: 22 October 2007, 21:40:45 »
misverstand :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Tony

  • Member
  • *
  • Posts: 2.266
  • Gender: Male
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #29 on: 22 October 2007, 21:43:12 »
Duh... lag te slapen ;)