Conn Sopranino 1926 "project"

Started by FB, 01 April 2008, 11:49:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FB

Ik heb een zeer speciale opdracht van een saxforum lid gekregen: speelklaar maken van een Conn (1926) Sopranino!
Dank u !
Ik zal een een fotoverslag voor  geinteresserden onder ons op mijn website zetten (link volgt).
Ben nu bezig de juiste polsters te traceren....beetje in stijl blijven van het instrument...
Wordt vervolgd.
 8)
TopSax saxofoons
http://www.freeblowing.com

the martin

Wauw, kan niet wachten op de foto's..
Succes (Met die rolled toneholes :twisted: en dergelijke)

Anacho

Dan moet ik nu toch echt met de billen bloot... 8-[ ik ben de gelukkige eigenaar van deze saxofoon  :-D. Na nog wat substantieel gepingel in Deventer en overleg met FB ben ik de sax hoogstpersoonlijk gaan ophalen (6 uur in de (kapotte) trein, dank NS) en heb die vervolgens op de bus gedaan naar Veendam. Voor de verdere informatievoorziening zijn jullie dus afhankelijk van FB :).

Hieronder zal ik vast de foto's posten die ik van het instrument heb (klik op de foto's voor grotere exemplaren).

Ik sus mezelf maar met de gedachte dat het instrument behoorlijk in waarde stijgt en alleen maar meer waard wordt  8).

Amanda

Ik ben heel erg benieuwd wat er van gemaakt word!
Heb 'm in het echt gezien en het was gewoon zielig hoe dat deze sax behandeld is :-D
Een leuke uitdaging voor Fb. Succes!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Huibo

Net een blokfluit met die open gaten
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Jeroen Conn

Ha Anacho, weer een leuk toetertje erbij!
Ik moet er inderdaad wel een beetje bij grinniken maar eigenlijk ben ik natuurlijk gewoon jaloers. :)

Je hoeft je nergens voor te schamen hoor.
Zelf heb ik ook meerdere instrumenten:
5 klarinetten en nog maar 2 saxen.

Dat er wat kleppen ontbreken op de foto's vind ik wat zorgelijk. Hadden ze dat ik Deventer niet even in elkaar kunnen zetten? Is ie wel helemaal compleet? Anders lijkt me een revisie tamelijk lastig...

Veel plezier ermee!
Alt: Buescher True Tone
Tenor: Buescher Big B; Conn Ladyface

Thijs Leuven

Prachtig exemplaar...

Nu zal de beurs toch wel bijna leeg zijn, niet?  :lol:  :wink:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Anacho

Thanks jongens :). Grinniken mag en is terecht... maar dit was echt een buitenkansje en dan ben ik de beroerdste niet  8).  De kleppen die op de foto's ontbreken zitten er wel bij, hij heeft ze er zelfs nog even opgezet voor ik hem kwam halen (omdat ik uitdrukkelijk had gevraagd of alle onderdelen erbij zaten, dat is dus het geval gelukkig).

Ik schaam me niet voor de sax zelf en ik heb goed over de koop nagedacht, alleen wil ik niet de indruk wekken dat ik instrumenten koop om hier te komen showen of iets dergelijks (klinkt eigenlijk nogal stom als ik het zo opschrijf  :-D.

FB

...nog wat geld over voor een origineel koffertje van Conn?
 :-D
TopSax saxofoons

Anacho

Quote from: "FB"...nog wat geld over voor een origineel koffertje van Conn?
 :-D

Tom

Nou Henk, je hoeft je voorlopig niet te vervelen. :-D

En er is toch niks op tv.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.

JazZeus

Maar waarom hebben ze 'm in Deventer dan niet helemaal gereviseerd? Dat kunnen ze daar toch ook gewoon? Hadden ze een hoop geld mee kunnen verdienen :P
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

the martin

Kleine markt voor sopraninoos?

Anacho

Dat heb ik ze ook gevraagd. Het is eigenlijk hetzelfde als een 20 jaar oude auto die naar de sloop gaat wanneer er een ster in de voorruit zit, hij was economisch total loss. Het ding heeft echt een restauratie nodig om weer goed te spelen en met zijn uurloon is dat absoluut niet rendabel.

FB

TopSax saxofoons