Author Topic: Opname met microfoon  (Read 1986 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline EelcoW

• Member
  • *
Opname met microfoon
« on: 10 April 2008, 21:25:54 »
Ik heb vandaag even een korte opname gemaakt met mijn nieuwe mic. Niet echt een heel goed dingetje, een best goedkope condensator van Sony. De kwaliteit is zeker goed voor de prijs, dus ik ben er wel tevreden mee.
Het enige nadeel is dat mijn tenor niet echt als mijn tenor klinkt.. alt gaat wel beter.
lagere en hogere frequenties worden niet echt goed opgepikt, maar dat is natuurlijk ook niet echt te verwachten bij een goedkope mic.

music_page.php?song_id=34

Het nummer is Isotope van Joe Henderson. De band is Aebersold en zijn vriendjes. De Alt en Tenor ben ik. Ik heb er een lichte Equalizer en compressor overheen gegooid.

Oja, let niet teveel op de solo..  :-D Met de solo speelde ik met metronoom omdat mijn mp3speler op was, dus de timing is niet heel sterk. Ik heb hem in het midden ook afgekapt, omdat het niet heel veel soeps meer was. Als ik hem zo terugluister klinkt hij ook meer popachtig dan ik bedoelde.
Misschien speel ik nog een keer een andere solo in..

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #1 on: 10 April 2008, 21:33:16 »
nou nou, leuk geluidje zit erin.
je speelt gewoon goed joh!

Welk model is het dan? en waar gekocht?

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 10 April 2008, 21:39:37 »
Sony ECMMS907

niet een heel nieuw model, ik heb hem ergens goedkoop op de kop getikt. geen idee of hij nog te koop is.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 11 April 2008, 09:53:07 »
Klinkt prima inderdaad :).

Offline RaisArshad

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 11 April 2008, 18:15:15 »
Hoe stel je je mic in als je een opname maakt? Gebruik je helemmal geen echo ect.?

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 11 April 2008, 19:50:47 »
Het enige dat ik op mijn mic instel is het aan-uit knopje :p die gaat dus op aan.

Ik record alles op een opname-apparaatje waarmee ik 320kbps kan opnemen. Het editten doe ik met FLstudio op mijn pc.

Ik dit geval was het editten alleen maar een klein beetje pannen (linkerkanaal tenorsax, rechterkanaal alt), een equalizer over de saxen heen, en een lichte compressor.

Dat ik 2 saxen in 1 opname stop komt trouwens niet echt vaak voor, maar deze keer was het om een arangement te beluisten.

Offline Tom

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 12 April 2008, 15:36:33 »
Klinkt goed.
En dan heb ik het niet alleen over de microfoon.
Selmer Reference 54 Tenor. OL. stm. NY.6*/ BL. 100/2.sms Duckbill. Lebayle metal Jazz 7.
Buffet Crampon (Evette) Alt. Zinner (Ed Sperber) 5*. Vandoren Jazz 2,5.