Main Menu

HELP

Started by Anacho, 16 February 2008, 23:43:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anacho

Ik moet even met jullie van gedachten wisselen want ik kom er niet uit.
Vanmorgen bij Bramsax in Koudekerke geweest (dom, dom, dom) en gespeeld op deze beauty:

Een Mark VI uit 1955 waar ik al verliefd op ben sinds ik de foto's voor het eerst zag. Geluid is geweldig en spreekt makkelijker aan dan mijn SA80II.

Alleen... de prijs... Bram vraagt er 5995 voor, na wat tegenstribbelen ging hij akkoord met 5000 euro. Ik heb nog niets betaald (heb niet alles op 1 rekening staan) en de sax dus ook nog niet meegekregen, ik zou 'm volgende week gaan halen. Alleen twijfel ik nu enorm omdat het toch wel een heel fors bedrag is. Wat vinden jullie van de prijs, is en blijft 'ie dat waard? Verder iemand ervaringen met Bramsax?

Ik weet het gewoon ff niet meer! :shock:

Huibo

Tsja, achteraf bezien kijk je de koe in de kont.
Je moet maar zo denken:
Had je in Koudekerke de vrouw van je dromen gevonden, zou je er ook niet over klagen als ze in de loop van je huwelijk het een en ander zou kosten.
Alleen het trouwen al. :shock:
Blijf vrijgezel en koop deze beauty, misschien dat je er een vriendinnetje naast kan hebben. Andersom zal het niet makkelijk gaan.

Anacho, als je een meisje was geweest, had ik hetzelfde advies gegeven.
Dames, dit is niet bedoeld als vrouwonvriendelijk, maar juist als saxvriendelijk.:D  :D
Het komt alleen zo uit dat het samengaat :twisted:

Edit: ik vind de prijs ook hoog, maar alleen jij kan bepalen of je hem  daarvoor wilt hebben, of spijt dat je het niet hebt gedaan.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Jeroen Conn

Oei, dat is veel geld, zelfs voor een MarkVI.
Voor hetzelfde geld koop je met gemak 2 goede vintage saxen (Conn, Martin, etc) maar ik geloof dat je daar niet zo gecharmeerd van was.

Speelt ie beter dan een nieuwe Selmer? Selmer heeft tegenwoordig nogal wat keus, Reference, SerieIII, etc. Heb je dit al vergeleken?

Maar uiteindelijk ben je zelf de enige die weet of ie het waard is, of beter gezegd: of je het geld er voor over hebt. Zo ja, doen!

P.S. Heb geen ervaring met Bram.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Pieter

tsja, ik sluit me aan bij vorige sprekers. Bram staat in het prof. cirquit bekend als veel te duur en dat geloof ik ook wel. Punt is dat de goeie markVI vinden heel wat zoekwerk vereist wat soms jaren duurt. Dus de keus is geheel en al aan jou. Zorg er wel voor dat je zeker weet dat je je niet laat verleiden door uiterlijkheden.  wat dat betreft geeft Jeroen je een deugdelijk advies. Een goeie mark VI echter is met geen andere sax vergelijkbaar.....
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Anacho

Wat ik ook niet zo prettig vond is dat hij alleen de 63455 had klaarstaan (ik had in een mail gevraagd of die er nog was), dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal. Voor m'n gevoel was de SBA bij Amsterdam Winds misschien wel fijner (zelfde vraagprijs) dus dan lijkt het welhaast gekkenwerk om deze stap te zetten.

Ik heb Bram gevraagd om meer bedenktijd, bedankt alvast jongens.

Maar wat is ze mooi hè...

Zoot

:-D
 8) aan die glimmertjes in je ogen te zien gaat dit 'm wel worden 8)

Jeroen Conn

Heb even Brams site bekeken, wist niet dat hij zoveel snoepgoed bij elkaar had!
Je hebt alleen deze bespeeld, dat is jammer. Ik zou toch zeker al z'n alten bespelen voor je er eentje uitkiest. Lijkt me geen onredelijk verzoek aan Bram. Als je zoveel geld gaat uitgeven zou ik echt voor de allerbeste gaan en ook niet meer op een duizendje meer of minder kijken  :?
Stel je voor dat je een andere sax bij Bram nog beter vindt dan deze en laat die toevallig 6000 kosten, laat je die dan lopen? Het kan ook zijn dat je juist een goedkopere lekkerder vindt spelen.
In ieder geval, ga niet over een nacht ijs.

Hanteert Bram ook omruilgarantie zoals HB?

Ik wens je goede nachtrusten toe.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Tom

Wel erg duur inderdaad.
Maarja, als het goed is wordt ie alleen maar meer waard.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

Anacho

Inderdaad Jeroen, op die manier zou het moeten en niet met de foto's, ik realiseerde dat dat me nog het meest aan het twijfelen bracht ondanks dat de sax an sich lekker speelde en klonk. Op de een of andere manier is het ook niet zo prettig om bij iemand in een huiskamer zo je sax te moeten uitzoeken.

En bovendien merk ik dat het zoeken stiekem heel leuk vind dus daar ga ik maar gewoon nog even mee door :).

John G

Veel geld... maar... als hij het jou maar waard is...

Tis toch een heel persoonlijk iets

Groetjes
John
Maybe... Someday.... I\'ll be able to play (beter) \":)\"

FB

Quote from: TomWel erg duur inderdaad.

Moet je de sax dan niet in een geventillerde kluis leggen ipv er op te gaan spelen ? Als je de inflatie terug hebt verdient en de minimale rente hebt van een bank als je 5000 ,- voor 5 jaar vaszet, moet die sax heel wat opbrengen over 5 jaar....
 :roll:
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Daan

Hobby's zijn nou eenmaal duur :) .
Een hele mooie collectie en mooie foto's heeft hij.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

johnvs

Quote from: "FB"
Quote from: "Tom"Wel erg duur inderdaad.

Moet je de sax dan niet in een geventillerde kluis leggen ipv er op te gaan spelen ? Als je de inflatie terug hebt verdient en de minimale rente hebt van een bank als je 5000 ,- voor 5 jaar vaszet, moet die sax heel wat opbrengen over 5 jaar....
 :roll:
6084 euro tegen een rente van 4 procent.
Als het inderdaad een topinstrument is, dan is 5000 nu dus niet duur.
Je hebt geluk dat je sax speelt en niet bijvoorbeeld contrabas of viool! Dan praat je wel over andere bedragen voor een topinstrument!!!
Sopraan:Yamaha Custom 875, Sugal Dave liebman
Altsax: Mark VI, Lebayle 8 gemod. naar DG
Tenor: Guardala BN, DG Crescent Contrabas: Frans uit 1868 en van Zalinge bas Gitaar: Gibson ES335, D\'Aquisto New Yorker

FB

..ok...veel geld dan ipv duur....ben dit soort bedragen niet zo gewend door mijn dagelijkse omgang met ander level saxen.
 :)

Maar jullie denken dat dit type sax continue in prijs zal blijven stijgen en dat er kopers voor blijven?
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Pieter

Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.