Author Topic: Selmer SBA alt  (Read 3953 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline EelcoW

• Member
  • *
Selmer SBA alt
« on: 15 May 2008, 14:34:06 »
Na een lange zoektocht naar een andere alt, heb ik er eindelijk een gevonden!

Een Selmer Super Balanced Action uit 1949, sn 382xx. Hij klinkt echt waanzinnig, en hij ziet er ook zo uit :)

Een paar pics:
Beker

Gravure (niet heel goed zichtbaar op foto..)

Neck

Opnames volgen..

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
(No subject)
« Reply #1 on: 15 May 2008, 15:26:12 »
Harstikke gefiliciteerd zeg !!
Veel plezier ermee (wacht met spanning op de opnames)

Welke alt sax had je hiervoor ?

Groeten,
Roger

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #2 on: 15 May 2008, 15:29:32 »
VET

Gefeliciteerd met je nieuwe sax!!!
Ik vroeg me eigenlijk één ding af. Niet negatief maar is die saxofoon opnieuw gelakt en gepolijst? Omdat je een klein beetje vervaging ziet op de gravure...
Een zeer mooie sax! Ik kan niet wachten op de opnames :P . En waar heb je hem gekocht als ik mag vragen :)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: 15 May 2008, 16:16:12 »
@Niesten: Ik had hiervoor een Conn Mexico, niet echt heel veel soeps dus. Geen hele slechte sax hoor verder, maar ik was aan iets anders (beters) toe :)

@ Daan: Hij zit in de originele lak (zei de verkoper tenminste..). De gravure lijkt hier en daar idd een beetje vaag, maar er zit nog wel detail (zie foto 4) in dus ik weet eigenlijk nu ook niet zeker of het originele lak is.. ik denk het wel.

Ik heb hem gekocht bij saxpoint (epse). Een aardig tijdje met de trein vanuit hilversum, maar zeker de moeite waard. Die winkel kan ik iedereen aanraden, ik werd heel goed geholpen en ze hebben een hele mooie collectie saxofoons.

Opnames komen eraan.. Ik heb mijn mic uitgeleend, maar die komt morgen terug.

Offline Anacho

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: 15 May 2008, 16:26:12 »
Schitterend mooi, heel veel plezier ermee... prachtige saxen zijn het.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
(No subject)
« Reply #5 on: 15 May 2008, 19:09:19 »
gefeliciteerd.
Saxpoint lijkt me wel een eerlijk adres dus lak zal wel origineel zijn.
Het mooie van saxpoint vind ik dat hij saxen zo origineel mogelijk reviseert, dus hier zitten dan ook chanu polsters in neem ik aan? (maakt me geen donder uit, als het maar goed is, maar toch leuk, originele polsters)
ik wil graag horen hoe ie klinkt!

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: 15 May 2008, 19:12:26 »
Ik heb even onderzoek gedaan, en er is een reden waarom de gravure iets vager is: dit is geen model gemaakt voor amerika (dan staat er New York, Elkhart op de beker), maar voor UK ( er staat bij mij London op de beker). De gravures voor New york zijn iets dieper dan de gravures voor London. Ik kan verder ook geen nieuwe-lak verschijnselen zien (rode plekken, druppels, etc), en de lak is al vrij oud. Hij is dus origineel :)

Offline Maaarten

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: 15 May 2008, 20:36:54 »
De amerikaanse saxen hebben een andere laksoort, die verkleurt naar donker met de tijd.

ik vind het altijd maar vaag, die stadsnamen erop, paris, london, new york

Deze sax komt uit de common wealth, exclusief Canada (dat land is vermoed ik voorzien door de new york afdeling)
Dus om precies te zijn kan deze sax komen uit:
United Kingdom, Australia, Canada(deze dus niet), Jamaica, of New Zealand.

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 15 May 2008, 20:39:39 »
Omdat er geen New York op staat, maar London (zie het eerste plaatje)

Offline Maaarten

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 15 May 2008, 20:42:36 »
ja ik heb al geedit, had niet goed gelezen, excuus

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
(No subject)
« Reply #10 on: 15 May 2008, 22:50:59 »
Wat een plaatje... :)

Ben benieuwd naar de klank!  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline JazZeus

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: 15 May 2008, 23:25:52 »
Nog geen drie dagen geleden feliciteer ik je met je toelating, en nu kan ik weer beginnen. Bij deze.

Dit ziet eruit als een droomsax.

Offtopic: Waarom duidt iedereen toch altijd serienummers aan met als laatste nummers "XX" of "XXX". Ik snap dat de laatste nummers er weinig toe doen (als je maar weet of het er twee of drie zijn) , maar waarom vermeldt niemand ze?
Selmer Serie III
Meyer 6
Rico La Voz Medium Hard

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 15 May 2008, 23:46:39 »
thnx allemaal :) ik probeer morgen een opname te maken

Quote from: "JazZeus"
Offtopic: Waarom duidt iedereen toch altijd serienummers aan met als laatste nummers "XX" of "XXX". Ik snap dat de laatste nummers er weinig toe doen (als je maar weet of het er twee of drie zijn) , maar waarom vermeldt niemand ze?

Geen idee eigenlijk.. In dit geval deed ik het omdat ik alleen de eerste 3 nog uit mijn hoofd wist  :-D De laatste nummers doen er idd niet zoveel toe.
volgens mij heeft het iets met diefstal enzo te maken?

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #13 on: 15 May 2008, 23:51:02 »
Quote from: "Eelcow"
Ik heb even onderzoek gedaan, en er is een reden waarom de gravure iets vager is: dit is geen model gemaakt voor amerika (dan staat er New York, Elkhart op de beker), maar voor UK ( er staat bij mij London op de beker). De gravures voor New york zijn iets dieper dan de gravures voor London. Ik kan verder ook geen nieuwe-lak verschijnselen zien (rode plekken, druppels, etc), en de lak is al vrij oud. Hij is dus origineel

Interessant. Grappig om te weten.

Misschien net als privé gegevens. Je laat niet alles erover weten aan 'vreemde gezichten'.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #14 on: 16 May 2008, 07:25:34 »

Stukje beveiliging....
Als een onverlaat het exacte serienummer zou weten dan zou die naar de politie kunnen gaan en een nep aangifte kunnen doen.....

En bewijs dan maar dat je die sax zoveel jaar geleden gekocht hebt etc...