Saxwinkels in Nederland?

Started by strangersinthenight, 26 January 2008, 00:19:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strangersinthenight

Zou graag een nieuwe "oude" (conn,king,martin,buescher) sax aanschaffen.
Heb al veel op internet gezien van winkels in Nederland, maar welke zouden jullie aanraden, qua prijs, kwaliteit etc...
Liefst niet TE ver in Nederland(moet van Belgie komen hé)

Bianca

Je doet je naam wel eer aan hè?!  :lol:

Maar ik zou op internet kijken (de meeste bekende saxwinkels hebben wel een website) wat men op voorraad heeft, prijzen vergelijken, eventueel bellen omdat niet altijd de voorraad up-to-date is.

Qua merk denk ik dat je dat uiteindelijk zelf moet gaan uitvogelen, er staan zoveel tips en links op dit forum daarover, als je in de gelegenheid bent, en je hebt een sax op het oog, probeer hem uit.

Want de ene vindt een Conn het einde, de ander zweert weer bij een Martin, het is zo persoonlijk.
Ze hebben allemaal hun eigen charme.
Denk dat ze qua prijs niet zo heel ver van elkaar verschillen.

Veel info kun je hier vinden, wel in het engels:
http://www.saxgourmet.com/home.html

Onderstaande links heb ik verzameld op mijn site (linker kolom):
http://vrijekeus.startbewijs.nl/

- Amsterdam Winds - A'dam
- Adams NL - Ittervoort
- BrugmanMuziek - Gaanderen
- Elshout - Rotterdam
- Harry Bakker - Muiderberg
- Hummel Sax. - Groningen
- Maarten Prins - Nwe.Tonge
- Matthew's Muziek - Edam
- Muziekcentrum Assen
- Muziekcentrum Best
- MuziekHakkert - Rotterdam
- Sax-Collection - Oss
- Saxcompany - Den Bosch
- Sax. Atelier - Leeuwarden
- SaxofoonWinkel - Deventer
- SaxOnline - Amersfoort
- Saxpoint - Epse(Deventer)
- Scattando - Waalwijk
- Schreeven - Wijchen/Nijm
- Terpstra - Badhoevedorp
- Theo Steenbeek - Nijkerk
- Unisono - Kerkdriel
- Van Der Glas - Heerenveen
- Van Ingen - Utrecht
- Wil Bevers sax. - Linne
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax

Tom

http://saxofoon.startpagina.nl/

Staan ze allemaal op.
Veel plezier met zoeken :-D
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

strangersinthenight

Heb wel een idee over de oude saxen, dus dat is het probleem niet. Het probleem is bevoorbeeld dat ik heel scherp geprijsde saxen vind(bvb. meneer Louis in Oss, geloof ik) maar zijn die saxen dan ook goed qua kwaliteit? En omdat ik wel saxen kan vergelijken op internet(fotos,prijzen,etc...) kan ik toch moeilijk via internet de gemiddelde kwaliteit beoordelen van wat die winkels doorgaan aanbieden.

Tom

Maar dat kan je nooit zonder er op gespeeld te hebben.
Je zal dan echt naar zo'n winkel toe moeten.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.

strangersinthenight

Goed punt, maar als ik vanuit België heel Nederland moet doorkruisen om uiteindelijk de beste saxwinkel te kennen....kan ik net zo goed naar de States ofzo vliegen om daar eens te gaan testen :?

Zoot

:-D ..... Dinant ofzo........ geloof dat tie ook wat met saxen deed :-D nou ja, wat je van ver haalt is lekker   8)

the martin

In dat geval lijken me de volgende opties wel bereikbaar
Saxcompany.nl - Den Bosch

Passier - Tilburg (Had vroeger een giga verzameling saxen, weet niet of dat nog zo is)

Maarten Prins (sax.nl) Nieuwe Tonge
(Geen flauw idee waar dat ligt maar ik neem aan inde buurt van Rotterdam, aangezien ze daar eerst zaten)

FB

..afstanden...virtueel bestaan deze niet meer, maar "in the real world" ...Bij mij kun je een sax kopen, 7 dagen `testen` en houden of terugsturen. Kosten?
Verzenden naar klant, mijn rekening. Retour zenden kosten klant...in de meeste gevallen kan dat concureren met de benzineprijzen. Ik vermeld dit even omdat ik niet op `het`lijstje sta  :)
en ik een Conn Shooting Star (USA model) alt te koop heb
(Zie advertenties)
 :D
Suc6 in iedergeval!
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Thijs Leuven

Meneer Louis is Oss is heel erg aardig, enthousiast en heeft veel saxen voor weinig geld.

Hij zegt dat ze volledig gereviseerd zijn, en ik geloof hem hier helemaal in... Maar hij heeft ze wel zelf gereviseerd, en daar was ik absoluut niet tevreden over. Dus ik heb zowel mijn alt als tenor die bij hem vandaan komen opnieuw laten reviseren door iemand die er écht verstand van heeft.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Tom

ik denk dat er bijna geen saxwinkel bestaat die elke tweedehands sax, voor de verkoop, ook echt reviseerd.
Ze worden nagekeken en sluitend gemaakt en dan als gereviseerd verkocht.
Is ook niet echt belangrijk volgens mij.
Als ie goed is, is ie goed.

Voor een oude Amerikaan kan je inderdaad eens bij Saxcompany gaan kijken.
Die heeft er aardig wat staan.

Succes.

Anacho

Misschien bij Saxpoint in Epse?  :smt083

strangersinthenight

@ Zoot: das nu juist het absurde. De sax is uitgevonden door Adolphe Sax, een Belg(die weliswaar zijn saxen in Parijs verkocht, en wat dan later over ging in de Selmercompany) maar in Belgie zijn er geen saxwinkels :?. Wel natuurlijk muziekwinkels(zoals Adams) maar geen saxwinkels zoals in Nederland.

Ja die Louis, dat lijkt me wel goedkoop. Een sax+ mondstuk. Meestal verkopen ze een sax voor honderden euros meer ZONDER mondstuk :) .

Nu heb ik toch al een idee. tis maar dat ik eigenlijk helemaal niet graag met de auto rij dus ook geen zin heb om even half Nederland te gaan doorkruisen voor een geschikte sax maar dat ik direct naar de plaats kan rijden. :wink:

Huibo

De reden waarom er saxwinkels in Nederland zijn gekomen, is omdat het zo ver rijden is naar België.  8)
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Bianca

Quote from: "FB"..afstanden...virtueel bestaan deze niet meer, maar "in the real world" ...Bij mij kun je een sax kopen, 7 dagen `testen` en houden of terugsturen. Kosten?
Verzenden naar klant, mijn rekening. Retour zenden kosten klant...in de meeste gevallen kan dat concureren met de benzineprijzen. Ik vermeld dit even omdat ik niet op `het`lijstje sta  :)
en ik een Conn Shooting Star (USA model) alt te koop heb
(Zie advertenties)
 :D
Suc6 in iedergeval!

Ik heb je toegevoegd aan het lijstje op mijn site: http://vrijekeus.startbewijs.nl/
Had het toch al wel eerder kunnen doen hè?  :oops:
Van link naar rechts:
hobo - esklarinet - besklarinet - sopraninosax