Author Topic: HELP  (Read 7068 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #15 on: 18 February 2008, 00:51:29 »
Geloof ik ook. Als je ziet dat er voor een mooie SBA soms ook dik 7 mille wordt betaald. Kijk wat de VI een paar jaar geleden deed.

Hoorde trouwens van het weekend dat de vintage saxen weer meer in trek zijn, is een tijdje wat minder geweest. Best kans dat zo'n VI ook weer in waarde zal stijgen.

Kijk voor de grap hier eens wat een VI opbrengt.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #16 on: 18 February 2008, 01:27:18 »
Ik vind het opzich ook niet erg om veel geld te betalen voor een sax, maar de manier waarop het ging klopte nu gewoon niet. Hij komt er nog wel... ooit... :)

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)
« Reply #17 on: 18 February 2008, 06:58:40 »
..hmmm...interessante uitdaging om op het Franse platteland een oude Selmer te scoren...weer eens wat anders tijdens je vakantie.
Ik `zit`niet zo in Vintage Selmers, misschien eens in verdiepen.
 8)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #18 on: 18 February 2008, 08:42:39 »
Ik geloof dat er in dit hele draadje één post staat die gaat over de manier waarop de sax speelt

Wat is nou belangrijker?
De manier waarop die speelt of wat die later nog eens op kan leveren..

Of het je die 5000 euri waard is kan niemand voor je uitmaken...

Maar
Een 5digit MVI is nou eenmaal niet goedkoop.
Er kunnen erg goede saxen tussen zitten
En je hebt iets unieks in handen.

Offline JazZeus

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #19 on: 18 February 2008, 18:25:25 »
Zucht... l'amour...

Ik heb niet vaak op een Mark VI van voor de 100.000 mogen spelen, maar het zijn momenten die je niet snel vergeet.

Ik denk dat 5000 euro voor dat instrument veel geld is, maar niet overdreven veel. Je moet toch zeker rekenen op 4500 euro.

Wat ik wel apart vind is dat je 1000 euro van de prijs hebt af weten te lullen. Of je bent een hele goede spreker, of Bram probeerde je heeeel erg af te zetten.
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #20 on: 18 February 2008, 18:27:26 »
Ik gok op het laatste....
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #21 on: 18 February 2008, 18:29:36 »
Die 1000 er af zette mij ook al aan het denken ja...

Ik begrijp uit je post dat je eventjes bij Bram in z'n woonkamer hebt gespeeld?
Ik zou voor dat geld toch proberen om die VI even een dagje op zicht thuis te krijgen zodat je 'm rustig kunt uitproberen en op z'n minst een vergelijkbare toeter proberen.
Je mag voor dat geld best kieskeurig zijn.

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #22 on: 18 February 2008, 19:13:15 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens "voor het lekkere" bij Bram op zn site kijk. Maar nu ik hoor hoe hij met aspirant kopers omgaat....
Zoals ik al zei, hij staat bekend als veel te duur. Dus is het volgens mij een typische verkoper voor amateurs. Die zijn nl makkelijk wat wijs te maken. Wanneer je voor een mark VI komt kom je nl ws niet kopen maar zoeken. een mark koop je niet nadat je er geen heleboel hebt gezien. Een mark is nog steeds de Rolls onder de saxen en dat betekent dat je je voorkeuren aardig gedefinieerd moet hebben. De kans dat je tegen de ware aanloopt wordt is nl rechtevenredig met de eisen die je stelt. Stel je die eisen niet? Dan kun je je net zo goed richten op de nieuwe saxen. Ik ken aardig wat beroepsspelers en die komen eigenlijk niet via winkels aan hun saxen, maar  via via. Die betalen ook echt niet zoveel want zij weten dater een heleboel moois tekoop is voor een redelijke prijs.
Het gaat echter nog steeds om wat het jou waard is. Die sax verandert daar niet door. Ik zou bijna zeggen vraag het aan mijn docent.....??Die gaat je niet vertellen wat je voor die sax moet gaan betalen maar hij gaat wel aangeven hoe "bijzonder" hij is en hoe vaak hij zo'n sax al is tegengekomen. Want hij speelt op elke Mark die hij onder ogen komt.
Hij heeft er trouwens 15 jaar over gedaan om zijn sax te vinden, en weet je wat? Hij houdt van die toeter, maar hij zoekt ook nog steeds verder.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #23 on: 18 February 2008, 20:14:41 »
Yep volgens mij zijn we het er gewoon over eens dat je niet "even" een Mark VI koopt, althans, het voelde in ieder geval niet van YES ik heb hem gevonden. Ik laat m'n leraar donderdag op m'n SA80II spelen en vraag hem of daar misschien iets aan mankeert, bij twijfel gaat 'ie onder het mes. Daarna zien we wel weer verder :).

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #24 on: 18 February 2008, 20:20:16 »
Heel verstandig!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #25 on: 18 February 2008, 23:38:08 »
Quote from: "Anacho"
het voelde in ieder geval niet van YES ik heb hem gevonden.

Dan zit er maar 1 ding op. Niet kopen..

Zo'n bedrag geef je niet uit aan een sax die je hart niet heeft gestolen met de manier waarop die speelt...