Author Topic: saxofoonconcert van Binge! Zeldzame opname!  (Read 5598 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline mrPC

• Member
  • *
    • http://www.cocreatives.nl
saxofoonconcert van Binge! Zeldzame opname!
« on: 03 January 2008, 18:46:25 »
dit is fantastisch!
goede morele oppepper mocht je net met dit stuk bezig zijn.

kijk en geniet!

alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 03 January 2008, 19:40:46 »
In 1 woord geweldig!! Wat een lef!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 03 January 2008, 22:09:21 »
:-D
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 04 January 2008, 05:57:37 »
:shock:
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #4 on: 04 January 2008, 07:29:19 »
Apart stukje muziek, zal ik maar zeggen  :-D

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 04 January 2008, 09:27:33 »
Dit is een prachtig voorbeeld van zelfoverschatting. Het deugt voor geen meter, alles rammelt.  Het tempo is te laag, maar dat is nog het minst erge. Verder rammelt alles, ritmiek, klank, intonatie, articulatie.....
Het is een leuk stukje muziek wat uit 3 delen bestaat en wordt veel gespeeld met blaasorkest. Je hebt er best wat niveau voor nodig om het goed te kunnen spelen, zowel technisch als muzikaal. Dat heeft deze jongeman bij langena nog niet voldoende om dit stukje te kunnen spelen, hoeveel hij ook op de noten zal oefenen.
Ik denk dat hij wel erg zelfverzekerd is, dat moet haast wel anders zet je jezelf toch nooit zo te kijk lijkt me. Maar het ontbreekt hem aan zelfperceptie en dat heb je hard nodig bij het maken van muziek.

Wanneer je bij bv amazon.com Ronald Binge intikt bij klassieke muziek krijg je een lijst met cd's. Op de cd Sailing By staat het concerto voor saxophone. Er staan kleine voorbeelden van de 3 delen, maar bij mij werkt dat niet, maar daar zou je kunnen horen hoe het hoort te klinken.
Ik heb er geen opnamen van.

Ik vind dit een leuk voorbeeld, je leert net zoveel van het luisteren naar slecht uitgevoerde muziek als naar goede. Ik doe dat ook wel in mijn lessen, is erg leerzaam.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #6 on: 04 January 2008, 10:40:45 »
Ik dacht al dat ik iets miste  :D
Begon al aan mezelf te twijfelen (en daar is wel wat voor nodig  :twisted: )

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 04 January 2008, 11:06:11 »
Zo doet dat even pijn aan je oren... doet me denken aan de dwarsfluit die ik elke weet moet aanhoren bij de repetitie  8).

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 05 January 2008, 08:16:47 »
Tja, ik krijg hier toch een beetje een blij gevoel van.
Niet dat ik nou zo goed ben (zeker niet) maar ik merk nu toch dat mijn uurtjes in mijn "hok" toch hun vruchten afwerpen. :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Offline JazZeus

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 06 January 2008, 11:59:14 »
Mega-moeilijk stuk. Maar geen excuus om het zo te spelen :-P.

Altijd fijn om te horen dat er mensen zijn die denken dat ze beter zijn. Wie durft een videoreactie te plaatsen met een betere versie?
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #10 on: 06 January 2008, 12:10:05 »
hoe oud is hij, acht ofzo?  :roll: het doet me namelijk best wel aan vroeger denken toen ik nog op de muziekschool zat.

ik durf te zeggen dat ik een betere toon heb, en me wel aan ritmes hou maar het blijft een lastig stuk.

eigenlijk zouden we allemaal even wat op moeten nemen, iemand de partituren in Es en Bb?

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 06 January 2008, 12:45:41 »
Het is geschreven voor altsax. De saxofoonpartij heb ik. Die mag je wel hebben maar gaat even duren voor ik hem kan opsturen.

Overigens, het is al een paar jaar geleden dat ik het op mijn lessenaar had en ik ga nu de moeite niet meer nemen om iets te bewijzen. Bovendien heb ik geen apparatuur om ook maar iets op te nemen.
Zelfs wanneer je dit stuk niet kunt spelen, bv omdat je het nog niet gestudeerd hebt of omdat je dit niveau nog niet hebt, wil nog niet zeggen dat je de uitvoering niet kunt beoordelen.

Verder moet je bedenken dat iemand die op deze manier dit stukje speelt absoluut niet gebaat is bij oneerlijkheid. Dit stuk ligt duidelijk boven zijn macht en dat is heel slecht voor zo ongeveer alles wat nodig is om lang met plezier te kunnen blijven spelen.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #12 on: 06 January 2008, 13:16:44 »
ik denk zelf dat het een beginner is die dit een mooi stuk vindt.
Ik heb ook periodes gekend dat ik nog niet aan intonatie werkte, was al lang blij de juiste tonen te grijpen.

er moet bij hem nog een omslag komen waardoor hij zichzelf kan beoordelen en verbeteren.
Zelfoverschatting is zoo gevaarlijk.

ik speel zelf sinds 2,5 jaar a love supreme van coltrane, klonk beestachtig in negatieve zin 2 jaar terug en nu klinkt het redelijk. Komt voorlopig nog niet op youtube in elk geval!

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 06 January 2008, 13:25:07 »
Er staan nog meer filmpjes van hem op youtube en ik zou hem 1 ding aanraden. Neem een andere docent. het stuk van Bach en het oude kasteel van Moussorgsky gaan een stuk beter maar laten nog steeds zien dat hij een heleboel mist aan vaardigheden om dit goed te kunnen spelen. Ik ben bang dat noten spelen een belangrijk onderdeel van zijn lessen is.
Er mist zoveel techniek en zoveel muzikaliteit. Dit is dus gewoon heel jammer want voor iemand van 14 jaar moet hij dus wel gedreven zijn om saxofoon te spelen en wil je dit nu gaan oplossen dan denk ik dat hij terug moet naar af. En dat is heel moeilijk.
Wanneer je nl in relatief korte tijd een aantal stukken met deze moeilijkheidsgraad op youtube plaatst mag je aanemen dat dat gedaan is met een maximale prestatie. en die maximale prestatie lijkt me onvoldoende om al met een volgend stuk te kunnen beginnen.

Toch kan het ook zijn dat een professional hier wel iets in kan horen wat ontwikkelbaar is of iets wat heel positief is wat ik niet hoor. Ik ben dus eigenlijk heel benieuwd naar mrPC zijn commentaar.

Offline JazZeus

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 06 January 2008, 13:35:00 »
Ik heb net Concerto weer eens op m'n lessenaar gezet. Ik kwam best een heel eind, maar ik speel het niet in één keer goed. Ik heb ook de partijen op m'n computer staan, dus stuur maar een mail of pm als je ze (digitaal) wilt ontvangen.

Heeft iemand zo'n piano-achtergrondje als op het filmpje?
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard