Sfeer op het saxforum

Started by Maaarten, 01 April 2008, 01:41:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maaarten

Wat me opvalt laatste tijd. En ik ben er zelf ook verantwoordelijk voor. De sfeer gaat hier achteruit.

vinden jullie ook niet?

Die topics met piefsax, en........
zonet werd ik een beetje afblaft door wat nieuwe leden omdat ik zeg dat nieuwe saxen rechter zijn.

hier en daar is het beetje plat, geagiteerd enzo.

Daarom zou ik het fijn vinden als de modjes wat strenger worden.
Dus een tikkeltje meer slotjes, en gerust bannen van users die te ver gaan.
Bannen kan ook tijdelijk

Aan de andere kant krijgen we veel leuke nieuwe leden. Het is nu alleen een beetje een massaal forum geworden wat zorgt voor minder remming, in het gedrag dan 1-2 jaar terug.

FB

..winter effect...straks met het mooie weer (ja zeker!)
besteden we vast minder tijd aan het forum en `geinen` we op het terras (of zo).
Amerikanen noemen het "Cabin Fever"
http://en.wikipedia.org/wiki/Cabin_Fever

Even volhouden.
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

the martin

Quote from: "Maaarten"zonet werd ik een beetje afblaft door wat nieuwe leden omdat ik zeg dat nieuwe saxen rechter zijn.

<serieuze, niet aanvallende mode aan>

Ik heb het gelezen...
Je werd vooral (wel of niet terecht) terecht gewezen door Sjax... (Lid sinds feb-2007) en blijkbaar een vintage lover net als ik..
(en mag ik het met hem eens zijn met mijn 1927 conn en 1945 Martin 8)  )

Ik zie niets verkeerds in zijn reactie moet ik eerlijk toegeven.
Een boude stelling (oude toeters zijn krom, want dat zeg je) kan een sterke reactie teweeg brengen.
Niets mis mee toch.

Ook in jouw stelling zie ik niets verkeerds.
Ik begrijp dat je met krom bedoeld dat er het een en ander aan schort in de zin van intonatie danwel speelgemak. Dus niet zozeer krom buiswerk ed..

Geef mij maar zo'n lekkere discussie op zijn tijd. Dat is ook de functie van ons forum toch. Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn.
Ik denk dat jouw reactie meer over jouw huidige gemoedstoestand zegt dan de sfeer op het forum...

En wat ons gewaardeerd belgisch lid betreft. Ik waardeer "onze" reacties nog minder dan zijn vragen.
Aan ieder de keuze om te reageren, of niet.
Ik reageer vaak niet...

<serieuze, niet aanvallende mode uit>

Tony

Eigenlijk heb ik niet zoveel zin om hier al te diep op in te gaan.

Het forum heeft lekker veel bezoekers. Betekend ook meer verschillende mensen.
Het is zowiezo al lastig om op je scherm bepaalde uitdrukkingen mee te geven waardoor berichten heel gemakkelijk verkeerd opgevat kunnen worden of als een aanval gezien kunnen worden.

De bedoeling van dit forum is om met elkaar te communiceren. De ene zegt A en de andere is het daar mee eens of zegt B en daarover praat je. Simpel.

Ik heb net even de reactie bekeken en ook ik zag daar niet verkeerds in. Ok, hij gaat lijnrecht tegen jouw stelling in. Nix mis mee zou ik zeggen. Gezonde mening van 2 mensen. 't Zou een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde zou denken of zeggen. Daarbij denk ik dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat juist door de verschillende meningen en opvattingen er zeker een leerzaam (en soms confronterend) puntje in dit forum zit.

Piefsax is weer een ander verhaal. Er komen soms inderdaad nogal vreemde vragen vanaf waar hij verder niet meer op reageerde. Kan als irritant ervaren worden maar kan ook onwetendheid van zijn kant zijn. Inmiddels heb ik de indruk dat ie al een beetje in de gaten heeft hoe hij moet reageren dus er zit iets van verbetering in (lijkt wel). Maar laat het lekker voor wat het is, sla de berichten over als het irriteert.

