Author Topic: Aanschaf Bariton saxofoon...  (Read 3000 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teun van Uffelen

• Guest
Aanschaf Bariton saxofoon...
« on: 08 January 2008, 21:45:20 »
Ik zeg hallo,

sinds een klein tijdje speel ik de Baritonsax.. Op dit moment op een Amati Toneking.. Eentje met wat deuken enzo.. Mondstuk; Berg Larsen eboniet.Ondanks lipspanning en training, met name vals in de hoge registers.
Nu ben ik geen topmuzikant en lukt het me niet om een Yamaha, Yanigisawa of zelfs een Selmer aan te kopen.. Maar toch wil ik een andere bariton...  
Nu ben ik gestuit op het merk System '54. Zelf nog niet op gespeeld, maar heb van behoorlijk wat mensen vernomen dat dit prijs/kwaliteit goede saxen zijn. De baritonsax zou nieuw nu een 2700 euro zijn, incl 2 jaar garantie. (www.saxcompany.nl, Den Bosch)

Graag jullie mening. Dit is een bedrag wat ik eigenlijk max kan uitgeven voor een bariton. Uiteraard, wanneer er positieve reacties komen, ga ik deze zsm uit proberen...  

Bedankt!!

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 09 January 2008, 11:28:44 »
System '54 ken ik niet maar ik zou altijd duizend keer liever een tweedehands sax kopen van een bekend merk... je weet wat je krijgt en je weet dat het instrument zijn waarde behoudt.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #2 on: 18 January 2008, 11:06:42 »
Ik heb mijn bariton voor ยค650 euro gekocht... Dat was wel een mazzeltje, na 3 jaar is hij nu wel nodig aan revisie toe... Ik zou gewoon lekker voor een tweedehands gaan kijken, nieuw is vele malen duurder en een goede sax is echt nog niet op na een paar jaar! (kijk maar naar de jaartallen onder mijn bericht...  :lol: )
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #3 on: 21 January 2008, 17:09:12 »
Yanagisawa kan ik bijzonder aanraden.
Heb een flinke tijd op een B900 mogen spelen.
Perfect instrument, goede klank, perfecte ergonomie....

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 21 January 2008, 17:17:03 »
Ik verplaats je topic even naar Aanschaf.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo