Dit is een prachtig voorbeeld van zelfoverschatting. Het deugt voor geen meter, alles rammelt. Het tempo is te laag, maar dat is nog het minst erge. Verder rammelt alles, ritmiek, klank, intonatie, articulatie.....
Het is een leuk stukje muziek wat uit 3 delen bestaat en wordt veel gespeeld met blaasorkest. Je hebt er best wat niveau voor nodig om het goed te kunnen spelen, zowel technisch als muzikaal. Dat heeft deze jongeman bij langena nog niet voldoende om dit stukje te kunnen spelen, hoeveel hij ook op de noten zal oefenen.
Ik denk dat hij wel erg zelfverzekerd is, dat moet haast wel anders zet je jezelf toch nooit zo te kijk lijkt me. Maar het ontbreekt hem aan zelfperceptie en dat heb je hard nodig bij het maken van muziek.
Wanneer je bij bv amazon.com Ronald Binge intikt bij klassieke muziek krijg je een lijst met cd's. Op de cd Sailing By staat het concerto voor saxophone. Er staan kleine voorbeelden van de 3 delen, maar bij mij werkt dat niet, maar daar zou je kunnen horen hoe het hoort te klinken.
Ik heb er geen opnamen van.
Ik vind dit een leuk voorbeeld, je leert net zoveel van het luisteren naar slecht uitgevoerde muziek als naar goede. Ik doe dat ook wel in mijn lessen, is erg leerzaam.