En voor de Modjes (waaronder ikzelf). Ik heb weinig zin om hier als een schoolmeestertje met een opgeheven vingertje rond te lopen, kom, we zijn geen schoolkinderen meer met tere zieltjes.

Als iemand te ver gaat (schelden, dreigen, boel zwaar verzieken, spammen e.d.) krijgt hij/zij zeker een waarschuwing en/of een ban. Als een discussie de verkeerde kant op gaat dan sturen we dit bij en/of gaat daar ook een slotje op. Maar om nou een strenger beleid toe te passen... nee. Vind ik niet nodig op dit moment.

Ik sta open voor discussie. Als iemand hier anders over denkt... kom maar op! :)

Maaarten

ik wou even weten hoe jullie erover dachten.
 Fijn dat ik jullie mening nou weet
Het is idd belangrijk dat je hier ook een bepaalde vrijheid hebt.

Ik vond het ook niet ernstig achteruit gaan, was meer beetje gevoel he.

Maar zal idd het weer wel zijn. Is de zomertijd toch nog ergens goed voor, gaaaap

Tony

Goed dat je het even aangeeft i.e.g.

Anacho

Wat mij vooral opvalt is het enorme aantal spelfouten overal  :-D. Piefsax is ongeveer die enige die niet politiek correct vraagt en dat mag ook gewoon  :D.

Overigens vermaak ik me prima hier de laatste tijd :).

niesten

Ik weet niet of ik nou de juiste persoon ben om hierop te reageren. Ik ben "pas" ruim een half jaar lid, dus een vergelijking met "vroegere tijden" kan ik niet maken. :?

Er zijn op dit forum (eigenlijk op bijna elk forum) zowel serieuze vragen als geinige/onzinnige/domme/irritante vragen. Net zoals in het "echte leven". En persoonlijk vind ik dat dit een serieus forum is, maar een keertje lachen mag ook wel eens. En laten we dan niet gelijk roepen dat de sfeer terugloopt. Ook ik moet wel eens zuchten bij een vraag, maar als ik me eraan irriteerd volg ik het topic gewoonweg niet.

En herhaalde vragen is een probleem op bijna elk forum. :(  De zoekfunctie wordt telkens weer genoemd. Maar aangezien het (meestal) nieuwe leden zijn, die zich hieraan schuldig maken, is het ook knap lastig om dubbele postings te ondervangen. Op dit forum wordt op (schijnbaar) dubbele postings overigens heel positief gereageerd  :) (heb ik wel eens anders meegemaakt).

In een normaal gesprek is het aandeel van de verbale communicatie minder dan 10% :shock: . Op een forum mis je dus meer dan 90%  :shock: van de communicatie (het non-verbale deel). Logisch dus dat wel eens iets anders geïnterpreteerd wordt dan bedoeld  :? . Als dan anders gereageerd wordt dan verwacht, dan kun je met een tweede berichtje toch altijd nog je mening uit het eerste berichtje verduidelijken om het misverstand weg te nemen, niet?  :)

Ik kan in elk geval zeggen dat ik persoonlijk de sfeer op het forum goed vind  :D . Snelle en deskundige antwoorden en op z'n tijd een lach  :-D

the martin

Quote from: "Anacho"Wat mij vooral opvalt is het enorme aantal spelfouten overal  :-D

Quote from: "Anacho"Maar even serieus, Maaarten het verbaast me wel dat jij dit topic opent, volgens mij ben jij ongeveer de enige hier die niet altijd politiek correct antwoordt...
Ik heb net een tweede persoon ontdekt  :lol:

Er zijn er genoeg toch lijkt mij. Ik ga geen namen noemen...
Zelfs ik kan af en toe nog wel eens raar de hoek om komen (Gezien de reacties die ik wel eens krijg)

