Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens "voor het lekkere" bij Bram op zn site kijk. Maar nu ik hoor hoe hij met aspirant kopers omgaat....
Zoals ik al zei, hij staat bekend als veel te duur. Dus is het volgens mij een typische verkoper voor amateurs. Die zijn nl makkelijk wat wijs te maken. Wanneer je voor een mark VI komt kom je nl ws niet kopen maar zoeken. een mark koop je niet nadat je er geen heleboel hebt gezien. Een mark is nog steeds de Rolls onder de saxen en dat betekent dat je je voorkeuren aardig gedefinieerd moet hebben. De kans dat je tegen de ware aanloopt wordt is nl rechtevenredig met de eisen die je stelt. Stel je die eisen niet? Dan kun je je net zo goed richten op de nieuwe saxen. Ik ken aardig wat beroepsspelers en die komen eigenlijk niet via winkels aan hun saxen, maar via via. Die betalen ook echt niet zoveel want zij weten dater een heleboel moois tekoop is voor een redelijke prijs.
Het gaat echter nog steeds om wat het jou waard is. Die sax verandert daar niet door. Ik zou bijna zeggen vraag het aan mijn docent.....??Die gaat je niet vertellen wat je voor die sax moet gaan betalen maar hij gaat wel aangeven hoe "bijzonder" hij is en hoe vaak hij zo'n sax al is tegengekomen. Want hij speelt op elke Mark die hij onder ogen komt.
Hij heeft er trouwens 15 jaar over gedaan om zijn sax te vinden, en weet je wat? Hij houdt van die toeter, maar hij zoekt ook nog steeds verder.