Author Topic: Harpje voor gebogen sopraan  (Read 9548 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #15 on: 12 May 2008, 14:06:06 »
Oeps, linkerarm... My bad
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #16 on: 12 May 2008, 21:49:12 »
Quote from: "Thijs Leuven"
Oeps, linkerarm... My bad

hmmm misschien een soort ijzeren constructie wat om je nek hangt wat op de juiste afstand je marsboekje middels een harpje vasthoud? Net zoiets als zo'n mondharmonicahouder. Tis maar een idee :-)

Offline Big One

• Member
  • *
    • http://www.wooow.nl
(No subject)
« Reply #17 on: 13 May 2008, 01:29:20 »
mmmm :?  kijk tis maar om te spieken dus hoef niet perse nootje voor nootje te zien. Dat lukt met zo´n klein boekje wat ik heb toch niet altijd. zo´n mondharmonicading ken ik maar lijkt me niks ziet er ook niet uit dan hangt ie juist voor mijn gezicht hoewel dat misschien wel een hele verbetering is haha :twisted:
een dag zonder muziek is een ***dag

harpje

• Guest
(No subject)
« Reply #18 on: 14 May 2008, 00:27:14 »
nee je moet hem zo maken dat hij naast je sax een stuk naar voren komt te hangen. Ik heb vroeger alles van een marsboekje gespeeld op het einde van mijn klarinet hoor. Blij dat we aan die onzin niet meer doen.

Offline k317

• Member
  • *
Re: Harpje voor gebogen sopraan
« Reply #19 on: 24 December 2009, 21:18:28 »
Ben wat laat met mijn reactie, maar wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Een bekerharp, zoals op een trompet of trombone past niet. De beker van een gebogen sopraan is hier te klein voor. En bij een sax gaat het krassen.

Bij Unisono in Kerkdriel hebben ze er een andere duimsteun op gezet. Hier maak je het harpje op vast. Met een grote boog om je sax heen hangt de muziek dan net boven je beker. Ik heb er ene foto van,maar krijg 'm niet geupload.

Ik speel ook fluit bij de harmonie. Dergelijke harpjes voor op je arm zijn vrij verkrijgbaar. Maar ik raad ze niet aan. Het klemt om je arm, gaat schuiven, verre van ideaal. Ik speel fluit bij de harmonie, maar de marspartijen heb ik maar uit m'n hoofd geleerd.

Overigens, bij Unisono hebben ze ook harpjes die goed op een Yamaha-sax blijven zitten (moeten wat dikker zijn dan gewone harpjes). Dit ter info, ik ben ook tijden op zoek geweest.....
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Offline Birgitsax

• Member
  • *
Re: Harpje voor gebogen sopraan
« Reply #20 on: 03 January 2011, 16:42:39 »
Indien nog steeds van belang, heb ik er ook nog een oplossing voor:

Ik neem ook een van deze haarpjes die normaal aan de linke arm komen te staan (voor iemand met een dwarsfluit, bij voorbeeld). Maar dat ding komt niet om mijn arm, maar om de beker van mijn gebogen sopraan.
Je moet wel het haarpje beneden 90 graden biegen.

Het werk ideaal!

Als er nog interesse bestaat, ga ik er een foto van maken.

Groetjes,
Birgit