Author Topic: Sfeer op het saxforum  (Read 10067 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #30 on: 02 April 2008, 17:46:05 »
ik wist het dus toch wel:

Quote from: "Maaarten"
Quote from: "warp x"
Als je weet wat je doet (koopt) is vintage juist niet duurkoop, omdat het instrument zijn waarde behoudt, of zelfs nog meer waard wordt. Dat moet van nieuwere instrumenten nog maar blijken. :P

Maar een nieuwe sax kan dan weer rechter zijn en makkelijker spelen.

Alhoewel oude saxen beslist niet veel minder slechte applicatuur hebben dan nieuwe.

Het is voor iedereen anders

daarna zei dus ja, want ik was een opgefokt door die a contrario redenering.
(als het niet recht is, is het wel krom)

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #31 on: 02 April 2008, 23:15:50 »
poeh poeh saxers, jullie zijn wel snel op de tere ziel getrapt hoor. Moeten we een rondje"gooi het maar in de groep" doen?
Een goede therapie: lees trompet.nl als jullie echt ontzettende oorlogszuchtige reacties willen lezen maar daarbij ook weer zeer diepgravende discussies over muziek, muzikanten, instrumenten, blaastechniek etc.
Daarbij vergeleken is saxforum nog maar een vredelievend naaikransje hoor :-D

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #32 on: 02 April 2008, 23:30:36 »
Ja, maar dat zijn gewoon trompetisten. Trompetisten zijn wel vaker een beetje typisch :P

Saxforum is meestal inderdaad wel een muzikaal knuffelforum.
Wat doe jij op het trompetforum? Ik dacht dat jij sax en klarinet speelde?

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #33 on: 02 April 2008, 23:38:56 »
ja ik speel ook sax en klarinet en ben dus een van de weinige klarinetten die inbreekt op het trompetforum. Onze leadtrompettist is daar admin. Je had ze moeten horen over mijn jammerhout en dat er een vrouw op het forum was. Zijn daar niet zoveel van. Trompet is een beetje een manneninstrument wordt door velen gedacht. Het zijn echte macho's he maar een zeer gezellig volkje. Alleen zo snel als wij een saxmeeting hadden dat lukt bij die trompetters van geen kanten. Onze lead had één keer een masterklas met fritz Damrow kunnen organiseren en dat was het dan.
Op al die fora kom je weer zeer interessante nieuwtjes, muziek en links tegen.

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #34 on: 02 April 2008, 23:55:52 »
trompettisten moet je NOOIT naar luisteren :P

het enige wat ze doen is zo hoog en hard mogelijk spelen, en schreeuwen hoe hoog en hard ze wel niet kunnen spelen :-D

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #35 on: 02 April 2008, 23:59:31 »
klopt als een bus :-D

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #36 on: 03 April 2008, 00:11:36 »
Ik vind het wel een lekker eigenwijs instrument! Er zijn ook wel een paar vrouwlijke trompestistes. Kennelijk begeven die zich nog niet op de digitale snelweg.

Stiekem zou ik best wel trompet willen leren spelen, maar daar had ik eerder bij moeten zijn, en mijn prio ligt toch echt bij de sax. Ik heb wel 2 trompetmondstukken in huis waar ik mee heb zitten knoeien. Maar trombone, dat is natuurlijk pas écht gaaf :D

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #37 on: 03 April 2008, 00:22:32 »
het aantal vrouwen neemt steeds meer toe op de site. Als je een echt breed instrument wilt waar je de meest idiote dingen mee kunt uithalen dan moet je een basklarinet nemen. Ik ben bij een masterklas van Henry bok geweest op de world bassklarinetconvention en dan hoor je pas echt wat je met zo'n instrument kunt doen. helaas mijn handen: zijn te klein :cry: Op de tenoor moet ik ook mijn best doen om bij de c laag te kunnen komen

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #38 on: 03 April 2008, 00:26:22 »
Basklarinet, ja, daar ben ik sinds kort ook helemaal verliefd op. Prachtig instrument!

Jammer dat er nog geen vinger-verlening is, voorheen kreeg ik veel spam binnen over een ander lichaamsdeelverleningen ;)

Offline Maaarten

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #39 on: 03 April 2008, 00:34:02 »
Quote from: "anzy"
Ik vind het wel een lekker eigenwijs instrument! Er zijn ook wel een paar vrouwlijke trompestistes. Kennelijk begeven die zich nog niet op de digitale snelweg.

Stiekem zou ik best wel trompet willen leren spelen, maar daar had ik eerder bij moeten zijn, en mijn prio ligt toch echt bij de sax. Ik heb wel 2 trompetmondstukken in huis waar ik mee heb zitten knoeien. Maar trombone, dat is natuurlijk pas écht gaaf :D

mijn muziekvereniging heeft nog wel 3 yamaha's over ofzo.
Wel beurtje nodig.
Ik wil wel informeren evt.

Offline anzy

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #40 on: 03 April 2008, 00:37:38 »
Doe maar even niet, ben echt failliet momenteel, moet daar eerst even verandering in brengen ;)

Offline Maaarten

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #41 on: 03 April 2008, 00:49:48 »
ja ik dacht nog even. Ze moeten die dingen maar eens een keer op marktplaats zetten. Doen ze ook maar niet.

Kan nog wel een tijdje gaan duren.  laat 't tzt maar even weten aan je.

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #42 on: 04 April 2008, 21:36:42 »
Het zijn teksten en die kunnen nou eenmaal anders worden opgevat worden...

Maar...!?[/color] ik snap natuurlijk best wel waar je naar toe wilt gaan Maaarten... Je wilt natuurlijk gewoon gezellig met ze allen naar de kroeg  8)  :-# (Eventueel natuurlijk wel met wat saxofoonmuziek op de achtergrond)...
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Maaarten

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #43 on: 04 April 2008, 22:44:41 »
precies,

ben met pasen nog kroegentochtje met jazz optredens gedaan in nijmegen.
www.eastofeastern.nl
Leuk gewoon!

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #44 on: 04 April 2008, 23:02:06 »
Daan, zo jong en nu al zo wijs...

En daar moet op gedronken worden hie ha ho  :-D