Main Menu

North sea jazz

Started by Pato, 14 May 2005, 14:42:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daan

Joss Stone niet eens saxofonist  :shock: ow dat wist ik al  :lol:

Sunday: NSJF Here we come!  :D
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Pato

ik vond maceo een beetje tegen vallen, hij zong teveel naar mijn smaak:P

verder ben ik mijn toekomstige leraar tegengekomen, hij deed mee aan het dutch jazz competion in de spiegeltent zaterdag (ben toch ook nog zaterdag geweest)

david sanborn niet meer kunnen zien helaas, te druk

Daan

Jammer, als ik zaterdag zou gaan zou ik gaan voor david sanborn.

Ik ging erheen met mijn broertje en vader, we kwamen aan en ik wou Dave Holland kijken (dat was zondag). Hele zaal vol worden we ervoor tegen gehouden. En het liep helemaal vol  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

En daar had je allemaal glas boven het werd steeds heter en heter pffffff iedereen begon te stinken van de zweet vond ik dan echt vreselijk. Zeggen ze dat er mensen weg gaan binnen een kwartier maar er kwamen steeds meer mensen bij. Na een half uurtje belosten we maar weg te gaan. Ik had nog niks gegeten en mijn broertje ook niet. Zie je daar allemaal van die etenstenten met van die vieze eten  :evil: van die buitenlandse gerechten bah. Toen gingen we maar naar de Statenhal om daar wat te eten kipsaté, het was goed te eten.

Toen kwam Steps Ahead met de invaller voor brecker de zaal was best wel vol dus we beslote op de tribune te zitten. (dat is niks aan dan kijk je maar naar een scherm of een paar mensen op het podium van ver). Ze deden niet veel met het publiek helaas. Aan het einde van hun besloot ik maar naar voren te gaan om proberen voor het podium te komen (Candy Dulfer was de volgende artiest). Maar alles zat vast waar ik liep :? maar toch kwam ik gelukkig ver en dicht genoeg om haar te zien. En wat kan ze goed spelen en Sheila E niet te vergeten! Wou ze zomaar Candy's sax slaan  :evil: . Toen kwam eindelijk Joss Stone (waarom eindelijk? nou er kwam eindelijk een soort van stroom van mesnen die die kant op gingen dus ik ging naar voren precies voor het podium te wachten op Maceo).

Ik stond helemaal vooraan! yah! (nou net iets achter het hek een half metertje tot een meter). Ik kwam net niet in beeld :) die mensen voor mij wel  :lol: . Maar wat was dat goed alleen dat zingen van hem was niet echt goed zoals Rabbitsch in the pea patch (ofzo). Toen kwam Candy ook later om een deuntje te spelen. En ja hoor Maceo flikt het weer hij liet de hele zaal aan het dansen te krijgen. Wat niet echt lukte bij Steps Ahead en Candy Dulfer (al helemaal niet bij Joss Stone daar stond iedereen gewoon naar te kijken). Het was wel een dagje waard alleen ik kwam half 3 snachts thuis... terwijl ik om 8 uur moest beginnen met werken  :( Dus dat wordt heerlijk slapen vannacht :P . En ik ga er zeker weer heen (wel wat eerder er heen rijden want het is K*t als je je er niet in mag wat je wilt zien, ik wou Chriss Potter zien van de Dave Holland Band).

the martin

QuoteZie je daar allemaal van die etenstenten met van die vieze eten  van die buitenlandse gerechten bah. Toen gingen we maar naar de Statenhal om daar wat te eten kipsaté, het was goed te eten.

:lol:

Sorry, moest ik even om lachen. Zal wel aan mij liggen. Heb een raar gevoel van humor  8)

the martin

Had Candy haar nieuwe speeltje bij zich  :?:

Ze schijnt haar MVI aan de wilgen te hebben gehangen en nu een Inderbinnen (of zo iets)  te spelen........

Pato

voor zover ik het zag was het gewoon een selmer

wat mij trouwens wel opviel was dat maceo niet eens een stalen mondstuk gebruikt, terwijl je de meeste daar toch met flinke stalen kerels ziet rondspelen:P

en ja daan, david sanbron was ook mijn favo op zaterdag, mar ik heb me toch nog wel aardig vermaakt :lol:

Daan

En nee het is geen Selmer. Ik wist het al een tijdje dat ze een nieuwe sax ging bespelen hier wat informatie:

Quote from: "Candy Dulfer (url=http://www.candydulfer.nl]www.candydulfer.nl[/url])"]As some of you might have noticed I've been playing a new saxophone lately. I get a lot of comments on it, because firstly, people aren't used to seeing me without my trusted Selmer Mark VI, and secondly because the saxophone I've been playing looks so different.

