Main Menu

FF Voorstellen

Started by niesten, 08 January 2008, 12:35:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niesten

Hoi alllemaal,

Ik ben Roger Niesten (34 jaar) en volg sinds een paar maanden dit forum (ik had het nog niet eerder gezien, anders was ik wss jaren eerder lid geworden...).

Voor degenen die veel tijd hebben, volgt hier mijn (sax) geschiedenis... :wink:

Ik ben op mijn 7e samen met zus (die toen 6 jaar was) begonnen met noten leren bij de plaatselijke harmonie en een jaar later mochten we een instrument kiezen. We wilden alletwee zo'n zelfde toeter dan onze vader al 25 jaar speelde (alt-sax)  :-) . Toen mijn vader aangaf op bariton sax over te gaan, heb ik het (gelukkig) toch bij sax kunnen houden  8) en beiden kregen we een Dolnet altsax (geen idee meer welk type). Toen we in de harmonie mochten meespelen, kwam er nog iemand op tenorsax en was de sax-sectie was dus volledig :-) . Daarna nog geen band gevonden (en de tijd) om weer in te spelen. :(
Tijdens mijn studie nog in een harmonie in de buurt van Tiel gespeeld (tenor sax). En af en toe eens uitgeholpen bij wat  harmonieën in de buurt.

Tegenwoordig speel ik nog steeds in de plaatselijke harmonie op alt sax en heb deze in het verleden regelmatig afgewisseld met tenorsax. Een tijdje op een Selmer SA80II tenor kunnen spelen, wat toch wel een hemelsbreed verschil is met de Dolnet :-)
Maar daarom ga ik binnekort in een Bigband meespelen op tenorsax, dus ik kom toch wel aan mijn trekken :-) , dat ik in de kerstvakantie mijn ben gaan orrienteren naar een altsax en in februari een altsax zal gaan aanschaffen  :o  :D . (Maar daarover schrijf ik verder in een appart topic).

Naast saxofoon heb ik ook ooit een cursus voor orgel van Stef Meerder (die met cassettes, zou lang geleden al...) gevolgd, ken een paar accoorden op acc. gitaar en heb een paar jaar geleden een half jaartje trompet geprobeerd (sinds kort een goedkope trompet gekocht voor de carnaval :-)

Zo, hier laat ik het maar even bij...

Groetjes,
Roger

Zoot

Quote from: "niesten"dat ik in de kerstvakantie mijn ben gaan orrienteren naar een altsax en in februari een altsax zal gaan aanschaffen  :o  Roger

Dus komt allen....10 feb 2008.. Nieuwjaarsborrel, muziek, gezellig & de onthulling van .........

8)  welkom ToeT toET, grOEt van ZoOT   8)

Pieter

Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Willem

Welkom Roger :!:  :!:  :!:
Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet

Frankie73

leuk verhaal! Welkom!  :)

Zoot

Quote from: "Pieter"Wat?

:P dat zie je dan wel natuurlijk.......  :P

Tony

Anacho

Tom

Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Bianca

Welkom!

Had je niet meer te vertellen?! (grinnik  :-D )
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

niesten

Jawel hoor, maar enerzijds troubles waar ik jullie niet mee wil lastig vallen  :(  :cry: . En anderzijds ENORM druk met mijn licht & geluid hobby (Dit jaar heeft het carnavalsseizoen van 1 jan t/m carnavalsdinsdag maar 5 weekenden... en dan is 15 evenementen (repetities, opbouwen, etc. nog niet meegerekend) versterken / belichten best wel een erg drukke bezigheid)

Maar in feb. vervolg ik de "speurtocht" naar "de" sax voor mij (zoals het er nu uitziet, gaat het wss een P.Mauriat of een Selmer worden, zie mijn andere topic).
En ik ga ik februari beginnen in een bigband (wss op tenorsax), dus daar verheug ik me ook weer enorm op  :D

Dus genoeg te vertellen, maar weinig tijd  :?