Bedankt voor jullie reacties. Het duettenboek van Niehaus ken ik en heb ik inderdaad ook gespeeld evenals de boeken met de Jazzoefeningen en etudes van Niehaus. Ik vond ze toen ook niet zo heel erg leuk, maar heb er wel veel van geleerd.
Ik heb nu een boek van Lenny Niehaus dat best leuk is. Het heet Lenny Niehaus plays the blues in all keys. Deze stukken zijn mee te spelen met de cd Blues in all keys (nummer 42) van Aebersold, maar in plaats van één rondje van 12 maten is het hele stuk, meestal 9 of 10 rondjes, uitgeschreven, waarbij het eerste rondje vrij makkelijk is en hij daarna laat zien wat je er allemaal nog meer mee kunt doen. (Je kunt natuurlijk ook zelf blijven improviseren).
Ook hier kan ik nog genoeg van leren ( triolen en zestienden achter en door elkaar, enz.), verder is het best leuk eens een stuk met 5 of 6 mollen of kruizen te spelen (goed opletten).
Verder zitten er veel van die typische Niehaus dingetjes in, zoals een zelfde loopje met net een ander ritme of net net andere nootjes.
Hiernaast blijf ik natuurlijk ook bezig met de "gewone" aebersold boeken.