Last year while touring Europe, a man approached me during soundcheck and told me he had a great saxophone for me, and if I was willing to try it. This happens more often, but always those new saxes I try don't measure up to my wonderful old Selmer. So when Thomas Inderbinen asked me the same question I reacted a bit wearily.

After the soundcheck I played the instrument for a couple of minutes, and I was shocked to find that it felt so good and that it had the same feel as my Selmer, but with more power, volume and the low register was really more open than on my old sax. So then I asked Thomas if I could keep the instrument for a couple of days and play it some more. That evening I played the show on the new sax and it performed beautifully.

So now you know why I'm giving my lovely Selmer Mark VI a bit of a rest.

From the creator of Candy's new saxophone, Thomas Inderbinen:

To develop our range of saxophones took many years of research and testing. The special shape of the bell, the varying strength of the material and the compression of the brass affect the balanced, round and powerful sound in all ranges.

Cut out of sheet metal and soldered to a pipe, the body and the neck are hammered by hand for hours to deform the material. In that way the saxophone gets its special surface - not only an eye-catcher but also essential for the vibration and sound of the instrument.

The instrument provides the musician with reliability and security in intonation and sound from the first note played. It is not an instrument to lean on, but an instrument that contributes to a fusion of musician and saxophone.

Without knowing the instrument beforehand Candy decided to play a whole concert on this handmade instrument, without hesitation.

As I am a passionate saxplayer myself I'm very proud to complete this Alto sax, following the Tenor and the Soprano.

It is unique - just like Candy Dulfer is unique! Therefore, me and my team were very happy and proud to build this sax especially for you, Candy.

Sincerely,
Tommy Inderbinen

For more info, go to www.inderbinen.com

Prior to using the Interbinen sax Candy performed - both live and in the studio - on a vintage Selmer Mark VI alto. She plays on a Saxworks mouthpiece (designed by David Sanborn but no longer widely available) and uses a Bin elastic strap. She uses Rico Select Medium filed number 3 for reeds. On stage she prefers to play with a Shure wireless system, Shure in-ear system and Shure SM 58 when she doesn't want to play wireless.

Het viel mij ook op dat hij geen stalen mondstuk op had :) en hij doet zijn mondstuk tot een mini randje van zijn sax, misschien om een scherper geluid te krijgen. En wat dacht je van die invaller van brecker die microfoons op zijn sopraansax was wel erg appart.

Pato

mja dat komt ondat het geluid bij een sax door alle openingen komt

als ej bij een sop sax alleen op de beker een mic doet is het geluid niet top

bij een alt zit hij zowel op de beker, als eigenljk ook in het midden

boney james en roy hargrove waren trouwens ook goed

Daan

Ja dan denk je op een moment wow candy is super goed! ze is de beste vanavond...
En dan komt Maceo die van alles varieert en allemaal moeilijke grepen achter elkaar :)

En inderdaad je kon ook niet echt het verschil horen vergeleken haar nieuwe en oude sax.

Niet alleen al die buitenlandse gerechten zijn niet lekker maar ook die vistenten :P (ik hou wel van buitenlandse gerecht alleen sommige niet zoals Chinees en dat soort dingen bah)

Ik vroeg me af of ze van te voren wat verzint om dan te spelen iets geoefend te hebben en vervolgens spelen op de dag.

Zoals die solo van Pick Up the Pieces ze had alsware hetzelfde melodietje in haar solo netzoals op haar live cd.

Pato

als je die al 4 jaar lang speelt met zon 3000000 optredens per jaar ga je vanzelf wat vaste lijntjes in je solo verzinnen;)

Daan

Was dat niet dat andere nummer dat ze zo vaak speelde van Prince, live in paradise ofzo? hoe heet dat nummertje?

Pato

geen idee

maar pick up the pieces speelt ze volgens mij ook vaak
ook in amsterdam, op die live CD, ongeveer dezelfde solo...

Daan

Ja daar had ik het over, ze speelde wat zelfde riedeltjes hetzelfde :) . Naar wie ging jij allemaal kijken?

EelcoW

QuoteWas dat niet dat andere nummer dat ze zo vaak speelde van Prince, live in paradise ofzo? hoe heet dat nummertje?
volgens mij heet dat nummer quick step

Daan

quick step was toch door maceo parker geschreven voor candys vriend en haar vader ofzo toch?