Maaarten

Quote from: "Anacho"Maar even serieus, Maaarten het verbaast me wel dat jij dit topic opent, volgens mij ben jij ongeveer de enige hier die niet altijd politiek correct antwoordt...

ja mss vond je mijn aanval op de hoge Fis niet zo leuk... nee joh.. ik snap wat je bedoelt. Ik probeer alles in het leven een beetje eenvoudig te houden, zonder al te erg om de hete brij heen te draaien.
Dat loopt er weleens op uit dat ik een beetje bot over kom.
Dan kan ik wel uitleggen dat dat mijn bedoeling niet was, maar toch, het was gezegd he.
Best wel terecht dus soms, ik zal er eens op gaan letten.
Nu ik een beetje nadenk realiseer ik, dat ik mezelf wel ken enzo, ik weet waar ik bij mezelf dingen met korreltje zout moet nemen, maar dat is voor een ander wat moeilijker.

Maar echt politiek incorrect vind ik mezelf eigenlijk niet. Ik poneer weleens dingen om reactie uit te lokken.
Bijvoorbeeld dat een late mk6 gewoon een mk7 is met een zes erop, meende ik niet 100% hoor.
En dat ik soms echt even zeg wat ik vind: je kunt beter je hart luchten mss dan je tanden op elkaar te zetten.

Maar dat je zegt dat ik de enige ben daarmee ofzo, daar wil ik echt niet aan, net zoals the martin
Jij gaat nu ook maar even tegen de spelfouten aan, maar veel mensen hebben daar nu eenmaal geen gevoel voor. Helaas, alhoewel je bij firefox wel een spellingcontrole kunt installeren.
Ik hoorde altijd tot de besten qua spelling op de lagere school, maar ik ga me echt niet druk maken om andermans spelling.
Heel veel mensen durven niet op internet te typen doordat ze steeds afgeblaft worden ivm spelfouten. Dat is toch jammer, want zij willen ook wat vertellen

the martin

Quote from: "Anacho"volgens mij ben jij ongeveer de enige hier die niet altijd politiek correct antwoordt...

Chill Maaarten, welkom bij de elite  :D

Maaarten

Quote from: "the martin"
Quote from: "Anacho"volgens mij ben jij ongeveer de enige hier die niet altijd politiek correct antwoordt...

Chill Maaarten, welkom bij de elite  :D

ja, is best wel een complimentje eigenlijk  :-D

FB

(ALGEMEEN/ aan)..clubjes...groepjesvorming...daar moet ik dus niets van hebben...DAT lijkt MIJ niet bevorderlijk voor `de` sfeer op een forum
Spelling: op een forum interessertdttdt mij een foute d/t ZOWIEZO niet. Je schrijft hier geen sollicitatiebrief.
Beetje aandacht voor de taal, ok. Zoals `onze `Belg het doet, wordt mij ook te gek. Voor de rest, gewoon meedoen met `een gesprek`en je niet laten intimideren door taal.
Ten slotte: ik zie een verschil tussen een mening hebben en uit je nek kletsen
(Algemeen/uit)
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

Pieter

Ik zeg altijd wat ik denk....maar ja, ik heb ook altijd gelijk....( :-D )
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Anacho

Even proberen om overal op te reageren :). Maarten ik viel je niet een en ik voelde me nergens door jou aangevallen, je manier van reageren bevalt me eigenlijk juist wel. Alleen had ik daarom van jou niet verwacht dat je er zelf 'moeite' mee zou hebben om zo'n reactie van iemand anders dan zelf te relativeren. Ik propageer geen politiek correct taalgebruik, integendeel zelfs, dan zou het een saaie boel worden.
Letterkundig correct taalgebruik daarentegen  :-D.

Huh ben ik mezelf nou aan het verdedigen?  :D