Author Topic: ja daaaggg!!!!! Hier ben ik dan!  (Read 4992 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Zeesther

• Member
  • *
ja daaaggg!!!!! Hier ben ik dan!
« on: 22 March 2008, 16:47:33 »
Hallo aan alle leden van dit gezellige forum!
Ik ben dus nieuw en zal me even kort voorstellen:
Mijn naam is Esther ( 23) en speel vanaf mijn 8e jaar klarinet en sinds 1 dag tenorsaxofoon :) Wat is sax spelen gaaf zeg!
Ik kom uit Groningen en ben daar bijna klaar met mijn studie aan het conservatorium als muziekdocent in het onderwijs.
Ik wilde al erg lang een saxofoon, liefst een bariton, maar in verband met de prijs heb ik eerst voor een tenor gekozen. En gelukkig verschilt het niet gek veel van de klarinet en speel ik al redelijk. Het is alleen veeel zwaarder voor je rechterduim merk ik, haha. Maar dat gaan we trainen. Ik heb bij 'vragen' een  vraag geplaatst over het merk van mijn sax. Leest het allen en help!
Dat was het dan voor eerst!
Groet vanuit het hoge noorden.
TOET!

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 22 March 2008, 18:23:39 »
Hoi Esther,
Welkom!
De overstap naar tenor zal inderdaad wel makkelijk voor jou zijn. Dat jouw duim het zwaarder te voorduren heeft dan jouw embouchure verbaasd me dan ook niets. ;)

Groetjes.

Offline Huibo

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 22 March 2008, 19:58:56 »
Hee een muzikale Zeester.
Tenor is een goede keuze, en als je ooit in de harmonie een bariton kan krijgen, heb je er 2 :-D
Leuk dat je erbij bent.
Plezier en succes, Huib

------------------------------------------------------------
Het gaat er niet om wat je speelt, maar dat je speelt
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 23 March 2008, 11:20:38 »
Welkom en veel plezier met je sax! :) Kun je t.z.t. eens wat vertellen over die opleiding?

Zoot

• Guest
Re: ja daaaggg!!!!! Hier ben ik dan!
« Reply #4 on: 23 March 2008, 12:09:16 »
Quote from: "Zeesther"
Het is alleen veeel zwaarder voor je rechterduim merk ik, haha.

Je   hoeft   het hele gewicht niet te tillen, probeer eens een    :-D

8) wees WELKOM toET TOEt, grOEt van ZOoT 8)

Offline Big One

• Member
  • *
    • http://www.wooow.nl
(No subject)
« Reply #5 on: 23 March 2008, 14:32:29 »
Welkom Zeesther. Ik zit zelf pas een paar weken op dit toffe forum maar vind het hier ook erg gezellig!

Weet zeker dat je het hier naar je zin zal hebben. ;-)

Veel plezier met je Tenor..

Speel je trouwens ook bas-klarinet?
een dag zonder muziek is een ***dag

Offline Amanda

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 23 March 2008, 14:58:46 »
Welkom hier!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline YVONNE ZWEDEN

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 23 March 2008, 15:17:00 »
Hoi Esther,

Ik zit zelf ook nog niet zolang op dit forum, ik heb gemerkt dat ik meer een lezer ben dan schrijver.
Ik vond het leuk dat je zei dat je al zo lang klarinet speelt, en net 1 dag saxofoon. Toevallig heb ik mij van de week aangemeld bij het klarinetforum (wat overigens veel minder gebruikers heeft dan dit saxforum) omdat ik over anderhalve week mijn eerste klarinetles ga krijgen. Ik speel overigens ook nog niet zo lang altsax, pas anderhalf jaar.  Ik heb vorig jaar ook nog even op de tenorsax gespeeld, maar ik vind hem erg zwaar, niet alleen wat betreft gewicht, ook het aanblazen gaat een stuk zwaarder dat de altsax.
Ik ben zelf ook niet zo lang 1.62 meter, ik vond het erg moeilijk om de tenorsax vast te houden, als ik hem voor me hield dan moest ik mijn nek nogal achterhouden. En hem naast
je houden is ook erg vermoeiend. Dus ik hou het nu maar bij de altsax. En dus binnenkort de klarinet.

Welkom trouwens.

Yvonne Zweden
Don\'t judge the sax(player) by the koffer!!!!

Buffet Evette Crampon Altsax, Yamaha YAS32, Conn Tenor Shooting Star.

Offline Zeesther

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 23 March 2008, 15:52:09 »
Haha, ja ik heb een nekstrap Zoot.. Maar aangezien ik alles nog een beetje uit moet vinden kan het best zijn dat ik hem te kort of te lang heb. Maar toch wel zwaarder dan een klarinet!! Die weegt niks vergeleken bij die sax. Maar dat gaat helemaal goed komen. Veel oefenen en dan krijg ik vast sterke spieren in m'n handen.
TOET!

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 23 March 2008, 17:59:23 »
Trouwens, ik vind je nickname erg leuk :)

Over de lengte van je strap, dat is makkelijk. Je moet hem precies zo lang afstellen dat het mondstuk ter hoogte is van je mond, en dat je dus niet je sax omhoog hoeft te tillen, en dat je ook niet je nek gebogen moet houden.
Dan is het best te doen :) Gewoon toeter beet pakken, en mondstuk in je mond, en blazen maar.

Offline Jeroen Conn

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: 23 March 2008, 23:31:18 »
Welkom hier!

Leuk om weer eens een klarinettist te zien die gaat beginnen met sax. Zo een ben ik er ook namelijk.
Die duim went wel na een poosje. Je drukt er in feite de tenor mee naar voren en dat zijn we als klarinettisten niet gewend.
Er zijn trouwens zgn. 'balancers' te koop waarmee de sax beter in balans hangt. Tony had op zijn tenoren zo'n balancer. Ik vond die echter wel duur (ca. 60 a 70 euro). Maar wie weet is het een uitkomst als je duim het niet meer aankan.
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: 24 March 2008, 01:15:27 »
Quote from: "Zeesther"
Haha, ja ik heb een nekstrap Zoot.. Maar aangezien ik alles nog een beetje uit moet vinden kan het best zijn dat ik hem te kort of te lang heb. Maar toch wel zwaarder dan een klarinet!! Die weegt niks vergeleken bij die sax. Maar dat gaat helemaal goed komen. Veel oefenen en dan krijg ik vast sterke spieren in m'n handen.

Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de klarinet meer last heb van mijn duim dan bij de tenorsax hoor en ik ben 1,54 m. Nog net geen dwerg  :-D

Offline saxtammie

• Member
  • *
    • http://www.saxtammie.come2me.nl
(No subject)
« Reply #12 on: 24 March 2008, 11:53:04 »
Welkom!

Offline FB

• Member
  • *
    • http://www.freeblowing.com
(No subject)