Author Topic: Mijn "nieuwe" toeter: Keilwerth The New King  (Read 7356 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Erik

• Member
  • *
    • http://www.outofthebasement.nl
(No subject)
« Reply #15 on: 05 April 2008, 15:50:39 »
Voor de liefhebber, heb ik er nog 1 te koop!!!

Groeten Erik
Alt: Rene guenot,
      mondstuk: King,
      Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Offline Bas*

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #16 on: 05 April 2008, 21:54:52 »
1 lijkt me voldoende, heeft ie ook engelflugeln en rolled toneholes?

Niet om je thread te hijacken, maar even twee foto's -net gemaakt- van mijn tenor:

Inscription on Lisa\'s New Sax]

Offline Erik

• Member
  • *
    • http://www.outofthebasement.nl
(No subject)
« Reply #17 on: 07 April 2008, 17:33:41 »
heeft ie ook engelflugeln en rolled toneholes?

Helaas geen orginele "engelflugel", natuurlijk we de roled toneholes.
Al met al voor een prikkie nu te koop :-)
Alt: Rene guenot,
      mondstuk: King,
      Rico plasticover riet 2,5.  Tenor: Keilwerth the new king,            mondstuk: Otto link 6*,            Rico plasticover riet 2,5.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #18 on: 09 April 2008, 09:17:32 »
Verdorie, ben de geheugenkaart van me camera kwijt.... foto's laten wel erg lang op zich wachten nu!
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
(No subject)
« Reply #19 on: 09 April 2008, 17:00:38 »
Misschien een domme vraag, maar waarom zo'n plexiglas beschermhouder?? Dat ziet er niet uit, vindt ik persoonlijk.
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #20 on: 09 April 2008, 17:22:21 »
Je snapt er weer niets van  :-D
Zal in die tijd wel een heel erg moderne uitstraling hebben gehad..

EN..
Ik vind hem mooi..
(Die metalen die er later op is gekomen. Die is pas lelijk)

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #21 on: 09 April 2008, 17:34:37 »
Quote from: "the martin"
Je snapt er weer niets van  :-D Het ziet er een beetje goedkoop uit, maar niet dat dure uitstraling altijd beter is. De meeste oude "vintage" saxen zien er uit alsof (.....naja vul zelf maar in), maar klinken/spelen geweldig.
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline Bas*

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #22 on: 09 April 2008, 23:11:14 »
ja ach die engelvleugels zijn een keer wat anders...ook niet handig dat ze van kunstof zijn...nogal breekbaar. Echter bij deze sax wel the unique selling point. Althans ze staan vooral om die beugels bekend.
Inscription on Lisa\'s New Sax]

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #23 on: 09 April 2008, 23:21:33 »
onze engelenvleugel op de bari is nog puntgaaf mag ik wel zeggen :lol:

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #24 on: 10 April 2008, 13:33:10 »
Quote from: "harpje"

Tip om dat zo te houden:  de vleugels barsten meestal bij de schroeven, laat je reparateur daar wat vilt tussen zetten en de keyguard gaat langer mee...
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #25 on: 10 April 2008, 23:03:59 »
Kom kom, niet zo negatief over versieringen hé. Het is allemaal bijzaak :) .
De één vind het mooi de ander niet...

Zoals Rob al zei...

Quote from: "Jazz.jr.rob"
De meeste oude "vintage" saxen zien er uit alsof (.....naja vul zelf maar in), maar klinken/spelen geweldig.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #26 on: 11 April 2008, 01:07:33 »
Quote from: "Smelly Jelly"

Tip om dat zo te houden:  de vleugels barsten meestal bij de schroeven, laat je reparateur daar wat vilt tussen zetten en de keyguard gaat langer mee...

en gewoon voorzichtig met je instrument omgaan. Er zitten geen viltjes tussen. Het ligt er ook aan denk ik hoe strak de schroeven worden aangedraaid?

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #27 on: 11 April 2008, 02:03:09 »

en gewoon voorzichtig met je instrument omgaan. Er zitten geen viltjes tussen. Het ligt er ook aan denk ik hoe strak de schroeven worden aangedraaid?

klopt helemaal.

Maar ik vermoed dat een viltje net even wat bescherming biedt bij stoten.

Offline Smelly Jelly

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #28 on: 11 April 2008, 09:24:30 »
Quote from: "Maaarten"

klopt helemaal.

Niet alleen bij stoten. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn minder hoogwaardige kunststoffen (vooral deze oude harsen) zeer instabiele materialen. Ze hebben de neiging te desintegreren, de verbindingen van verschillende soorten moleculen blijven niet aan elkaar zitten.

Het materiaal verzwakt dus, wat op een gegeven moment op de plekken waar spanning staat (bij de schroeven bijvoorbeeld) tot scheuren kan gaan leiden. Een viltje vermindert de spanning op het materiaal.

Verder kan ik me voorstellen dat de kunststof reageert met het nikkel en  de metalen uit het messing, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #29 on: 11 April 2008, 10:00:35 »
Quote from: "Maaarten"

klopt helemaal.

Niet alleen bij stoten. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn minder hoogwaardige kunststoffen (vooral deze oude harsen) zeer instabiele materialen. Ze hebben de neiging te desintegreren, de verbindingen van verschillende soorten moleculen blijven niet aan elkaar zitten.

Het materiaal verzwakt dus, wat op een gegeven moment op de plekken waar spanning staat (bij de schroeven bijvoorbeeld) tot scheuren kan gaan leiden. Een viltje vermindert de spanning op het materiaal.

Verder kan ik me voorstellen dat de kunststof reageert met het nikkel en  de metalen uit het messing, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Het polymeer reageert waarschijlijk een beetje met metaal na langdurig contact, maar ik denk alleen dat het aandraaien van de plaat meer effect heeft op de spanning in het plastic dan de reactie met andere chemicaliën. want als er al een klein scheurtje ontstaat tijdens het aandraaien. Dan vormen er zich makkelijker grotere scheuren. Hierbij is een viltje dus een goede oplossing.

Of je laat gewoon een nieuwe plaat spuitgieten (met een engeneering plastic) met een plastic die wat minder gevoelig is als het gaat om, slagvastheid, duurzaamheid, en scheurvorming ;). Polycarbonaat (PC) of. Polyetherimide (PEI)
maar dat is waarschijnlijk te duur ;)