Main Menu

oefen CD + boek

Started by asterix, 22 October 2007, 19:20:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anacho

Handig systeem zeg, die Belgen hebben toch altijd goeie ideeën.

jozef

Als je mooie stukken wil spelen op beginnerniveau kan ik aanraden beginning sax solos van Brodie en van Abato, uitgeverij MusicMinusOne (je kan ze bestellen bij Partitura in Turnhout) En ook The classical Collection van Nobuya Sugawa. Op de cd staat de solo partij en ook een begeleidingspartij.
Alto Selmer serie III; mondstuk s90-190
riet vandoren 2,5
Ligatuur François Louis

gerardm

Twee dingen

- op de muziekacademie in Genk wordt in de les notenleer uitsluitend gebruik gemaakt van het systeem do re mi fa sol la si

- daarentegen heb ik een Nederlands- Limburgse saxlerares die het heeft over c d e f g a b

Je zou kunnen stellen : ingewikkeld
Maar anderzijds wel verrijkend

En nu terug naar het onderwerp van deze topic :

In mijn instrumentenles 'pop en jazz' wordt gebruikt gemaakt van John O'Neill's - The Jazz Method for Saxophone'

Heerlijke cursus + cd.

Van absoluut begin tot 'Blue Monk'   enz.

Voor de jazzy-minder een aanrader.

hasta

gerard
Lien Cheng alt vintage look - Selmer S80 C** - LaVoz med hard
KAWAI CN 33 digitale piano

Thijs Leuven

Jozef, het is niet de bedoeling om topics onnodig omhoog te schoppen, wat jij dus aan het doen bent in meerdere topics.  :)  :wink:

Kijk maar naar de datum die bij het laatste bericht staat, als die erg lang geleden is (in dit geval meer dan een jaar!) is het niet meer nodig hier in te posten, tenzij je écht, écht, écht iets zeer belangrijks toe te voegen hebt aan het topic.

Veel plezier op het forum!  :)

Thijs
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

jozef

Quote from: "Thijs Leuven"Jozef, het is niet de bedoeling om topics onnodig omhoog te schoppen, wat jij dus aan het doen bent in meerdere topics.  :)  :wink:

Kijk maar naar de datum die bij het laatste bericht staat, als die erg lang geleden is (in dit geval meer dan een jaar!) is het niet meer nodig hier in te posten, tenzij je écht, écht, écht iets zeer belangrijks toe te voegen hebt aan het topic.

Veel plezier op het forum!  :)

Thijs
Sorry joris ik ben nieuw hier en ik wist niet dat ik niets mocht posten
Alto Selmer serie III; mondstuk s90-190
riet vandoren 2,5
Ligatuur François Louis

Thijs Leuven

Meest voorkomende beginnersfout.  :wink:

Het is niet zo dat je niks nieuws mag posten, maar het is natuurlijk overbodig om oude topics nieuw leven in te blazen wanneer je niet echt iets wezenlijks hebt toe te voegen.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...